چیکار کنیم لباس مشکی شوره نزنه
Views 8,097 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چیکار کنیم لباس مشکی شوره نزنه

اگر روی لباس‌ های تیره شما لکه‌ های سفید ایجاد می‌ شود، دلایل مختلفی می‌ تواند وجود داشته باشد. بر خلاف لباس‌ های روشن‌ که لکه های سیاه را بیشتر نشان می دهند، لباس‌ های مشکی لکه‌ های تیره را پنهان می کنند، اما لکه هایی به رنگ سفید مانند شوره و عرق، بر روی آنها به جا می ماند که با به کار بردن برخی روش ها، می توان مانع از ایجاد چنین لکه هایی شد. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چیکار کنیم لباس مشکی شوره نزنه.

جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی

برخی عوامل باعث شوره زدن لباس های مشکی می شود و ظاهر لباس شما را خراب می کند. عرق حاوی غلظت بالایی از نمک است. همانطور که نمک حاصل از ضد تعریق می تواند لباس های تیره را لکه دار کند، تعریق بیش از حد می تواند حلقه ای از شوره را روی لباس های تیره ایجاد کند. اغلب بعد از تعریق زیاد متوجه لکه شوره بر روی پیراهن های تیره رنگ می شوید. برای جلوگیری از انتقال عرق به لباس و ایجاد شوره، می توانید از پدهای ضد تعریق زیر بغل استفاده کنید، اما با به کار بردن چند ترفند به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

همچنین بخوانید: از بین بردن لکه از روی لباس سیاه

راهکارهایی برای جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی 

شوره زدن لباس مشکی ناشی از عرق است و برای جلوگیری از این اتفاق باید تماس لباس مشکی با عرق را به حداقل رساند. اما چگونه؟ با چند روش ساده می توان شوره زدن لباس مشکی را به حداقل رساند تا دیگر شاهد لکه های سفید رنگ شوره در زیر بغل لباس نباشیم.

  • مام یا اسپری ضد تعریق

ضد تعریق ها حاوی نمک های آلومینیوم هستند که از تعریق شما جلوگیری می کنند، اما متاسفانه این ماده باعث ایجاد لکه های سفید روی لباس های تیره نیز می شود. نمک هایی مانند کلرید آلومینیوم، کلروهیدرات آلومینیوم یا زیرکونیوم آلومینیوم با الکترولیت های موجود در عرق ترکیب می شوند و به شکل ژل در می آیند. این ژل منافذ محل ترشح عرق را مسدود می کند و برای مدتی مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می شود. نمک موجود در عرق و ضد تعریق می تواند لکه های سفید رنگی را روی لباس تیره که در تماس است باقی بگذارد.

برای از بین بردن شوره لباس مشکی، می توان از آب سرد با آمونیاک یا آسپرین یا جوش شیرین و یاسرکه استفاده کرد.

طریقه شستن لباس های مشکی با دست

  • خمیر دندان

روش دیگر برای جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی استفاده از خمیر دندان است، اما خمیر دندان می تواند لکه هایی روی لباس باقی بگذارد. معمولا این نوع لکه ها پس از خشک شدن، به راحتی با استفاده از آب ساده پاک می شوند. این لباس ها را طبق معمول با مواد شوینده بشویید تا لکه از بین برود. لکه را از قبل در آب خیس کنید و کمی با انگشتان خود بر روی لکه ها بکشید. در نهایت لباس را آبکشی نمایید.

  • پودر شوینده

مواد شوینده پودری راه حل خوبی برای تمیز کردن لباس و از بین بردن لکه های شوره روی لباس مشکی است، اما گاهی اوقات این ماده پودری می تواند باعث ایجاد لکه روی لباس های تیره شود. این مشکل به دلیل سختی آب اتفاق می افتد. مواد شوینده به دلیل محتوای بالای مواد معدنی آب، قادر به حل شدن کامل در آب سخت نیستند. از داغ ترین درجه آب برای چنین مواردی استفاده کنید تا با افزایش حل شوندگی پودر شوینده در آب، احتمال لکه شدن را کاهش دهید. همچنین می توانید برای کمک به حل شدن کامل مواد شوینده، مقدای نرم کننده لباس استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده نیز باعث ایجاد لکه های سفید روی لباس می شوند. پس با استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده از این امر جلوگیری کنید.

چند روش تثبیت رنگ لباس مشکی