لباس مناسب بر اساس فرم بدن زنان
Views 287 بازدید
Calendar icon 1 سال پیش

لباس مناسب بر اساس فرم بدن زنان


داشتن استایل مناسب و جذاب تا حدی بستگی به نوع پوشش هر فرد دارد و از آنجایی که شیک پوشی و آراسته بودن ظاهر باعث اعتماد به نفس می‌شود پس نوع پوشش و انتخاب لباس بسیار مهم است. بطور کلی برای داشتن یک استایل جذاب و شیک باید ابتدا فرم بدن و اندام خود را بشناسید و مطابق با آن لباستان را انتخاب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور از روی فرم بدن لباس مناسب انتخاب کنید.

انتخاب لباس مناسب برحسب فرم اندام‌ زنان

ظاهر هر فرد نشان دهنده شخصیت اوست پس انتخاب لباس و نوع پوشش یکی از نکات بسیار مهم است که می‌تواند باعث داشتن یک استایل شیک و جذاب شود. فراموش نکنید که انتخاب لباس کاملا بستگی به سلیقه هر فرد دارد ولی با دانستن فرم بدن و اینکه چه لباسی مناسب برای هر اندامی است می‌توان  لباس مناسب را انتخاب کرده و با داشتن ظاهری آراسته اعتماد به نفس بیشتری بدست آورید. بطور کلی بدن هر فرد دارای فرم خاصی است که اگر پوشش مناسب با آن انتخاب کنید می‌توانید تا حد زیادی نواقص بدن را بپوشانید و زیباتر دیده شوید. داشتن یک استایل جذاب و خاص قوانین و اصولی دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید جز افراد شیک پوش باشید پس تا انتها با ما باشید تا رازهای نگفته درباره انتخاب لباس برحسب اندام‌های مختلف را برای شما شرح دهیم تا با رعایت کردن این نکات ظاهری آراسته و جذابی داشته‌باشید.

لباس مناسب برای افرادی که فرم بدن ساعت شنی دارند

اگر کمر باریکی دارید و بالاتنه و پایین‌تنه شما در حالت تعادل است اندام شما به شکل ساعت شنی دارد. این فرم بدن یکی از اندام‌های محبوبی است که دارای ظرافت خاصی بوده و هر مدل لباسی با این اندام هماهنگی دارد و با رعایت کردن نکات ریز در انتخاب لباس می‌توانید خوش پوش تر بنظر برسید. افرادی که فرم اندام ساعت شنی دارند باید تا جایی که امکان دارد از پوشیدن لباس‌های گشاد خود داری کرده و لباس‌هایی را انتخاب کنند که کمر تنگ‌تری داشته باشد تا از این طریق فرم بدن را به خوبی نشان دهد. پوشیدن بلوزهای کشباف که کمربارکتری دارد و شلوار های راسته که قد را بلندتر نشان می‌دهد می‌تواند باعث جذابیت بیشتر در این افراد شود.اگر از دامن استفاده می‌کنید از مدل‌های راسته یا کوزه‌ای استفاده نمایید چرا که این دامن‌ها باریکی کمر را به خوبی نشان می‌دهد. لباس‌های با یقه‌های خیلی باز و گشاد مناسب این اندام نیست و باید از لباس های یقه هفت استفاده کرد.




لباس مناسب برای افرادی که فرم بدن گلابی شکل دارند

در این فرم اندام‌ بالاتنه به نسبت پایین‌تنه حجم کمتری دارد و باید از لباس های استفاده کرد که باعث ایجاد تناسب شود و پایین تنه را کمی لاغرتر نشان دهد. اگر جز افرادی هستید که اندامی به شکل گلابی دارید باید از لباسهای استفاده کنید که سرشانه افتاده داشته‌باشد. پوشیدن بلوز‌های رنگ روشن و طرح‌دار باعث می‌شود توجه از سمت پایین تنه کمتر شود. شلوار مناسب برای این اندام از نوع دمپا گشاد و یا بوت کات است که باعث تعادل در پاها شده و ظاهر را زیباتر نشان می‌دهد. اگر از دامن استفاده می‌کنید بهتر است برای جذابیت بیشتر از دامن‌های فون ‌ساده و رنگ‌های تیره استفاده کنید.



این مطلب را بخوانید " چگونه لاغر دیده شویم | 7 فرمول طلایی "

لباس مناسب برای افرادی که فرم بدن مستطیل شکل دارند

فرم بدن این افراد به گونه‌ای است که دور کمر با بقیه قسمت‌های بدن برابر است و برای بهتر دیده شدن اندام باید از لباس های استفاده کرد که در قسمت کمر دارای برش‌هایی متناسب است. استفاده از بلوزهای که دور سینه گشادتر و کمر تنگ نظری دارد باعث ایجاد جذابیت و خوش پوشی بیشتر در این اندام‌ها می‌شود. برای انتخاب شلوار باید از انواع مدل‌های مام فیت، مام استایل و یا جذب  استفاده کرد که کمر را باریک‌تر و انحنای پاها را نشان می‌دهد. نوع دامن برای این فرم بدن مدل‌های فون و یا چین دار است که باسن را حجیم‌تر و صافی بدن را مخفی می‌کند. دقت کنید که لباس های یقه هفت و یقه ابشاری با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌تواند جذابیت بیشتر به ظاهر شما ببخشد.


لباس مناسب برای افرادی که فرم بدن سیبی شکل دارند

این افراد بالاتنه بزرگترین نسبت به پایین‌تنه دارند و باید لباس‌هایی بپوشند که با ایجاد تناسب در قسمت‌های بدن باعث جذابیت شود. برای این افراد لباس هایی با یقه هفت و آستین‌های بلند مناسب است. علاوه بر این کت‌های جلو باز راسته می‌تواند باعث خوش پوشی این افراد شود. انتخاب رنگ برای این افراد از نکات بسیار مهمی است و باید از رنگ‌های مات و تیره در لباس های خود استفاده کنند. این افراد نباید از لباس های که در قسمت بالاتنه آن‌ها از پارچه‌های طرح‌دار، تورهای تزیینی، جیب و دکمه‌های بزرگ استفاده کنند چرا که بالاتنه را بزرگتر نشان می‌دهد و در نتیجه ظاهری بد فرم ایجاد می‌کند. اگر می خواهید لباس های مناسب فرم بدن سیبی شکل را ببینید پیشنهاد می کنم مقاله " لباس مناسب اندام سیبی شکل " را بخوانید.

لباس مناسب برای افراد که فرم بدن مثلث وارونه دارند

اگر جز افرادی هستید که فرم بدن مثلث وارونه دارید باید در انتخاب لباس از مدل‌هایی انتخاب کنید که بالاتنه ساده‌ای داشته باشد و برعکس پایین تنه آن از رنگ‌های شاد و طرح‌ دار باشد که به باسن حجم و انحنا بدهد تا از این طریق توجه از بالاتنه منحرف شود. استفاده از یقه‌های پهن، شلوار های تنگ و جذب برای این افراد مناسب نیست و باید از  لباس های ساده با یقه‌های باریک و شلوارهای راسته و بگ استفاده کرد تا از این طریق با ایجاد تناسب بین قسمت‌های بدن باعث شیک پوشی و جذابیت شوید. دامن مناسب برای اندام‌های مثلث وارونه باید به گونه‌ای انتخاب شود که به باسن حجم دهد. مدل‌های پلیسه وترک برای این افراد گزینه مناسبی است علاوه بران می‌توانید از دامن‌های بلند و کوتاه استفاده کنید.


سخن پایانی

انتخاب لباس کار همیشه کار راحتی نیست ولی اگر اصول و قوانین آن را بدانید و متناسب با فرم اندام لباستان را انتخاب کنید می‌توانید استایل زیبا و خاص داشته باشید. داشتن آراستگی و زیبایی در ظاهر می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد شود پس حتما برای انتخاب لباس مناسب ابتدا فرم اندام تان را بشناسید و متناسب با آن لباستان را انتخاب کنید.