تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟
Views 0 بازدید
Calendar icon 8 ماه پیش

تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟

تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟

مادران باردار امروزی می‌توانند بدون هیچ زحمتی، در عین حال که راحتی را در اولویت قرار می‌دهند، استعداد مد و فشن را از خود بروز دهند. با توجه به اینکه دغدغه‌‌ی بسیاری از خانم‌ها این است که «تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟» ما سعی کردیم در این مقاله مواردی را در نظر بگیریم که مناسب همه‌ی افراد باشد. شما در هر زمانی می‌توانید شیک پوش باشید، حتی در دوران حاملگی. به دلیل محدودیت‌هایی که دوران بارداری برای خانم‌ها دارد و تغییر فرم اندام آن‌ها، باید آیتم‌هایی را باهم ست کرد که علاوه بر جلوه‌ی شیک و زیبا، برای شما راحتی را به ارمغان آورد. پس تا پایان این مقاله از آی بولک با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در هر ماه از دوران بارداری چه لباسی بپوشید.

 

استایل مناسب برای سه ماه اول بارداری

بعد از آنکه لحظه‌ی شیرین مثبت شدن تست بارداری را تجربه کردید، در مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران حاملگی قرار خواهید گرفت. یعنی سه ماه اول، که علاوه بر تغییرات هورمونی و جسمی، مادر به شدت نگران وضعیت سلامت جنین است. شاید بسیاری از خانم‌ها تمایل نداشته باشند در ماه‌های حساس اول بارداری، این خبر را با کسی به اشتراک بگذارند و می‌خواهند تغییر شکل در اندامشان از دید همه پنهان بماند. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم از لباس‌های ظریفی که پارچه لختی دارند استفاده کنید و یا پیراهن‌هایی را که از زیر سینه برش می‌خورند و کمی آزادتر هستند انتخاب نمایید.

انتخاب اول برای دوران بارداری – پیراهن‌های آزاد

لباس‌های آزاد بهترین دوست یک زن باردار هستند. هربار که می‌پرسید «تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟» بدون شک پیراهن یکی از اصلی‌ترین جواب‌هاست. لباس‌های ماکسی با کمر امپراتوری یا کمر کشی را انتخاب کنید که خیلی ملایم برآمدگی شکم شما را نشان می‌دهد. پارچه‌های سبک وزن مانند پنبه یا پارچه ابریشمی را برای احساس راحتی بیشتر گزینه‌های مناسبی هستند. طرح‌های گل‌دار، رنگ‌های پاستلی یا طرح‌های پر جنب و جوش، حس زنانگی را به شما می‌بخشند. در کنار این لباس‌ها از سایر اکسسوری‌ها مانند کلاه لبه پهن یا جواهرات معمولی برای داشتن یک استایل شیک‌تر اجتناب نکنید.

 

شلوارهای بارداری

شلوارهای بارداری برای دوران حاملگی یکی از موارد اجتناب ناپذیر در پاسخ به سوال «تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟» است. همه‌ی ما می‌دانیم که بارداری چقدر می‌تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص در سه‌ماهه آخر. شما می‌توانید آنها را با بسیاری از وسایلی که ممکن است از قبل در کمد خود داشته باشید بپوشید. شلوار جین بارداری با کمرهای کشسان و بلند که شکم در حال رشد شما را در خود جای می‌دهد یکی از ضروریات است. می‌توانید آنها را با یک تاپ گشاد یا یک تیشرت مناسب ست کنید تا ظاهری غیر رسمی و در عین حال شیک داشته باشید.

 

چرا باید در دوران بارداری لباس‌های راحت پوشید؟

بدن شما در دوران بارداری به شدت تغییر می‌کند؛ بنابراین، شما باید لباس‌هایی بپوشید که نه تنها راحت باشند، بلکه مناسب اندام در حال رشد شما نیز باشند. در دوران بارداری، بدن شما به دلیل تغییرات شدید هورمونی در حالت آماده‌باش قرار دارد که معمولاً منجر به حساسیت پوستی می‌شود و بدن شما را مستعد آلرژی‌های پوستی و بثورات می‌کند. اگر می‌خواهید از هر نوع تحریک پوستی جلوگیری کنید، پوشیدن لباس‌هایی از جنس الیاف طبیعی توصیه می‌شود.

سه‌ماهه اول بارداری برای اکثر زنان مترادف با حالت تهوع و استفراغ است. پوشیدن لباس‌هایی که راحتی را از شما بگیرد، تصمیم عاقلانه‌ای نخواهد بود. لباس‌های تنگ می‌توانند باعث سوزش سر دل و سوءهاضمه شوند که به نوبه خود باعث تهوع و استفراغ می‌شود. همچنین وضعیت خوابیدن در دوران بارداری به خصوص در سه‌ماهه آخر بارداری سخت می‌شود. لباس‌های گشاد، نرم و راحت، به‌ویژه لباس‌های شب، به شما کمک می‌کنند تا راحت بخوابید.

وقتی می‌پرسید «تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟»  به این نکته دقت کنید که گذراندن نه ماه بارداری به این معنی است که فصول مختلفی را نیز پشت سر خواهید گذاشت. بسیاری از زنان باردار تابستان‌ها را خیلی گرم و زمستان‌ها را خیلی سرد می‌دانند. پوشیدن لباس‌های نخی در تابستان می‌تواند بدن شما را خنک نگه دارد؛ زیرا پارچه عرق را جذب می‌کند. از طرف دیگر، پارچه‌های پشمی می‌توانند شما را در زمستان گرم نگه دارند.
مطلب پیشنهادی: چگونه خوش استایل باشیم ؟ 11 نکته ضروری استایل جذاب

استایل مهمانی و رسمی شیک برای بارداری

برای موقعیت‌های رسمی‌تر یا مهمانی‌ها، یک پیراهن ماکسی جذب با پارچه‌ای راحت و کش‌دار انتخاب کنید سپس روی آن یک کت زنانه مخصوص بارداری بپوشید که می‌تواند ظاهر شما به شدت شیک ‌کند. پوشیدن کفش کتانی را با این استایل فراموش نکنید. رنگ‌های کلاسیک مانند مشکی، سرمه‌ای یا خاکستری را انتخاب کنید که به راحتی ست می‌شوند. یک پیراهن ماکسی جذب برای بارداری، در عین حال که با فرم بدن در حال تغییر شما سازگاری دارد، حسی از زنانگی و ظرافت را به شما القا می‌کند.

 

نکات مهم در انتخاب لباس بارداری

  • لباس‌های نخی بپوشید که گشاد و قابل تنفس هستند. پنبه به جذب عرق کمک می‌کند و بدن شما را خنک نگه می‌دارد. همچنین پنبه دوستدار پوست است و به شما در جلوگیری از بثورات پوستی کمک می‌کند.
  • به سراغ شلوارها یا دامن‌هایی بروید که با بند کشی بسته شوند نه آنهایی که دارای کمربند یا زیپ هستند. به این ترتیب، می‌توانید دور کمر خود را به راحتی تنظیم کنید.
  • لباس‌هایی بپوشید که به اندازه کافی برآمدگی شکم را پوشش می‌دهند. با نزدیک شدن به سه ماهه دوم، شکم منبسط می‌شود پس توصیه می‌شود به دنبال شلوارهای بارداری باشید که می‌توانند برآمدگی شکم را پوشش دهن و آن را نگه دارد.
  • از پارچه‌های غیر طبیعی و مصنوعی مانند الاستین، پارچه ابریشمی و ژورژت اجتناب کنید. در این دوران هورمون‌های شما بیش از حد فعال هستند، به همین دلیل بیش از حد عرق خواهید کرد. پوشیدن این مواد بدون شک شمارا آزار خواهد داد.
  • تاپ و پیراهن‌های بارداری، لباس‌های ماکسی، پیراهن‌های گشاد، لباس‌های مجلسی، تونیک‌ها و دامن‌ها چند انتخاب مناسب هستند؛ زیرا پوشیدن آن‌ها آسان و راحت هستند. پس حتما این موارد را در کمد خود جای دهید.

سخن پایانی

اگر باردار هستید، و با سؤال «تو دوران حاملگی چی بپوشیم؟» ذهن خود را درگیر کردید، اکنون می‌دانید که باید روی لباس‌های گشاد، نرم و راحت تمرکز کنید. البته لازم است بگوییم راحتی باید در صدر فهرست باشد؛ زیرا بدن و همچنین ذهن شما برای بارداری ایمن و سالم به آن نیاز دارند. پوشیدن لباس مناسب در دوران بارداری یک امر تجملی نیست، بلکه یک ضرورت است. به عنوان یک زن باردار، شما زندگی جدیدی را به این دنیا خواهید آورد. پس باید در آرامش و راحتی باشید، مخصوصاً زمانی که لباسی بر تن می‌کنید تا به امور روزانه خود رسیدگی کنید.