لباس کاردیگان چیست
Views 6,253 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

لباس کاردیگان چیست

کاردیگان چیست

بسیاری از لباس ها از گذشته وجود داشته اند و طراحی آنها به چشم آشناست، اما امروزه در صنعت مد لباس ها را با اسم های مخصوص به خود می شناسند. ممکن است اسم کاردیگان را شنیده باشید اما بطور دقیق ندانید که کاردیگان چیست یا چه نوع لباسی است. در این مطلب به معرفی لباس کاردیگان می پردازیم. پس همراه ما باشید تا بخوبی با کاردیگان آشنا شوید.

کاردیگان چیه

به ژاکت های کشباف پشمی که بصورت جلوباز و دکمه دار وجود دارد، کاردیگان گفته می شود که یکی از منعطف ترین لباس ها است. جنس کاردیگان معمولا کاوموایی یا نخ پنبه می باشد که روی لباس دیگر پوشیده می شود و در مدل کوتاه و بلند وجود دارد. این لباس هم مدل زنانه و هم مردانه دارد که عموما اور سایز هستند.

کاردیگان در واقع یک پلیور کژوال است که می توانید آنرا به عنوان لایه رویی لباس بپوشید. این لباس در دسته استریت استایل و لباس های روزانه پاییزی قرار می گیرد و صرفنظر از جایی که قرار است بروید، ظاهر شما را دگرگون می کند.

انواع لباس کاردیگان

کاردیگان انواع مختلفی دارد، مدل دکمه دار و بدون دکمه آن وجود دارد که باز گذاشتن دکمه های آن می تواند حالت کژوال تری به استایل شما بدهد.

  • کاردیگان بلند

این نوع کاردیگان برای تغییر فصل مناسب است و پوشیدن آن با یک دامن کوتاه پاهای شما را کشیده تر نشان می دهد. ضمن اینکه اگر هوا رو به سردی باشد، پوشیدن یک لباس کاردیگان بلند و ضخیم، شانه ها و بازوهای شما را از سرما در امان نگه می دارد.

  • کاردیگان آستین کوتاه

کاردیگان برای هوای معتدل هم قابل استفاده است. مدل آستین کوتاه کاردیگان را می توانید به جای دیگر لباس های بافتنی بپوشید و یک استایل کیوت داشته باشید.

تفاوت پلیور و ژاکت 

  • کاردیگان دکمه دار

کاردیگان دکمه دار برای استایل کلاسیک مناسب است. اگر از پوشیدن لباس های جلوباز خسته شده اید و به دنبال یک لباس گرم و راحت هستید، کاردیگان دکمه دار را انتخاب کنید.

  • کاردیگان نیم تنه

اگر به دنبال یک لباس گرم و ساده هستید که برای دورهمی های خودمانی نیز مناسب باشد، کاردیگان نیم تنه را انتخاب کنید. این ترکیب روشی ساده برای شیک پوشی و زیبایی است بدون آنکه لباس زیادی به تن کرده باشید. در مورد این بافتنی های سرگرم کننده هیچ قانونی وجود ندارد و دست شما کاملا باز است.

  • کاردیگان درشت باف 

کاردیگان های درشت باف یک بالاپوش و لباس گرم مناسب برای فصل سرما هستند و معمولا دکمه دارند. برای تکمیل استایل خود می توانید تنها دکمه وسط آنرا ببندید و آنرا با یک شلوار جین مام استایل بپوشید.

نکاتی برای انتخاب کاردیگان

  • انتخاب بلندی یا کوتاهی کاردیگان به سلیقه افراد بستگی دارد، اما ضمن اینکه انتخاب آن روش موثری برای محافظت بدن از سرماست، ظاهر شما را بهتر نشان می دهد.
  • می توانید کاردیگان را با شلوار فاق بلند گشاد ست کنید.
  • انتخاب یک کاردیگان یقه شال می تواند جذابیت شما را بیشتر کند.