راهکارهایی برای یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه

آیا به دنبال خرید شلوار جین زنانه هستید ولی از سایز خود اطلاعی ندارید؟ آیا می‌خواهید بدانید که سایز شما چیست و چه سایز شلوار جینی به شما می‌آید؟ باید بگوییم که انتخاب سایز مناسب شلوار جین زنانه همواره می‌تواند دردسرساز باشد. ندانستن سایز مناسب زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهیم شلوار جین خود را به‌صورت آنلاین و از وب‌سایت خریداری کنیم. آنجاست که دست‌به‌دامن هر چیزی می‌شویم تا سایز مناسب خود را در بیاوریم و سفارش خود را ثبت کنیم. پیداکردن سایز مناسب خود یک مهارت محسوب می‌شود؛ زیرا باید بادقت این کار انجام شود تا خرید خوبی داشته باشیم. در این مقاله از آی بولک قرار است شما را با راهکارهایی برای یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه

بهترین حس هنگام خرید این است لباس یا شلواری خریداری کنیم که دقیقاً سایز خودمان باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل عدم دانستن سایز شلوار جین خود اقدام به خرید اینترنتی می‌کنیم؛ ولی در هنگام تحویل محصول با سایزی که مناسب ما نیست مواجه می‌شویم. برای جلوگیری از به‌وجودآمدن چنین مشکلی تصمیم گرفتیم تا راهنمایی کامل در خصوص نحوه یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه به نگارش در بیاوریم. راهکارهای اندازه‌گیری سایز مناسب شلوار جین زنانه در ادامه آورده شده است.

راهکار اول: اندازه‌گیری کامل خود

به‌عنوان اولین راهکار در پیداکردن سایز مناسب شلوار جین برای خود به سراغ اندازی گیری خودمان می‌رویم.

  • اندازه‌گیری کمر

بدین منظور به یک متر خیاطی نیاز داریم. پس از تهیه متر باید متر را دورتادور کمر خود نگهدارید و ازیک‌طرف عدد تکمیل‌کننده دور کمرتان را یادداشت کنید. دور کمر از زیر ناف اندازه‌گیری می‌شود. متر را جای اشتباهی قرار ندهید. نکاتی وجود دارد که شما باید حتماً در هنگام اندازه‌گیری خود به آنها دقت کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  1. حتماً متر را بر روی پوست خود قرار دهید. منظورمان این است اگر می‌خواهید اندازه‌گیری که انجام می‌دهید دقیق باشد از روی شلوار یا پیراهن اقدام به‌اندازه گیری خودتان نکنید.
  2. اندازه‌های خود را تک‌به‌تک بر روی کاغذ یادداشت کنید.
  3. در هنگام اندازه‌گیری هر قسمت از بدن دقیقاً همان ناحیه را بدون اشتباه اندازه بگیرید. مثلاً دور کمر شما از ناف کمی بالاتر است که باید به این سری موارد دقت داشته باشید.
  • قد خود را اندازه‌گیری کنید

پس از اینکه دور کمر خود را اندازه‌گیری کردید، وقت آن است که به سراغ اندازه‌گیری نیم‌تنه پایینی خود بروید. برای اندازه‌گیری قد خود لازم است تا پاها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و از فاق تا نوک انگشت خود را اندازه‌گیری کنید. البته هر کسی یک مدل از شلوار جین را می‌پوشد. اندازه‌گیری قد بسته به نوع شلوار جینی است که می‌خواهید انتخاب کنید. دراین‌خصوص آزاد هستید که چگونه بخواهید قد خود را اندازه بگیرید. نکات لازم دراین‌خصوص عبارت‌اند از:
مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

  1. آزادی عمل در اندازه‌گیری قد خود مثلاً از فاق تا روی پا یا از فاق تا روی مچ. این اندازه‌گیری همان‌طور که در بالاتر گفتیم بستگی به این دارد که شما بخواهید چه مدل شلواری تهیه کنید.
  2. برای راحتی کار خودتان هم که شده است می‌توانید از یک آینه برای مشاهده قد خود استفاده کنید. البته این مورد هم‌بستگی به شما و حالتان دارد.
  3. به همین صورت می‌توانید از یک‌تکه چسب برای ثابت نگه‌داشتن قسمت پایینی متر درصورتی‌که تنها هستید استفاده کنید.
  • دور باسن خود را اندازه‌گیری کنید

وقت آن رسیده است که دور باسن خود را اندازه‌گیری کنید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در هنگام یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه دانستن سایز باسن است. برای اندازه‌گیری دور باسن خود می‌بایست از پهن‌ترین قسمت باسن خود برای اندازه‌گیری استفاده کنید. بدین منظور متر را بر روی پهن‌ترین قسمت باسن خود قرار دهید و همانند دور کمر یک دور کامل بزنید. عددی که مشاهده می‌کنید به‌عنوان دور باسن شما در نظر گرفته می‌شود.

  • دور ران خود را اندازه‌گیری کنید

اندازه‌گیری دور ران کار راحت تری نسبت به سایر مراحل است. کافی است متر را بر روی پهن‌ترین قسمت ران خود قرار دهید و آن را اندازه بگیرید. طبیعی است که برای اندازه‌گیری دور ران اندازه‌گرفتن ران یک پا کافی است و نیازی به‌اندازه گیری جفت ران‌ها نیست. نکاتی که دراین‌خصوص باید خدمتتان عرض کنیم این است که:

  1. متر را بیش از حد دور ران خود سفت نبندید. به‌طوری‌که در عین محکم‌بودن متر شما بتوانید یک انگشت خود را از زیر متر بیرون جابه‌جا کنید. همین میزان آزادی برای اندازه‌گرفتن دور ران مناسب است.
  • فاق خود را اندازه‌گیری کنید

نوبت به‌اندازه فاق رسید. برای اندازه‌گرفتن فاق شما باید متر را بر روی لگن جلو خود قرار دهید و تا قسمت مشترک هر دو پا ادامه دهید. اندازه‌گیری فاق بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است آزادی شما را در هنگام راه‌رفتن یا نشستن با شلوار جین زنانه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

  • تبریک، کار تمام است

با طی‌کردن تمام مراحل بالا شما اکنون تمام سایزهایی را که برای انتخاب شلوار جین زنانه نیاز دارید، به دست آورده‌اید. با این اوصاف اگر هنوز هم دوبه‌شک هستید، به‌دور کمر خود نگاه کنید. کافی است دور کمر خود را با سایزبندی سایت مطابقت دهید. اگر عدد آنها یکی است یا فاصله کمی با یکدیگر دارند، ترس به خود راه ندهید و خرید خود را انجام دهید.
همچنین بخوانید: با شلوار جین پاچه گشاد چه کفشی بپوشیم؟

راهکار دوم: استفاده از شلوار جین زنانه قدیمی‌تان

دومین راهکار یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه کمک گرفتن از یک شلوار جین قدیمی است. آخرین شلوار جینی که داشته اید را از کمد در بیاورید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. شلوار جین خود را بر روی زمین صاف پهن کنید. صاف بودن زمین اهمیت زیادی دارد. زیرا برای اندازه‌گیری شلوار جین زنانه باید اعداد دقیق باشند تا انتخاب خوبی داشته باشید. ناهمواری‌های موجود بر روی سطح زمین می‌تواند اندازه دقیق شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد.
  2. دور کمر شلوار را اندازه بگیرید و عدد به‌دست‌آمده را در 2 ضرب کنید. اندازه دور کمر در انتخاب شلوار جین زنانه نقش بسیار مهمی دارد.
  3. فاق شلوار جین را اندازه بگیرید. طول فاق نیز در راحتی استفاده از شلوار جین زنانه تأثیرگذار است. فاق خود را به‌دقت اندازه‌گیری کنید. نکته‌ای که اینجا باید به آن دقت کنید این است که حتماً شلوار کاملاً صاف بر روی زمین قرار گرفته باشد.
  4. دور ران خود را اندازه بگیرید. دور ران شلوار پهن شده روی زمین را اندازه بگیرید. عدد به‌دست‌آمده دور ران شما را شکل می‌دهد.
  5. همه اعداد به‌دست‌آمده را در 2 ضرب کنید. زیرا شما دور ران، دور باسن و دور کمر را باید مدنظرتان قرار دهید.
  6. کار تمام است. اکنون شما سایز خود را به دست آورده‌اید و می‌توانید از هر وب‌سایتی اقدام به خرید شلوار جین زنانه کنید. کافی است در صفحه محصول راهنما سایزبندی را با سایزهای خودتان تطابق دهید و مناسب‌ترین سایز را انتخاب کنید.
شلوار جین زاپ دار چیست و با چه کفش و لباسی ست می شود؟

نقش کمر در اندازه‌گیری شلوار جین زنانه

بعد از اتمام اندازه‌گیری‌های خود باید به سراغ نوع کمر شلوارهای جین زنانه برویم. در حالت کلی سه مدل کمر برای شلوارهای جین وجود دارد. این مدل‌ها عبارت‌اند از:

  1. Low-Rise : کمر این نوع شلوارها معمولاً دو یا سه اینچ به عبارتی 5 تا 7.5 سانتی متر پایین‌تر از ناف قرار می‌گیرد.
  2. Mid-Rise: معمولاً کمر این نوع از شلوارهای جین بافاصله کمی از ناف قرار می‌گیرند. این مدل از کمر در بین تمام شلوارهای جین اعم از مام، اسکینی، بوت کات و... محبوب است.
  3. High-Rise: این مدل معمولاً کمرشان دقیقاً روی ناف یا بالاتر از آن قرار می‌گیرد.

در هر 3 حالت انتخاب با شماست که بخواهید شلوار جین زنانه چگونه بر روی کمرتان بنشیند. به همین ترتیب اندازه گیری‌هایی که انجام داده اید نیز تغییر خواهد کرد. مثلاً قد شلوارهایی با کمر Low-Rise در مقایسه با شلوارهایی با کمر High-Rise کوتاه‌تر است و باعث می‌شود باسن بیشتر جلب توجه کند. در هنگام یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه به این موارد حتماً توجه داشته باشید که مبادا پس از خرید پشیمان شوید.
انتخاب بهترین طرح شلوار جین بر اساس تیپ بدنی

نتیجه‌گیری

دانستن سایز مناسب شلوار جین زنانه در هنگام انتخاب و خرید آن بسیار ضروری و مهم است. دانستن سایز به شما در چه هنگام خرید آنلاین و چه خرید حضوری کمک بسیار زیادی می‌کند. برای اندازه‌گیری سایز شلوار جین زنانه چیزی که اهمیت دارد این است که اندازه‌ها را دقیق انجام دهید. یعنی مثلاً اگر قرار است سایز دور کمر خود را اندازه‌گیری کنید بدانید که دور کمر دقیقاً از کجا اندازه گرفته می‌شود. تمام این موارد را در بالاتر به طور کامل توضیح داده‌ایم. امیدواریم توانسته باشیم به سؤال شما در خصوص یافتن سایز مناسب شلوار جین پاسخ مناسب و کاملی ارائه کرده باشیم.