نحوه شستشوی لباس های کاموایی

لباس های کاموایی مانند سایر لباس ها نیاز به شستشو دارند اما نحوه شستشوی لباس های کاموایی کمی متفاوت است و برای اینکه دچار آسیب نشوند باید نکاتی را هنگام شستن آنها رعایت کرد. در ادامه طرز صحیح شستن لباس های کاموایی را با شما در میان می گذاریم.

طریقه شستن لباس کاموایی

بهتر است که شستن لباس کاموایی با دست انجام شود. شستشوی لباس های کاموایی در لباسشویی می تواند باعث شل شدن بافت لباس، تغییر رنگ لباس و یا کوچک شدن اندازه آن شود.

نحوه شستن لباس کاموایی با دست

شستن لباس کاموایی با دست کار سختی نیست بخصوص اگر حجم لباس ها کم باشد. در عوض خیالتان از بابت سالم ماندن لباس بعد از شستشو راحت خواهد بود. برای شستشوی لباس های کاموایی با دست به روش زیر عمل کنید:

  1. برای شستن لباس های کاموایی یک لگن را پر از آب سرد کرده و مقداری شوینده ملایم مانند شامپو و کمی نرم کننده لباس را به آن اضافه کنید.
  2. اجازه دهید لباس کاموایی به مدت 15 دقیقه در این ترکیب باقی بماند.
  3. برای شستن لباس کاموایی از چنگ زدن و فشار دادن بیش از حد لباس خودداری نمایید.
  4. بعد از اینکه باس بخوبی در محلول خیس خورد آنرا از لگن خارج کرده و با آب سرد آبکشی نمایید. (به آرامی لباس را فشار دهید تا آب کثیف آن خارج شود.)
  5. چند مرتبه لباس را با آب سرد بشوئید تا از خارج شدن آب کثیف از بافت لباس کاموایی مطمئن شوید.

برای خشک کردن لباس کاموایی هیچ گاه آنرا آویزان نکنید. می توانید از یک حوله برای خشک کردن لباس های کاموایی کمک بگیرید. حوله تمیز و خشک را بر روی زمین پهن کرده و لباس کاموایی را داخل آن قرار دهید، با فشار دادن حوله سعی کنید آب اضافی لباس را بگبرید و در نهایت لباس را از حوله خارج کرده و در هوای آزاد و برروی سطح صاف و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.

برای اتو کردن لباس های کاموایی هیچ گاه اتو را مستقیما بر روی لباس قرار ندهید و یک پارچه نمدار بروی لباس قرار دهید تا هنگام اتو کشی آسیبی به لباس کاموایی شما وارد نشود.

از تا کردن لباس کاموایی نمدار و خیس پرهیز کنید.

طریقه شستن لباس کاموایی با ماشین لباسشویی

برای شستشوی لباس های کاموایی تا جایی که ممکن است از لباسشویی استفاده نکنید اما اگر لباس کاموایی شما خیلی ضخیم و سنگین است و تصمیم به شستشوی آن با لباسشویی دارید به برخی نکات توجه داشته باشید تا به لباس شما آسیبی وارد نشود:

  1. قبل از هرچیز به علامت های روی برچسب لباس توجه کنید تا اطمینان پیدا کنید که شستشوی آن با ماشین لباسشویی مانعی ندارد و همچنین از دمای مناسب برای شستشوی لباس مطلع شوید.
  2. برای شستن لباس های کاموایی با لباسشویی از شوینده های فاقد آنزیم استفاده کنید تا به الیاف لباس شما آسیب وارد نکند.
  3. از دور کند یا حالت Hand Wash لباسشویی برای شستشوی لباس های کاموایی استفاده کنید.
  4. به هیچ وجه از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید و بعد از خارج کردن از لباسشویی و گرفتن آب اضافی لباس، آنرا روی یک حوله پهن کنید.
  5. لباس را در هوای آزاد بر روی سطح صاف و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا بطور طبیعی خشک شود.

نکات مهم در شستن لباس کاموا

  • در صورت استفاده از اتو برای لباس های کاموایی یک دستمال نمدار بر روی لباس قرار دهید و درجه اتو را کم کنید.
  • برای شستن لباس کاموایی از آب داغ استفاده نکنید.
  • بهترین کار برای شستشوی لباس های کاموایی سپردن آنها به خشکشویی است.
  • ‏برای شستشوی لباس های کاموایی از مصرف شوینده های قوی خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از نخ کش شدن لباس های کاموایی حین شستشو از دستکش استفاده کنید.
  • بعد از شستن لباس کاموایی آنرا آویزان نکنید.