چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟
Views 11,560 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونه لاک روی لباس را از بین ببریم؟

اگر قطره ای لاک روی لباستان ریخت هول نشوید و با دستمال یا انگشت دست سریع آن را پاک نکنید به دلیل اینکه با این کار تنها فشار وارد می کنید و باعث می شوید لکه بیشتر در پارچه نفوذ کند. پاک کردن لاک از روی لباس احتمالا کار سختی است، زیرا زمانی که قطره ی لاک روی لباس می ریزد، در تماس با پارچه سریع خشک می شود. در این مطلب روش های مختلف پاك كردن لكه لاك از لباس را با شما در میان می گذاریم. با ماه همراه باشید.

چگونه لکه لاک روی لباس را پاک کنیم

برای پاك كردن لكه لاك از لباس ابتدا لازم است که به برچسب روی لباس توجه کنید و جنس پارچه را بشناسید. به علت اینکه اگر الیاف لباس شما از موادی مانند مداکریلیک تری استات باشد شما نمی توانید در خانه و یا با استون آن را تمیز کنید زیرا ممکن است لباس شما سوراخ و غیر قابل استفاده شود و در این مورد بهتر است لباس را به خشکشویی ببرید تا لکه لاک را از روی لباس شما پاک کنند. اما در ادامه به معرفی چند روش برای پاک کردن لاک ناخن از روی لباس می پردازیم.

چگونه لاک را از روی لباس پاک کنیم

اگر لکه لاک روی لباس شما ریخت برای پاک کردن لاک از رو لباس کافیست چند تا وسیله داشته باشید که بلافاصله بعد از ریختن لاک روی لباس از آنها استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای پاك كردن لاك از رو لباس

  • یک پارچه سفید
  • کارت اعتباری قدیمی
  • پنبه آرایشی
  • محلول لاک پاک کن دارای استون
  • محلول غیر استونی
  • آب اکسیژنه
  • لکه بر
  • پودر لباسشویی

پاك كردن لاك از لباس با اسپری مو

برای از بین بردن لکه لاک از روی لباس کمی اسپری مو را روی لکه لاک لباس زده و با پنبه آرایشی حرکات  ضربه ای وارد کنید و لاک را از روی لباس پاک کنید.

پاك كردن لاك از لباس با استون

روش دوم برای از بین بردن لکه لاک از لباس، استفاده از محلول پاک کنده لاک حاوی استون است. ابتدا یک قسمت کوچک از پارچه که در دید نیست را امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ پارچه تغییر نمی کند. در مرحله بعد اگر مقدار لاک زیاد با برجسته است با کارت اعتباری آن را از روی لباس بردارید اما فشار ندهید تا لاک به الیاف پارچه نفوذ نکند. سپس با پنبه آغشته به استون به آرامی لاک را از قسمت بیرونی به داخل و به صورت ضربه ای پاک کنید و از گسترش لکه لاک روی لباس خودداری کنید. مرحله آخر برای پاک کردن رنگ باقیمانده روی لباس از حلال خشکشویی یا الکل استفاده کنید. بطوریکه ابتدا پنبه را آغشته و به صورت ضربه ای رو پارچه بزنید تا رنگ لاک از روی لباس شما پاک شود و لباس را بشویید.

چگونه لاک را از روی لباس سفید پاک کنیم

برای پاک کردن رنگ لاک از روی لباس های سفید می توانید از محلول آب اکسیژنه استفاده بدین صورت که ابتدا لاک روی لباس را با پنبه آغشته به استون و به صورت ضربه ای پاک کنید و برای پاک کردن رنگ باقیمانده از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید.

طريقه پاك كردن لاك از لباس

زمانی که لباس های لوکس و شیک مهمانی را خود را پوشیده اید ترجیحا در آن زمان لاک نزنید زیرا ممکن است لاک روی لباس شما بریزد و پاک کردن لاک از روی این مدل لباس ها که معمولا دارای مداکریلیک یا استات هستند سخت تر از لباس های معمولی است. با این حال بهتر است برای لاک زدن یک پارچه سفید را زیر دست خود بگذارید و شروع به لاک زدن کنید. لیکن اگر قطره ی لاک روی اینگونه لباس های ظریف ریخت نگران نباشید با کمی دقت و مشاوره با خشکشویی می توانید از شر این لک ها روی لباستان راحت شوید. توجه داشته باشید که برای پاک کردن لکه لاک از روی این مدل لباس ها از محلول غیر استونی استفاده کنید تا به پارچه لباس آسیب نرسد. با این حال بهترین راه سپردن اینکار به خشکشویی است.

نکته: در تمامی این موارد در صورتیکه جای لکه رو لباس ماند از لکه بر لباس، برای پاک کنندگی استفاده کنید. و نکته قابل توجه این است که پاک کردن اینگونه لکه ها با دقت و حوصله نتیجه خوبی می دهد.