چه مدل لباسی چاق نشان می دهد
Views 4,612 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چه مدل لباسی چاق نشان می دهد

لباس ها تاثیر زیادی در چاق یا لاغر نشان دادن ما دارند. ممکن است با پوشیدن برخی لباس ها احساس کنید که چاق دیده می شوید. لباس‌ هایی که می‌ پوشیم، باتوجه به نوع برش، طرح یا رنگ می‌ توانند ما را چاق یا لاغرتر از آنچه هستیم، نشان دهند. با وجود اینکه باید بدن خود را هر طور که هست بپذیریم و دوست داشته باشیم اما اینکه بدانیم چه لباسی مناسب ماست، کمک می‌ کند تا زیباتر به نظر برسیم و احساس راحتی بیشتری بکنیم. در این مطلب لباس‌ هایی که فرد را چاق نشان می‌دهد را به شما معرفی می کنیم.

چه لباسی ما را چاق نشان می دهد

برای آشنایی با مدل لباس هایی که چاق نشان می دهد تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لباس خیلی گشاد

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که پوشیدن لباس‌ های گشاد باعث می‌ شود فرد لاغرتر به نظر رسد. اما لباس‌ های گشاد در واقع به بدن حجم اضافه می‌ کنند و باعث می شود فرد چاق تر از آنچه هست، بنظر برسد.

به جای پوشیدن لباس هایی که چاق نشان می دهد مانند تی شرت‌ های گشاد بهمراه شلوارهای جین پاچه گشاد که شما را چاق و شلخته نشان می دهد، لباس های تنگ‌ تر را امتحان کنید. با این کار نه‌ تنها اندام شما متعادل‌ تر به نظر می‌ رسد بلکه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

لباس خیلی تنگ

در حالی که لباس‌ های تنگ جذاب و شیک به نظر می‌ رسند، پوشیدن لباس‌ های خیلی تنگ برای لاغرتر به نظر رسیدن هیچ‌گاه جواب نمی‌ دهد. مهم نیست چه سازی هستید، اگر لباسی بپوشید که اندازه‌ شما نیست، چاق‌ تر از آنچه هستید، به نظر خواهید رسید. پس با این واقعیت روبرو شوید که پوشیدن لباس‌ های تنگی که حرکت را محدود کند و نفس کشیدن را سخت می‌ سازند، علاو بر اینکه احساس خوبی ایجاد نمی‌ کند. اصلا مناسب نیستند.

سایزبندی لباس ها یکسان نیست و گاهی‌ اوقات، حتی سایزهای برندهای مختلف لباس با یکدیگر تفاوت دارند. پس مهم نیست سایز مندرج روی آن لباس چه باشد. همیشه به سراغ لباسی بروید که متناسب با اندازه‌ ی شماست و از پوشیدن آن احساس راحتی می‌ کنید.

لباس یقه اسکی 

یکی از مدل لباس هایی که چاق نشان می دهد لباس یقه اسکی است. دور گردن یکی از باریک‌ ترین قسمت‌ های بدن به شمار می‌ رود. یقه اسکی به ظاهر بدن را به دو قسمت تقسیم می‌ کند: سر و باقی بدن! این باعث می‌شود که شما چاق‌ تر از همیشه به نظر برسید. هر چه فاصله بین سینه و چانه با لباس پوشیده تر باشد، فرد چاق تر به نظر می‌ رسد.

انواع دیگر یقه‌ ها از جمله یقه هفت، بالا به پایین تعادل ایجاد می‌کند و همچنین باعث می‌ شود که توجه به سمت بالا و نه قسمت میانی بدن جلب شود.

لباس با خطوط افقی 

از جمله مدل لباس هایی که چاق نشان می دهد لباس هایی با خطوط افقی است. این یک نوع خطای دید است: چشمان شما خطوط عمودی را باریک و خطوط افقی را پهن‌ تر می‌ بیند. با پوشیدن لباس‌ هایی که دارای خطوط افقی هستند، بخشی از بدن که توسط آن لباس پوشانده می‌ شود، پهن‌ تر به نظر می‌ رسد.

هر چه خطوط کوچک‌ تر و نزدیک به یکدیگر باشند، این توهم شدیدتر خواهد بود. لازم نیست لباس‌ های محبوب خود با خطوط افقی را کنار بگذارید. فقط کافی است مطمئن شوید که این خطوط با سایز بدن شما تناسب دارند. خطوط بزرگ‌ تر برای سایزهای بزرگ‌ تر مناسب هستند. شما همچنین می‌توانید از این ویژگی به نفع خود و برای برجسته کردن قسمت‌ هایی از بدن استفاده کنید.

لباس های پر زرق و برق

این تجهیزات پرزرق و برق بامزه‌ ی کوچک که به جذابیت یک لباس اضافه می‌ کنند، می‌ توانند باعث چاق‌ تر به نظر رسیدن شما هم شوند. حاشیه‌ های چین‌دار، پارچه‌ های موج‌ دار، یقه‌ های بزرگ، دکمه‌ های بزرگ، چین، جیب‌ های بزرگ، پَر، خَز و زیپ موجب بزرگ‌ تر به نظر رسیدن قسمتی از بدن که بر روی آن قرار گرفته اند، می‌ شوند. اگر نمی‌ خواهید توجهات را به قسمت خاصی از بدن خود جلب کنید، توصیه می‌ شود که لباسی با حداقل جزئیات را انتخاب کنید.

 انعکاس

لباس‌ هایی با هر نوع درخشندگی، نور را از جهات مختلف به خود جلب می‌کنند و آن را در یک مساحت بیشتر از مواد مات منعکس می‌ سازند. این موضوع موجب به وجود آمدن توهم حجم و چاق‌ تر به نظر رسیدن فرد شود. برای جلوگیری از اینکه چاقتر نشان داده شوید، فلزات، مخمل، چرم، ساتن و زرق و برق را کنار بگذارید. در عوض لباس هایی از جنس جین، کتان، ابریشم، پنبه و پشم را انتخاب کنید.

پاشنه‌ های پهن

شاید پاشنه‌ های پهن راحت‌ تر از سایر پاشنه‌ ها باشند، اما متاسفانه، کفش‌ هایی با پاشنه‌ های پهن مطابق با نامشان عمل می‌ کنند و باعث چاق‌ تر از حد معمول به نظر رسیدن مچ و ساق پا می‌ شوند. این کفش ها باعث چاق به نظر رسیدن پایین تنه و در نتیجه، از بین رفتن تناسب کل بدن می شود. برای کشیده به نظر رسیدن پاها، کفش‌ هایی با نوک مخروطی و پاشنه‌ حداقل دو اینچی را انتخاب کنید.

 کت و کاپشن‌ های پفی

ژاکت‌ های پفی و گشاد از جمله لباس‌ های زمستانی راحت و همینطور جزء لباس هایی که چاق نشان می دهد هستند و باعث می‌ شوند شما چاق‌ تر از حد معمول به نظر برسید. در حالی که مد و فشن آخرین چیزی است که هنگام سرما و یخبندان به ذهن انسان خطور می‌ کند اما باور کنید می‌ توانید خود را بدون پوشیدن چنین لباس‌ هایی نیز گرم نگه دارید. پس کت‌ ها و ژاکت‌ های پفی را کنار بگذارید و لباس های ضد آب و عایق شده با کمر بند‌دار را انتخاب کنید.

لگ طرح‌ دار

هر چه طرح لباس بزرگ‌ تر باشد، شما را چاق تر نشان می دهد. طرح‌ های شلوغ با رنگ‌ های روشن باعث جلب توجه به قسمت‌ هایی از بدن می‌ شوند زیرا از هر زاویه‌ ای بر آن قسمت از بدن تاکید می‌ شود. این ویژگی به خصوص در مورد لباس‌ های بسیار تنگ مانند شلوارهای لگ وجود دارد. وقتی که شلوارهایی با گل‌ های نئونی زیاد و پراکنده می‌ پوشید، توجهات را به سمت انحنای بدن خود جلب می‌ کنید. 

در حالی که وجود طرح های شلوغ به میزان کم می‌ تواند بامزه و جذاب باشد اما برای اینکه چاق بنظر نرسید توصیه می‌ شود که از رنگ‌ های تیره استفاده کنید.