لباس هایی که سخت اتو می شوند
Views 6,191 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

لباس هایی که سخت اتو می شوند

اتو زدن لباس ها یکی از اقدامات ضروری برای شیک نگه داشتن آنهاست. هرچقدر هم که لباس های ما گران باشد، با داشتن چین و چروک شلخته و نامرتب بنظر می رسیم. اما برخی لباس ها کمی سخت اتو می شوند و برای اتو کردن آنها باید روش های مختلفی را به کار گرفت. در این مطلب از آی بولک به شما می گوییم لباس هایی که سخت اتو می شوند را چگونه اتو کنید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نحوه اتو کردن لباس هایی که سخت اتو می شوند

برخی لباس ها براحتی اتو نمی شوند و با چندین بار اتو کشیدن، همچنان چین و چروک روی آنها دیده می شود. جنس همه لباس ها با هم متفاوت هستند. از اینرو توجه به جنس آنها و تنظیم اتو بر اساس سختی جنس لباس، از جمله اقدامات مهم است. 

  1.  درجه حرارت اتو قابل تغییر است، بنابراین برای لباس هایی که به سختی اتو می شوند، بعد از پر کردن مخزن اتو با آب جوشیده، درجه اتو را تنظیم کنید.
  2. برای تنظیم درجه اتو باید جنس لباس را در نظر بگیرید و بر روی حالت مناسب خود قرار دهید. به عنوان مثال اگر لباس شما نخی است اتو را بر روی حالت COTTON قرار دهید.
  3. برای بهتر اتو شدن لباس هایی که جنس سختی دارند، یک فویل آلومینیومی روی میز اتو قرار داده و پارچه را روی آن بکشید.
  4. لباس را پشت و رو کنید، بهتر است روی ان یک پارچه سفید تمیز پهن کنید تا از برق افتادن لباس جلوگیری شود، سپس اتو را روی لباس بکشید و حرکت دهید.
  5. برای بهتر اتو شدن لباس می توانید از پشت لباس درزها را باز کرده و اتو بزنید. سعی کنید برخی لباس های نخی که به سختی اتو می شوند را در حالت نمدار اتو کنید.
  6. هنگام اتو کردن لباس هایی که سخت اتو می شوند از بخار اتو استفاده کنید و آب را روی قسمت های چروک لباس اسپری کنید.

نکاتی برای اتو کردن لباس هایی که سخت اتو می شوند

  • لباس هایی که زیپ و دکمه دارند را با احتیاط اتو بزنید و سعی کنید اتو بطور مستقیم روی دکمه ها قرار نگیرد چون به آنها آسیب می رساند.
  • برای اتو کردن لباس های گلدوزی شده، یک حوله زیر لباس قرار داده و لباس را پشت و رو روی حوله قرار دهید، سپس اتوکشی را شروع کنید.
  • اگر چند دست لباس چروک دارید، لباس هایی که سخت اتو می شوند را در مرحله آخر اتو بزنید تا اتو بخوبی داغ شده باشد.
  • اگر لباس شما بافت درشتی دارد حتما آنرا از قسمت پشت اتو بزنید.
 

نحوه صاف کردن لباس بدون اتو

  • لباس های مخملی را اتو نکنید و برای صاف کردن چروک انها از بخار آب استفاده کنید.
  • برای اتو کردن شلوار و صاف شدن خط شلوار، روی قسمت هایی که خط شلوار ایجاد شده، صابون بکشید و اتوکشی را شروع کنید.
  • اگر لباس شما ابریشمی است برای اتو کردن آن، لباس را پشت و رو کنید، کمی آب اسپری کنید و روی آن پارچه نخی بیاندازید، سپس اتو کشیدن را شروع کنید.
  • لباس های پشمی را نیز با کمی نمدار کردن و درجه ملایم اتو بزنید.

اتو زدن لباس بافتنی

  • قسمت یقه و مچ لباس را یک مرتبه از قسمت پشت و مجددا از روی لباس اتو بزنید.
  • اتو زدن دامن را از قسمت پایین آن شروع کرده و به سمت کمر دامن ادامه دهید.
  • برای اتو کردن پیراهن های مردانه دکمه های آنرا باز و از قسمت پشت لباس اتو بکشید.
  • بهتر است بعد از اتو زدن لباس بلافاصله آنرا نپوشید و اجازه دهید لباس خنک شده و اتوی آن تثبیت شود.


روش‌های ایمنی برای استفاده از اتو:

  1. حفاظت از کودکان: اطمینان حاصل کنید که اتو در دسترس کودکان قرار ندارد. اتو یک وسیله خطرناک است و می‌تواند باعث سوختگی شدید شود. بنابراین، در هنگام استفاده از اتو مراقب باشید که کودکان نزدیک آن نباشند و آن را در جایی امن نگه دارید.
  2. خنک شدن اتو: پس از استفاده از اتو و قبل از قرار دادن آن در کمد، صبر کنید تا خنک شود. اگر اتو را در کمد گذاشته و فراموش کنید ، احتمال آتش سوزی وجود دارد. بنابراین، بهتر است حداقل ده دقیقه صبر کنید تا اتو کاملاً خنک شود و سپس آن را در کمد یا مکان مناسب خود قرار دهید.
  3. استفاده از اتوی ایمن: برای کاهش خطرات مربوط به استفاده از اتو، می‌توانید یک اتوی ایمن تهیه کنید. اتوهای بی‌سیم بدون سیم قابل حرکت هستند و خطر سوختگی ناشی از سیم را از بین می‌برند. همچنین، اتوهایی که دارای سیستم خودکار خاموشی هستند نیز ایمنی را افزایش می‌دهند.
  4. درمان سوختگی: اگر شما یا کسی دیگری در حین استفاده از اتو دچار سوختگی شدید شد، بلافاصله اقدام به درمان کنید. ناحیه سوختگی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید. از یخ یا کرم استفاده نکنید، زیرا ممکن است سوختگی را بدتر کند. اگر سوختگی بزرگتر از یک سکه است، به پزشک مراجعه کنید.
  5. جلوگیری از سوختن سطح‌ها: هرگز اتو را روی زمین قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث سوختن لباس‌ها، میز اتو، فرش و موکت شود و حتی آتش سوزی را نیز به وجود آورد.
  6. نظافت اتو: تمیز نگه داشتن اتو مهم است. اتوی کثیف ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشد و لباس‌ها را کثیف و لکه دار کند. برای تمیز کردن اتو، آن را روشن کنید و یک حوله خیس و تمیز را با آن اتو کنید تا بخار تولید شده از بین برود. اگرکثیفی هنوز از بین نرفت، می‌توانید کمی نمک را روی یک پارچه بریزید و آن را با اتو بزنید. این کار باعث می‌شود سطح اتو تمیز و براق شود.
برای از بین بردن برق اتو روی لباس چه باید کرد

نتیجه گیری

اگر به لباس‌های خود اهمیت می‌دهید، باید توجه داشته باشید که هر لباس بسته به جنس و مدل دوختی خاص خود، روش‌های اتوکشی متفاوتی دارد. برخی لباس‌ها ممکن است پارچه‌ای داشته باشند که نیاز به مراقبت و دقت ویژه‌ای در هنگام اتوکشی دارد، و بعضی دارای مدل‌های خاصی باشند که نیاز به دقت در اتوکشی دارند. بنابراین، بهتر است روش مناسب اتوکشی برای هر لباس را یاد بگیرید تا بتوانید به درستی و با دقت لباس‌های خود را اتو کنید و آنها را در بهترین وضعیت نگهدارید