به چه نوع لباسی شومیز می گویند
Views 3,318 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

به چه نوع لباسی شومیز می گویند

از جمله لباس های کاربردی که در کمد لباس هر خانمی وجود دارد، شومیز است. لباسی اکثرا آستین بلند و دکمه دار که در انواع مدل های مختلف تولید می شود و برای موقعیت های مختلف قابل استفاده است. تصور اکثر افراد از شومیز با لباس هایی مثل بلوز یا تونیک شبیه به هم است. در این مطلب می خواهیم به معرفی لباس شومیز بپردازیم و بگوییم به چه نوع لباسی شومیز می گویند. همراه ما باشید.


خرید شومیز زنانه ارزان

شومیز به چه نوع لباسی میگن

شومیز نوعی لباس زنانه با قد متوسط و آستین بلند است که مانند لباس مردانه با دکمه از جلو بسته می شود و نوعی جنس لخت و لطیف یا نخی با سبکی ساده و کلاسیک دارد. 

پیدایش لباس شومیز به زمانی برمی گردد که در فرانسه این لباس ها توسط مردان پوشیده می شد، اما به مرور گسترش یافت و با طراحی های مختلف و مدل دار در بین زنان رواج یافت.


به چه لباسهایی شومیز میگویند

شومیز انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند که میتوان انها را در مهمانی ها و یا به عنوان لباس زیر مانتو استفاده کرد:

انواع شومیز

شومیز چندین مدل دارد اما چیزی که در همه شومیز ثابت است این است که شومیزها از پارچه ای تهیه می شوند که با شستشوی زیاد آسیب نبیند و مقاوم باشد.

  • شومیز رسمی

شومیزهای رسمی مناسب مهمانی و دورهمی اند و معمولا از جنس حریر با یقه کلوش یا حلزونی تولید می شوند. برای ست کردن شومیز رسمی می توان از شلوار جین و یا دامن پلیسه و کلوش استفاده کرد.

شومیز رسمی در مدل های مختلفی همچون پشت باز، جلوبسته، گلدوزی شده، شومیز کراپ، شومیز حلقه ای و یا شنل مانند وجود دارند.

  • شومیز اسپرت

به شومیزهایی از جنس جین یا نخ که برای زیر مانتو جلوباز و یا استایل ساده کابرد دارد شومیز اسپرت گفته می شود که معمولا کارایی ان بیشتر از شومیز رسمی است.

شومیز اسپرت را می توانید با شلوار جین کنید.