انتخاب بهترین طرح شلوار جین بر اساس تیپ بدنی

شلوار جین پای ثابت استایل هر بانو ایرانی به‌حساب می‌آید. کمتر خانمی را پیدا می‌کنید که در کمد لباس‌های خود شلوار جین نداشته باشد. اما باتوجه‌به تنوع و مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد آیا بهتر نیست با نکاتی آشنا شویم تا بتوانیم تجربه بهتری از خرید شلوار جین زنانه داشته باشیم؟ قطعاً نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید شلوار جین زنانه باید به آنها دقت کنید. برای همین در نظر گرفتیم تا شما را با انواع مختلف شلوارهای جین زنانه و نحوه شستشو و نگهداری هر کدام از آنها آشنا کنیم. در واقع با شناخت هر چه‌بهتر مدل‌های مختلف شلوار جین زنانه و تناسب آن با فرم بدن خود می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. اگر به دنبال پیداکردن بهترین سبک و طرح شلوار جین زنانه می‌گردید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه بهترین نوع جین زنانه را انتخاب کنم؟

در حال حاضر باتوجه‌به پیشرفت صنعت مد و فشن مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از شلوار جین زنانه در بازار موجود است. از همین موضوع باید فهمید که شلوار جین زنانه در بین زنان به چه میزان قابل‌توجه و دارای اهمیت است. البته بدون درنظرگرفتن طرح‌های مختلفی که شلوارهای زنانه دارند، داشتن شلوار جین همیشه یک استایل شیک و باکلاس به آدم می‌دهد. در ادامه نحوه انتخاب بهترین طرح و سبک شلوار جین زنانه را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

شلوار جین عالی با توجه به هر تیپ بدنی

طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده است 46 درصد از بانوان اذعان داشته اند که انتخاب شلوار جین زنانه سخت‌ترین کار ممکن برای یک خانم است. شاید اگر شلوار جین متناسب با فرم بدن خود انتخاب کنید، به این حالت دچار نشوید. اینکه بدانید در چه دسته بندی از فرم های بدنی قرار می گیرید به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب بهترین طرح و سبک شلوار جین زنانه بهتر عمل کنید. پس به سراغ انتخاب شلوار جین متناسب با فرم بدن بانوان می‌رویم.
مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

  1. فرم بدنی سیبی‌شکل

فرم بدنی سیبی‌شکل این‌گونه است که قسمت نیم‌تنه بالایی زنان از نیم‌تنه پایینی آنها بزرگ‌تر است. یعنی زنانی با سینه‌هایی متوسط و بزرگ به همراه کمر و باسن کوچک. به چنین فرم بدنی سیبی‌شکل گفته می‌شود. برای این‌گونه فرم بدن‌ها مهم است که شما به بالاتنه خود توجه زیادی نکنید.

بهترین مدل شلوار جین برای تیپ بدنی سیبی‌شکل

  • بهترین انتخاب برای تیپ بدنی سیبی‌شکل شلوار جین بوت کات است. شلوار جین بوت کات به شما کمک می‌کند تا توجه افراد از نیم‌تنه بالایی بدن به نیم‌تنه پایینی انتقال پیدا کند. حتی می‌توانید از شلوار جین‌های بوت کات بلندتر به همراه کمربند کانتوری استفاده کنید.
  • شلوار جین راسته نیز گزینه بعدی برای فرم بدنی سیبی‌شکل است. بهتر است بگویم هرجا که نمی‌دانستید که از چه شلواری برای خود استفاده کنید به سراغ شلوارهای جین زنانه راسته بروید. شلوارهای جین راسته زنانه باعث می‌شود تا پاهای شما درازتر نمایش داده شود و توجه از نیم‌تنه بالایی بدنتان برداشته شود.
  • شلوار جین گشاد نیز مورد بعدی است. شلوار جین زنانه گشاد بهترین انتخاب برای بانوانی است که فرم بدنی آنها سیبی‌شکل است. شلوار جین زنانه گشاد یک انتخاب عالی و شیک برای فرم بدنی سیبی‌شکل است. به دنبال خرید شلوار جین‌های گشاد با قد متوسط (Mid-Rise) یا قدبلند (High-Rise) باشید؛ زیرا توجه به روی کمر شما را افزایش می‌دهند.

  1. تیپ بدنی گلابی‌شکل

زنانی که حجم نیم‌تنه پایینی بدن آنها بسیار بزرگ‌تر از نیم‌تنه بالایی آنهاست در فرم بدنی گلابی‌شکل قرار می‌گیرند. در واقع فرم بدنی گلابی‌شکل شایع‌ترین فرم بدنی زنان در کل جهان است. برای این تیپ فرم بدن شلوارهایی مناسب است که بتواند توجه را از روی نیم‌تنه پایینی بردارند. شلوار جین‌های Low-Weist یا همان کمر کوتاه یا کمر کم و BoyFriend بهترین گزینه برای این تیپ فرم بدن است.  

بهترین مدل شلوار جین برای تیپ بدنی گلابی‌شکل

  • شلوار جین بوت کات یکی از بهترین گزینه‌ها برای بانوانی است که فرم بدن آنها گلابی‌شکل است. شلوارهای بوت کات کاری می‌کنند که توجه از روی کمر و باسن به سمت پاها برود. همین توجه به پاها باعث می‌شود که تناسب در کل بدن حفظ شود و عیب شما پوشیده شود.
  • شلوار جین بگ بلند می‌تواند به افرادی با فرم بدنی گلابی‌شکل کمک می‌کند تا بدن به یک تقارن کامل برسد.
  • شلوار جین گشاد معمولی نیز یک راهکار برای تمام افراد با فرم بدنی گلابی‌شکل است. شلوار جین گشاد روی نواحی کمر و شکم محکم است و هر چقدر که به سمت پاها می‌رویم گشادتر می‌شود.
  1. تیپ بدنی ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی به بدنی گفته می‌شود که سینه و باسن در کنار یک کمرباریک قرار گرفته باشند. به‌عبارت‌دیگر زنی با بدن ساعت شنی معمولاً کمر باریک‌تری دارند؛ اما در عوض شانه‌ها و باسن آنها پهن‌تر است. به این فرم بدن ساعت شنی گفته می‌شود. مدل دادن و استایل کردن انواع شلوارها به این تیپ بدنی راحت‌تر است. زیرا بیشتر استایل‌ها به این تیپ فرم بدن می‌آید. بهترین سبک و طرح شلوار جین زنانه برای فرم بدنی ساعت شنی شلوار جین Mid-Rise و راسته و حتی اسکینی است. این مدل شلوارها به این تیپ فرم بدن کمک می‌کند تا تمرکز از روی ناحیه کمر به نیم‌تنه منتقل شود.

  1. تیپ بدنی توت‌فرنگی شکل - شلوار جین گشاد یا معمولی

زنانی با شکل سینه‌های بزرگ به همراه باسن و کمر کوچک‌تر در این دسته قرار می‌گیرند. زنان با فرم بدنی توت‌فرنگی شکل اغلب پاهای لاغری دارند.  کمر این‌گونه زن‌ها در حالت عادی است در نتیجه بیشتر مدل شلوارهای زنانه به آنها می‌آیند. بااین‌وجود شلوار جین گشاد یا عادی به این دلیل که ساق پاهای آنها را عادی نشان می‌دهد با فرم بدن توت‌فرنگی شکل در تناسب است.

  1. تیپ بدنی لاغر – شلوار جین کمر بلند

زنانی که شانه‌ها، سینه‌ها، کمر و باسن آنها در یک اندازه و تناسب قرار دارد، در تیپ بدنی لاغر قرار می‌گیرند. اغلب کمر و باسن کوچک‌تری دارند؛ ولی پاهایشان کمی بلند است. شلوار جین بلند به فرم بدنی لاغر کمک می‌کند تا عیب خود را بپوشانند. شلوار جین بلند به آنها کمک می‌کند تا توجه به سمت پاهایشان بیاید و لاغر بودن آنها کمتر جلب‌توجه کند.
همچنین بخوانید: شلوار جین بگ چیست | نکات خرید و انتخاب شلوار جین بگ زنانه

طرح‌های مختلف شلوار جین زنانه

طرح Low-Rise

شلوارهای Low-Rise به شلوار جین‌های زنانه‌ای گفته می‌شود که کمر آنها نزدیک به 5 سانتی متر از ناف فاصله داشته باشد. این مدل شلوارهای زنانه مناسب بانوانی است که دوست دارند توجه به باسن آنها بیشتر باشد. نکته بسیار مهم در انتخاب شلوار Low-Rise این است که حتماً توجه داشته باشید که شلوار به خوبی بر روی باسن شما قرار گرفته باشد تا خدایی نکرده به یکباره شلوار پاره نشود. تیپ‌های بدنی ورزشکاری نیز می‌توانند از این مدل شلوار استفاده کنند.

  • طرح Mid-Rise

شلوارهای مدل Mid-Rise به شلوارهایی گفته می‌شود که کمر آنها فاصله ناچیزی به ناف دارد. این مدل شلوارها متناسب‌ترین و بهترین طرح شلوار جین زنانه محسوب می‌شوند. فرقی نمی‌کند که فرم بدنی شما چگونه است، درهرصورت می‌توانید از شلوار جین‌های طرح Mid-Rise نهایت استفاده را ببرید.

  • طرح High-Rise

این طرح شلوار به شلوار جین‌هایی گفته می‌شود که کمر آنها یا دقیقاً روی ناف یا بالاتر از آن قرار می‌گیرند. کلاسیک‌ترین طرح شلوار جین زنانه طرح High-Rise است.  

مدل‌های مختلف شلوارهای جین زنانه

در ادامه مقاله انتخاب بهترین طرح و سبک شلوارهای جین زنانه به مدل مختلف این‌گونه شلوارها می‌رسیم. فرقی نمی‌کند که کلاسیک پوش باشید یا همراه با مد روز پیش بروید. شما با تناسب فرم بدنی خود با مدل شلوار جین زنانه‌ای که انتخاب می‌کنید را رعایت کنید. همیشه سعی کنید از مدل‌هایی استفاده کنید که بهترین شکل فرم بدن شما را نمایش می‌دهند. در ادامه شما را با مدل‌های مختلف شلوار جین زنانه آشنا می‌کنیم.

  1. شلوار جین زنانه بوی‌فرند (boyfriend jeans)

شلوارهای بوی‌فرند شبیه به شلوارهای مام استایل است با این تفاوت که گشادی آن در ناحیه فاق بیشتر از نواحی دیگر است. البته برش‌های مختلفی از مدل شلوار جین زنانه بوی‌فرند وجود دارد که البته از همین قانون پیروی می‌کنند و نباید از این موضوع متعجب شد. شلوار جین بوی فرند را می‌توان در هر فصلی از سال پوشید. مرلین مونرو نام شلوار جین زنانه بوی‌فرند را سرزبان‌ها انداخت. بوی فرند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که فرم بدنی آنها سیبی‌شکل یا ورزشکاری است.

  1. شلوار جین زنانه راسته (straight leg jeans)

شلوار جین زنانه راسته در واقع شبیه به شلوار جین اسکینی است با این تفاوت که دمپای آنها گشادتر است و تنگی شلوارهای اسکینی را به همراه ندارد. اگر از شلوار جین زنانه اسکینی خوشتان می‌آید حتماً شلوار جین راسته را نیز امتحان کنید. شلوار جین زنانه راسته مناسب فرم‌های بدنی سیب شکل، ساعت شنی و فرم بدن ورزشکاری است.

  1. شلوار جین بوت کات (bootcut jeans)

شلوار جین زنانه بوت کات به شلوار جین‌هایی گفته می‌شود که قسمت پایینی شلوار از ناحیه مچ پا گشاد می‌شود. در واقع شلوار جین بوت کات در قسمت پایین پا بسیار باز است و آزادی بیشتری را به بانوان می‌دهد. شلوار جین بوت کات مناسب تمام فصول است. نکته‌ای که باید مدنظرتان داشته باشید این است که شلوار جین بوت کات برای بانوان قدبلند بهترین انتخاب است؛ اما برای بانوان کوتاه‌قد پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا باعث کوتاه‌تر به‌نظررسیدن پاها می‌شود. همچنین شلوار جین زنانه بوت کات را می‌توانید با انواع کفش‌ها ست کنید. زیرا شلوار جین بوت کات برای این طراحی شده است که روی کفش را بپوشاند.

  1. شلوار جین گشاد (flared jeans)

شلوار جین گشاد به شلوارهای جین زنانه‌ای گفته می‌شود که از قسمت زانو پا گشاد می‌شوند و رفته‌رفته با نزدیک‌شدن به مچ پا گشادتر نیز می‌شود.

  1. شلوار جین زنانه اسکینی (Skinny Jeans)

شلوار جین زنانه اسکینی را همه بانوان می‌شناسند. شلوارهای جین زنانه به‌خوبی به بدن می‌چسبد و از قسمت بالایی کمر تا دمپا همین‌گونه است. شلوار جین زنانه اسکینی را به‌راحتی می‌توانید با انواع استایل‌ها ست کنید و خود را زیباتر از قبل نمایش دهید. به لطف استایل‌هایی که با شلوار جین زنانه اسکینی می‌توانید بزنید، حتماً در خرید بعدی به این مدل شلوار توجه بیشتری کنید. به‌عنوان‌مثال شلوار جین زنانه اسکینی با تاپ‌های سایز بزرگ و گشاد فوق‌العاده به نظر می‌رسد.


پارچه شلوارهای جین زنانه

بنا به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت مد و فشن پارچه شلوار دومین عامل در تأثیرگذاری به مشتری است. در هنگام انتخاب بهترین طرح و سبک شلوار جین زنانه می‌بایست به جنس پارچه نیز دقت کنید. مثلاً در هنگام خرید فکر کنید شلوار شما می‌بایست دارای خاصیت کشسانی باشد یا خیر؟ درصورتی‌که در هنگام انتخاب شلوار جین زنانه به این موضوعات فکر نکنید، قطعاً پس از خرید پشیمان خواهید شد.

نکات لازم در هنگام انتخاب بهترین طرح و سبک شلوار جین زنانه

  1. برای انتخاب شلوار جین زنانه وقت بگذارید: سعی کنید که همیشه چندین مدل و رنگ را در هنگام انتخاب بپوشید. تفاوت رنگ‌ها و البته سبک‌های شلوار جین زنانه باعث می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید.
  2. گذرا انتخاب نکنید: در هنگام انتخاب شلوار جین زنانه به این موضوع دقت داشته باشید که شما قرار است این شلوار را مثلاً 3 ماه یا بیشتر بپوشید. هیچوقت اینگونه فکر نکنید که مثلا یکبار یا برای یک مهمانی از شلوار استفاده می کنم و بعد دیگر آنرا لازم ندارم. در انتخاب شلوار جین زنانه همیشه به آینده فکر کنید.
 تاریخچه، تحولات و تاثیرات فرهنگی شلوار جین

نتیجه‌گیری

امیدواریم توانسته باشیم تا به شما در انتخاب طرح و مدل شلوار زنانه متناسب با فرم بدن خود کمک کرده باشیم. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا در انتخاب و خرید شلوار جین زنانه با خیال راحت‌تری اقدام کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما با طرح و سبک‌های مختلف شلوار جین زنانه آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید یک خرید لذت‌بخش را تجربه کنید. طرح‌های شلوار و سبک‌های مختلف آن را باتوجه‌به فرم بدنی خود که در بالاتر به طور کامل به آن اشاره شد انتخاب کنید. فرم بدن نقش بسیار مهمی را در لحظه خرید و انتخاب شلوار جین زنانه بازی می‌کند.