لباس حنابندان باید چه رنگی باشد؟
Views 7,223 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

لباس حنابندان باید چه رنگی باشد؟

حنابندان از جمله رسومات ازدواج سنتی در ایران است که در سال های اخیر کمتر مورد استقبال قرار می گیرد، اما هنوز هستند خانواده هایی که قبل از مراسم عروسی شبی را به جشن حنابندان اختصاص می دهند. یکی از دغدغه های عروس و داماد برای شب حنابندان انتخاب رنگ لباس است. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که بهتر است لباس حنابندان باید چه رنگی باشد. برای انتخاب رنگ لباس حنابندان تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


رنگ مناسب برای لباس حنابندان

مشخص کردن رنگ لباس حنابندان می تواند کار شما را راحت تر کند. با تعیین رنگ لباس شب حنابندان می توانید سایر دیزاین مراسم را با آن ست کنید.

قبل از اینکه بخواهید در مورد رنگ لباس حنابندان تصمیم بگیرید باید به رنگ پوستتان توجه داشته باشید که چه رنگی به شما می آید. 

 توجه به رنگ موها: رنگ موهای حنابندان نیز متنوع است. اگر موهایتان رنگ طبیعی دارند، رنگ لباسی که با رنگ موهایتان هماهنگی داشته باشد می‌تواند خوب به نظر برسد. مثلاً برای موهای تیره، رنگهای سبز تیره، آبی و بنفش تیره جذاب خواهد بود. در صورتی که موهایتان رنگی هستند، می‌توانید با توجه به رنگ موهایتان و رنگهای مورد علاقه‌تان، رنگ لباس‌های متفاوتی را امتحان کنید

فراموش نکنید که رنگ لباس شب حنابندان عروس و داماد باید باهم هماهنگی داشته باشد. پس فقط فکر خودتان نباشید، اگر رنگی را انتخاب می کنید در نظر بگیرید که آن رنگ به آقای داماد هم بیاید. 

بهترین رنگ برای لباس حنابندان

به غیر از رنگ هایی که با پوست شما تناسب دارد، می توانید با توجه به فصلی که حنابندان شما در آن برگزار می شود، رنگ لباس حنابندان را انتخاب کنید. 

مثلا انتخاب رنگ های پاستلی روشن مانند آبی روشن، سبز نعنایی یا صورتی لطیف برای رنگ لباس حنابندان در فصل بهار مناسب است.

رنگ قرمز

قرمز یکی از پرطرفدارترین رنگ لباس برای حنابندان است. این رنگ به ویژه در کشورهای ترکیه ای برای شب حنابندان مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.

یشمی

گر رنگ پوست شما گندمی است رنگ های پررنگ تر مانند یشمی را به عنوان رنگ لباس شب حنابندان به شما پیشنهاد می کنیم.

نقره ای

رنگ لباس حنابندان نباید سفید باشد اما می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید، رنگ نقره ای، یک رنگ شیک و متفاوت برای لباس حنابندان است.

یاسی

یکی از رنگ هایی که می توایند برای لباس حنابندان انتخاب کنید و در آن بدرخشید رنگ یاسی است. این رنگ لطافت خاصی دارد و برای عروس مناسب است. می توانید کراوات داماد را نیز را نیز بنفش یا بادمجانی انتخاب کنید که با یاسی هماهنگ باشد.

علاوه بر موارد بالا، درحالت کلی رنگ‌های سبز، بنفش و طوسی برای حنابندان مناسب هستند.
دلیل اینکه این رنگ‌ها مناسب هستند، این است که سبز و بنفش با رنگ طلایی حنابندان هماهنگی خوبی دارند و طوسی نیز با لونی که حنابندان دارد، تناسب بیشتری دارد. همچنین این رنگ‌ها برای فصل بهار و تابستان نیز مناسب هستند.همچنین یک رنگ دیگر که برای حنابندان مناسب است، رنگ زرد است. این رنگ باعث می‌شود حنابندان شما روشن‌تر و جذاب‌تر به نظر بیاید. همچنین در فصل پاییز و زمستان، انتخاب رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی و قهوه‌ای نیز مناسب است.

شامپاینی (ترکیب سفید و طلایی)

اگر رنگ های تند را برای رنگ لباس حنابندان نمی پسندید، لباس شامپاینی که ترکیبی از دو رنگ سفید و طلایی است، انتخاب خوبی برای شماست. بویژه اگر رنگ پوست شما سبزه است، در این لباس فوق العاده می شوید.

نکته:

  • برای تصمیم گیری در مورد رنگ لباس حنابندان عروس ایرانی، مدل لباس را هم در نظر بگیرید. لباس حنابندان در مدل های مختلفی از جمله ماهی، سنگ دوزی شده و گیپور، ساده و ساتن، پفی و .... طراحی می شوند و ممکن است هر کدام در یک رنگ مناسب تر باشند.
  • می توانید رنگ پیراهن و یا کراوات داماد را با لباس عروس در شب حنابندان ست کنید.
  • همچنین می‌توانید با ترکیب رنگ‌ها، لباس حنابندانی خاصی داشته باشید. مثلا با ترکیب سبز و زرد، یا بنفش و آبی، یا حتی قرمز و سفید، می‌توانید یک لباس حنابندانی خلاقانه و شیک داشته باشید. اما مهمترین نکته این است که رنگ لباس شما با سلیقه و شخصیت شما هماهنگ باشد.