چگونه بوی عرق لباس را بدون شستن از بین ببریم

گاهی اوقات لباس‌ های شما ظاهری زیبا دارند، تنها مشکل بوی بد عرق است. در اینصورت احتمالا شما نمی‌ خواهید لباس را به طور کامل بشویید، بلکه می‌خواهید با ترفندهایی از شر بوی عرق روی لباس خلاص شوید. اگر به دنبال راهی برای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستن هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

با وجود اینکه تمرکز ما در این مقاله بر روی از بین بردن بوی عرق بدون شستن لباس‌ هاست، اما این روش‌ ها وقتی اثربخشی بیشتری دارند که لباس‌ ها را هر چند وقت یکبار، شستشو دهید.

ترفندهای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستن

بسیاری از ترفندهای رفع بوی عرق لباس ها بدون نیاز به شستشو، تنها با بهره‌گیری از مواد ساده‌ای که در هر خانه‌ ای پیدا می‌شود، انجام می‌ شود. موادی مانند جوش شیرین یا آبلیمو. جوش شیرین و آبلیمو می‌تواند بوی عرق و نیز لکه‌های عرق را بدون شستن از روی لباس از بین ببرد، اما از آنجایی که این مواد به لحاظ ترکیب شیمیایی و فنی برای بکارگیری بر روی لباس تهیه نشده‌اند، همیشه نمی‌ توان نتیجه‌ ی کار را پیش بینی کرد.

چند راهکار برای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستشو

قبل از این که هر یک از این ترفندها را بر روی کل لباس بکار ببرید، ترفند و روش انتخابی خود را بر روی بخش داخلی لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ و بافت لباس آسیب نمی‌بیند.

1. لباس‌ ها را در معرض نور خورشید قرار دهید

این ترفند به احتمال زیاد ساده‌ ترین روش برای از بین بردن بوی عرق لباس است. کافی است لباس را چند ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید. نور خورشید می‌تواند رنگ پارچه‌ های رنگی را محو کند، بنابراین این ترفند ممکن است برای همه لباس‌ ها مناسب نباشد اما باکتری‌ ها را نیز از بین می‌ برد.

2. استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص خوشبو کننده است. جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. لباس را به طرف آستر ببرید و خمیر بدست آمده را روی قسمت‌ هایی از لباس که بوی عرق می‌ دهد، بزنید. وقتی خمیر خشک شد، آن را با برس از روی لباس بردارید.

3. استفاده از لیمو

لیمو یک خوشبوکننده طبیعی با بوی دلپذیر است. به همین دلیل یک روش فوق العاده برای از بین بردن بوی عرق از روی لباس‌ های بدون نیاز به شستشو است. یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با 200 میلی لیتر آب مخلوط کنید و آن را داخل یک بطری اسپری تمیز بریزید. سپس، لباس را اسپری کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود. این ترفند بهترین اثربخشی را برای لباس‌ های سفید دارد زیرا لیمو دارای خواص سفیدکنندگی نیز است.

4. قرار دادن لباس‌ ها در فریزر

ممکن است یک روش عجیب به نظر آید اما به شدت موثر است. لباس‌ ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و سپس در فریزر قرار دهید. کافی است لباس‌ ها یک شب در فریزر باقی بمانند، باکتری‌ های تولیدکننده بوی عرق از بین خواهند رفت. به همین سادگی!

اگرچه تعریق بزرگ‌ ترین و اصلی‌ترین دلیل بوی بد لباس‌ هاست، اما تنها دلیل نیست. گاهی اوقات، لباس‌ های نو نیز بوی زیاد دلپذیری ندارند. اگر تمایل دارید بوی تازگی لباس‌ های نو خود را نیز از بین ببرید، هر چهار ترفند بالا می‌توانند به شما کمک کنند.

همچنین، فراموش نکنید گاهی اوقات فقط قرار دادن لباس در جریان هوا می‌تواند بسیار موثر باشد.

نحوه پاک کردن لکه‌ های عرق از روی لباس بدون شستن

گاهی اوقات پیش می‌آید که بوی عرق از بین رفته است اما همچنان لکه‌ های آن بر روی لباس باقی مانده‌اند. برای این مشکل نیز راهکارهایی ارائه می‌ دهیم. فقط به یاد داشته باشید که ابتدا بخش داخلی لباس را با ترفند مورد نظر امتحان کنید و در صورتی که به رنگ و بافت لباس آسیبی وارد نشد، خود لباس را تمیز کنید.

1. آب لیمو

آب لیمو را روی لکه فشار دهید و اجازه دهید چند ساعت باقی بماند. سپس، آن را بشویید. آب لیمو می‌ تواند اثر سفید کنندگی داشته باشد، بنابراین بهتر است از آن روی پارچه سفید استفاده کنید.

2. هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید را می‌ توان به عنوان جایگزینی برای آب لیمو در روش فوق بکار برد. هیدروژن پراکسید نیز ممکن است رنگ لباس‌ های رنگی را از بین ببرد.

3. جوش شیرین

جوش شیرین فقط برای از بین بردن بوی عرق کاربرد ندارد، بلکه می‌ توان از آن برای پاک کردن لکه‌ های عرق به جا مانده بر روی لباس نیز استفاده کرد. لکه عرق را بشویید، سپس کمی آب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود و به آرامی آن را روی پارچه لکه‌دار بزنید. یک ساعت بعد آن را بشویید.

4. سرکه سفید

سرکه سفید را بر روی لکه لباس بزنید و اجازه دهید نیم ساعت باقی بماند. سپس، با آب شستشو دهید.

کلام آخر

دانستن نحوه تمیز نگه داشتن لباس‌ ها بدون نیاز به شستشو، راهی عالی برای صرفه‌ جویی در مصرف آب و داشتن لباس‌ هایی با بوی دلپذیر است. ضمن اینکه با لباس‌ هایی که ظاهری تازه و بویی دلپذیر دارند، می توانید با اعتماد به نفس قدم بردارید.