شستن لباس های حریر

لباس حریر جزء لباس های ظریف و حساس است که با شستشوی زیاد آسیب می بیند، به همین دلیل خیلی افراد ترجیح می دهند لباس حریر خود را نشویند تا سالم بماند. همه لباس ها بعد از چندین مرتبه استفاده نیاز به شستشو دارند. اگر نگران هستید لباس حریر شما در اثر شستشو آسیب ببیند یا پاره شود، در این مطلب از آی بولک می توانید با نحوه شستن لباس های حریر آشنا شوید.

شستن لباس حریر

پارچه حریر به دلیل سبکی و ظرافت، همچنین تنوع زیادی که دارد برای لباس های مجلسی کاربرد زیادی دارد. اما برای شستشوی لباس های حریر باید کمی دقت بخرج دهید و تا جایی که ممکن است این لباس ها را با دست بشویید. برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید:

  1. اگر روی لباس حریر شما لکه ای ایجاد شده، قبل از شستشو آن لکه را برطرف کنید. برای شستن لکه لباس حریر، مقداری آبلیمو یا سرکه را در آب حل کنید و قسمتی از لباس که لکه روی آن ایجاد شده را داخل این محلول قرار دهید و بعد از 10 دقیقه خارج کنید.
  2. در ادامه، کمی شوینده ملایم را درون ظرفی از آب ولرم مایل به سرد بریزید و بخوبی مخلوط کنید.
  3. لباس حریر را داخل این ترکیب قرار دهید و به مدت یک دقیقه با دست درون محلول بچرخانید.
  4. اجازه دهید لباس به مدت 5 دقیقه داخل آب بماند و سپس آنرا از ظرف آب خارج و با آب سرد آبکشی نمایید.
  5. برای خشک کردن لباس حریر بعد از شستشو، آب اضافی آنرا با حوله نرم بگیرید و سپس در هوای آزاد قرار دهید تا بخوبی خشک شود. 
  • از قرار دادن لباس حریر در مقابل نور آفتاب خودداری نمایید.
  • اگر احتمال می دهید ناخن شما به لباس حریر آسیب برساند، برای شستشوی لباس های حریر دستکش دست کنید.

طریقه شستن لباس کاموایی

شستن لباس های حریر در ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم بهترین روش شستن لباس های حریر شستشو با دست است، اما اگر به دلایل مختلفی تصمیم داشتید لباس حریرتان را در لباسشویی بشویید، برخی نکات را رعایت کنید.

  1. اول اینکه حتما لباس های حریر را جداگانه در لباسشویی بیاندازید و لباس هایی که جنس آنها حریر نیست را با حریر ها قاطی نکنید. چونکه باعث آسیب به لباس حریر می شود.
  2. لباسشویی را روی درجه ملایم و آب سرد یا ولرم تنظیم کنید.
  3. پودر یا مایع شوینده ملایم انتخاب کنید که با لباس شما سازگاری داشته باشد.
  4. می توانید برای محافظت بیشتر لباس های حریر خود را داخل کیسه توری قرار دهید و سپس درون لباسشویی قرار دهید.
  5. برای حفظ لطافت لباس های حریر هنگام شستشو کمی نرم کننده لباس استفاده کنید.
  6. بعد از پایان شستشو، از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید و لباس های حریر را در هوای آزاد و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند.
  7. لباس های حریر نیاز چندانی به اتو ندارند، اما در صورت نیاز به اتو، در حالت نمدار و با دمای ملایم آنرا اتو بکشید.
مطلب پیشنهادی: طریقه شستن لباس تاناکورا

سخن پایانی

در این مطلب به شما روش های درست و اصولی شستن لباس های حریر رو گفتیم،همیشه به دستورالعمل شستشوی هر لباس حریر خاصی که بر روی برچسب آن قید شده است، توجه کنید. این می‌تواند شامل دما، نوع شوینده و روش خشک کردن باشد. احترام به دستورالعمل‌های خاص هر لباس حریر، به شما کمک می‌کند تا لباس‌های حریر خود را بهترین حالت نگهداری کنید و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید. بنابراین، مهم است که همیشه دستورالعمل مربوطه را دنبال کنید.