کدام لباس‌ ها را باید به خشکشویی بدهیم
Views 1,869 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

کدام لباس‌ ها را باید به خشکشویی بدهیم

خشکشویی می‌ تواند عمر لباس‌ ها را بیشتر کند، رنگ لباس‌ها را بدون تغییر نگه دارد و هیچ‌ گونه آسیبی به لباس وارد نکند. به منظور کمک به شما در درک این که چه موقع و چه لباس‌ هایی را باید به خشکشویی داد، چند نکته‌ مهم در این زمینه توسط متخصصان ارائه شده است. در ادامه، 5 نکته در این زمینه را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بخوبی متوجه شوید کدام لباس‌ ها را باید به خشکشویی بدهیم.

چه زمانی باید لباس‌ ها را به خشکشویی برد

گرچه شستشوی لباس در خانه و به روش سنتی رایج ترین شیوه شستشو است، اما بهتر است شستن برخی لباس ها را به خشکشویی بسپارید تا لباس شما آسیب نبیند و ماندگاری بیشتری داشته باشد. در ادامه به معرفی لباس هایی که باید به خشکشویی بدهیم می پردازیم.

1. لباس دارای برچسب خشکشویی باشد

برچسب‌ های خشکشویی بر روی لباس‌ ها زده می‌ شوند تا شما از طریق مراقبت درست و مناسب از پارچه، عمر لباس را بیشتر کنید. این دستورالعمل‌ ها به دلایلی آورده شده‌اند – شستن لباسی با این برچسب ممکن است منجر به آسیب هایی به لباس شوند که رایج ترین آنها عبارتند از:

  • آب رفتن یا بلند شدن قابل توجه لباس شود (افزایش یا کاهش 2 تا 3 سایز)
  • محو شدن رنگ‌ لباس
  • تغییرات در بافت پارچه
  • پاره شدن پارچه
  • از بین رفتن منجوق‌ ها، پولک‌ ها و توری لباس
  • پرزدار شدن سطح پارچه

2. پارچه لباس بسیار ظریف است

در صورتی که برچسب مراقبت از لباس را دور انداخته‌اید یا در مورد نحوه‌ی شستشوی لباس مطمئن نیستید، کافی است نگاهی بر روی پارچه بیندازید. اکثر پارچه‌های ظریف مانند ابریشم، پشم یا توری بسیار مستعهد آسیب‌های مذکور هستند. فرآیند خشکشویی در مقایسه با روش‌های شستن و خشک کردن سنتی، بسیار مناسب‌تر است و باعث می‌شود تا لباس‌ها بدون آسیب دیدن، تمیز شوند. اگر شک دارید، لباس موردنظر خود را به خشکشویی ببرید و از او در اینباره مشورت بگیرید.

3. اگر لباس تزئینات داشته باشد

در صورتی که لباس، مهره، منجوق یا تزئینات دیگری داشته باشد، باید آن را به خشکشویی ببرید. روش‌ های شستشوی سنتی ممکن است موجب از بین رفتن چسبندگی این تزئینات، بی‌ رنگ شدن یا خراب شدن کاملاً جزئیات آن‌ ها شوند. در خشکشویی، متخصصان به دقت فرآیند تمیزکاری را انجام می‌ دهند.

4. لباس لکه‌ دار شده باشد

این که قهوه بر روی بهترین پیراهنتان ریخته باشید یا لکه‌ عجیبی روی شلوارتان وجود داشته باشد، خشکشویی بهترین گزینه است. در خشکشویی، متخصصان می‌ توانند این لکه‌ را بدون آسیب رساندن به پارچه‌ لباس برطرف کنند. به این طریق، نه‌ تنها لکه‌ ها را از بین می‌ برد بلکه به بهترین شکل ممکن از پارچه لباس شما مراقبت می‌ شود.

5. جنس لباس چرمی باشد

حتی با دقت و مراقبت بسیار زیاد، لباس چرم در اثر شستشو ممکن است رنگش را از دست بدهد و ترک‌ هایی روی آن ایجاد شود. متخصصان چرم که در بخش خدمات شستشوی چرم کار می‌ کنند، می‌ توانند پارچه‌ شما را سالم تحویل دهند و حتی آسیب‌ های به وجود آمده را نیز از بین ببرند. به این روش می‌ توانید لباس چرمی خود را برای سال‌ ها استفاده کنید.

مهم نیست لباسی که می‌ خواهید شسته شود، کت و شلوار، لباس عروس، دامن یا کت چرم مورد علاقه‌ تان است. اگر فکر می‌ کنید که روش‌ های شستشوی سنتی به آن آسیب می‌ زند، پس بهتر است لباس‌ هایتان را به نزدیک‌ ترین خشکشویی محل زندگی‌ تان ببرید.