پارچه مناسب شلوار راحتی مردانه
Views 4,992 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

پارچه مناسب شلوار راحتی مردانه

شلوار راحتی از جمله لباسهای ضروری در کمد لباس آقایان است که در خانه برای استراحت از آن استفاده می کنند. شلوار راحتی همانطور که از اسمش پیداست، باید راحت باشد و جنس لطیفی داشته باشد. ضمن اینکه توجه به جنس شلوار راحتی برای فصل سرما و گرما اهمیت دارد و باید متناسب با هوا از انها استفاده کرد. پارچه های مختلفی برای دوخت شلوار راحتی مردانه وجود دارد که در این مطلب چند نمونه پارچه مناسب شلوار راحتی مردانه را به شما معرفی می کنیم.

پارچه مناسب برای شلوار راحتی مردانه

همانطور که لباس های بیرون از خانه اهمیت دارد و به آنها توجه می کنیم. باید به لباس های راحتی خانه نیز توجه داشته باشیم. اینکه لباس راحتی از چه جنس و دارای چه رنگی می تواند تاثیر زیادی بر روی ظاهر و روحیه ما در محیط خانه داشته باشد.

اگر به دنبال پارچه مناسب برای شلوار راحتی مردانه هستید، باید به برخی موارد توجه داشته باشید:

اینکه پارچه شلوار راحتی مردانه جنس مناسبی داشته باشد، راحت و قابل انعطاف و در عین حال مقاوم باشد.

رنگ پارچه مناسب برای شلوار راحتی مردانه؛ پارچه شلوار راحتی مردانه را می توانید از رنگ هایی چون خاکستری، آبی، قهوه ای، کرمی انتخاب کنید. و در نهایت سراغ رنگ‌هایی بروید که بیشتر به پوست شما زیبایی می‌ دهند.

گرمی و سردی هوا، مورد دیگری است که برای انتخاب پارچه مناسب شلوار راحتی مردانه باید به آن توجه داشته باشید. پارچه های نخی برای فصل تابستان و پارچه های پشمی برای زمستان انتخاب خوبی هستند.

انواع پارچه شلوار راحتی مردانه

به طور کلی پارچه شلوار راحتی آقایان به دو دسته پارچه الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم می گردند که هرکدام از این نوع پارچه ها برای استفاده در شرایط خاصی مناسب هستند.

  • پارچه چلوار

یکی از انواع پارچه مناسب شلوار راحتی مردانه، پارچه چلوار است که از پنبه‌ ای به نام فلامنت تولید می‌ شود و بسیار خنک است. این پارچه جنس سبکی دارد و علاوه بر شلوار راحتی مردانه برای تولید روبالشی، پیراهن و ملحفه نیز استفاده می شود. از جمله مزیت های این پارچه قیمت مناسب و مقرون به صرف آن می باشد.

  • پارچه نخی

پرکاربردترین پارچه یعنی نخی برای شلوار راحتی مردانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه نخی از نظر شیمیایی ارگانیک است و انواع مختلفی دارد که یکی از مناسبترین انواع آن برای شلوار راحتی مردانه، پارچه چیتی می باشد که تاروپود آن تراکم کمی‌ دارد و سبک است. جریان هوا بخوبی از آن عبور می کند و از اینرو  برای دوخت لباس‌ های راحتی مردانه و زنانه مناسب است.

پارچه چیتی به شکل ساده و طرحدار تولید می شود.

شستن یقه پیراهن مردانه

  • پارچه تترون 

در بین انواع پارچه شلوار راحتی مردانه، پارچه تترون وجود دارد که معمولاً به الیاف پلی‌ استر ویسکوز گفته می‌ شود و رنگ های متنوعی دارد. مصرف پارچه تترون در حدی است که در تمام طول سال مشترین خودش را دارد.

سادگی، لطافت، ضد حساسیت و خنک بودن از ویژگی های پارچه تترون می باشد و علاوه بر تولید شلوار راحتی مردانه، برای دوخت چادر، مقنعه، پیراهن و ... کاربرد دارد.

  • پارچه پنبه ای

پارچه‌‌ های پنبه ای یکی از پرطرفدار ترین نوع پارچه ها در دوخت شلوار راحتی مردانه هستند. این پارچه‌‌ به هیچ عنوان به پوست آسیب نمی‌‌ رساند و در فصل تابستان یکی از گزینه های مناسب برای شلوار راحتی محسوب می شود. علاوه بر این، جنس ضخیم تر آن نیز برای زمستان مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پارچه کتان

پارچه کتان برای دوخت انواع لباس از جمله شلوار و شلوارک های راحتی مردانه مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی های این پارچه، مقاوم بودن و چروک نشدن است.

  • پارچه فلانل

اگر به دنبال پارچه شلوار راحتی مردانه هستید، پارچه فلاتل تولید شده از پنبه و گاهی پشم می باشد که بسیار سبک و خنک است و برای فصل گرما انتخاب خوبی می باشد.