6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه
Views 173 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه

6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه

دامن‌های پلیسه جزو پرطرفدارترین پوشاک محسوب می‌شوند و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، این است که در هر فصلی قابل استفاده هستند. هرچند که برای استایل کردن با آن‌ها باید به چند نکته کوتاه توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه (دامن پلیسه) را ذکر کنیم تا با نحوه استفاده از آن‌ها در این فصل آشنا شوید.

معرفی 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه

پیش از هر توضیحی بهتر است کمی با دامن‌های پلیسه آشنا شوید.  پلیسه به دامن‌هایی گفته می‌شود که دارای چین‌های خوردگی‌های منظم هستند؛ درواقع مهم‌ترین ویژگی‌ها آن‌ها هم همان تاخوردگی‌های سرتاسری است که در طراحی‌شان به کار رفته است. این دامن‌ها اخیرا مورد استقبال قرار گرفته‌اند از این رو تصمیم گرفتیم، بهترین ایده‌های استایل پاییزی با دامن‌های پلیسه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

اندازه دامن

در ابتدا بهتر است با اندازه دامن‌های پلیسه در فصول مختلف سال آشنا شوید. این دامن‌ها را به هردو صورت بلند و کوتاه تولید می‌کنند؛ اما بهتر است بسته به نوع فصل، سایز آن را انتخاب کنید. دامن شما در فصل پاییز و زمستان باید بلند باشد و فصل بهار و تابستان کوتاه.

دامن پلیسه و لباس بافت اورسایز

اولین مورد از 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه، شامل دامن و بافت اورسایز می‌شود. این دامن‌ها در فصل پاییز در کنار بافت‌های سایز بزرگ ترکیبی بسیار خاص و شیک می‌سازند. اگر بافت‌تان آستین کوتاه باشد، می‌توانید از یک ژاکت مناسب هم در این ترکیب استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک بافت آستین کوتاه از جنس موهر را با دامن پلیسه‌ای که تا زیر زانوهایتان می‌آید و کفش‌های پاشنه بلند ست کنید.

کت مشکی کوتاه با دامن پلیسه و تاپ

یکی دیگر از پیشنهادات ما برای استفاده از دامن‌های پلیسه در پاییز، ترکیب کت، دامن پلیسه رنگی و تاپ می‌شود. برای این استایل باید یک کت و تاپ مشکی را به همراه دامن پلیسه بلندِ ترجیحا طلایی بپوشید. این ترکیب در زیبایی و شیک بودن استایل شما تاثیری شگفت‌انگیز دارد.

تیپ اسپرت با دامن پلیسه

اگر جزو افرادی هستید که علاقه‌ای به تیپ‌های رسمی ندارید، می‌توانید از پیشنهاد چهارم 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه استفاده کنید.  در این ایده شما می‌توانید از ترکیب یک بافت اورسایز، دامن پلیسه بلند و کتانی سفید استفاده کنید. در این ترکیب انتخاب رنگ‌ها برعهده خودتان است با این حال باید رنگ‌های ترکیبی را به کار ببرید.

پلیسه کوتاه و یقه اسکی

هرچند که بهتر است در فصل پاییز از دامن‌های پلیسه بلند استفاده کنید، اما خوشبختانه راه‌هایی برای استایل کردن با دامن کوتاه نیز وجود دارد. برای مثال می‌توانید یک دامن کوتاه (تقریبا تا زانو باشد) را همراه با بوت‌های بلند (تا زانو) و پیراهن یقه اسکی بافت ست کنید. این استایل مناسب افرادی است که پاهای کوتاهی دارند.

دامن پلیسه طرح‌دار و بلوز ساده سفید

از بین 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه، ترکیب دامن طرح‌دار با بلوز ساده، بهترین پیشنهاد است. در این استایل تنها باید یک دامن طرح‌دار پشمی را به همراه بلوز یا شومیز ساده (ترجیحا سفید) برتن کنید. این استایل به شدت زیبا و در عین حال خاص است و موجب جذابیت ظاهری شما می‌شود.

کت جین یا دامن پلیسه

احتمالا از پیشنهاد ششم بسیار خوشحال می‌شوید؛ زیرا این روزها همه افراد یک کت جین کوتاه در کمد لباس‌های خود را دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید برای یکبار هم که شده یک دامن پلیسه سفید را  با کت جین کم‌رنگ و کتانی سفید ست کنید و از استایل زیبای خود لذت ببرید.

انواع دامن پلیسه

حال که با 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه آشنا شدید بهتر است انواع دامن‌های پلیسه را نیز بشناسید. درواقع هرچه اطلاعات‌تان در این زمینه بالاتر برود، ست‌های زیباتری هم را می‌سازید و به این صورت با هر اندام و ظاهری، چهره جذاب‌تری خواهید داشت.

آکاردئونی

اولین نوع این دامن‌ها، آکاردئونی نام دارد. این نوع دامن‌های پلیسه را با چین‌های موازی 15 سانتی‌متری می‌دوزند. دامن‌های پلیسه‌‌ای که از جنس آکاردئونی هستند، برای استایل‌ها نیمه رسمی و کژوال مناسب‌اند.

چاقویی

لباس‌های پلیسه چاقویی، دارای پهن‌ترین چین‌ها هستند. اغلب نیز برای ثابت قرار گرفتن چین‌ آن‌ها، قسمت بالایی شان را می‌دوزند. پلیسه‌های چاقویی در دامن‌های کوتاه و مانتو به کار می‌روند.

جعبه‌ای

نوع دیگر پلیسه‌ها، جعبه‌ای نام دارند. از این پلیسه‌ها در تولید لباس‌های مدرن و مینیمال استفاده می‌کنند.

پلیسه قارچی

پلیسه‌های قارچی ظرافتی بسیار خاص دارند و تنها توسط ماشین‌های مخصوص قابل اجرا هستند. این نوع پلیسه‌ها را در لباس‌های مینیمال به‌کار می‌برند و چین خوردگی‌های آن‌ها به‌قدری نازک است که به شکل خطوط نامنظم به نظر می‌رسد. در فصل پاییز با ترکیب پلیسه قارچی و بافت‌های ساده یقه اسکی می‌توانید استایلی بسیار خاص و جذاب داشته باشید.
مطلب پیشنهادی: دامن چهارخونه را با چی ست کنیم؟

چند نکته مهم در خرید دامن‌های پلیسه که باید بدانید

تمام نکاتی که در این بخش ذکر می‌کنیم را باید در زمان اجرای هر 6 ایده برای استایل پاییزی با لباس پلیسه رعایت کنید.

  • پارچه‌های کشی انتخاب مناسبی برای دوخت دامن پلیسه نیستند؛ زیرا این نوع از پارچه‌ها باعث می‌شوند، دامن طرحی افتاده و به خود بگیرد.
  • ساتن و و کرپ بهترین پارچه برای دوخت دامن‌های پلیسه کوتاه هستند.
  • این نوع از دامن‌ها تنها برای افراد لاغر اندام و کشیده مناسب هستند.
  • اگر می‌خواهید دامن پلیسه خود را با پارچه حریر بدوزید، باید چین‌هایی بسیار نازک روی آن ایجاد کنید.
  • در مراسم‌ها و مجالس مهم از دامن‌های پلیسه بسیار ظریف استفاده کنید.
  • بدترین پارچه‌ها برای دوخت دامن پلیسه، پارچه جین، کتان، دنیم، کرپ دوکتون و پلار هستند. این پارچه‌ها به‌هیچ عنوان برای دامن پلیسه مناسب نیست، پس حتما در انتخاب خود دقت فرمایید.
  • بهترین پارچه‌ها برای دوخت دامن پلیسه مخمل، شیفون، تافتا و کرپ هستند.

با توجه به این نکات می‌توانید بهترین دامن‌های پلیسه را برای استفاده در پاییز خریداری کنید.

نحوه نگهداری و شست‌وشوی دامن پلیسه

بهترین راه نگهداری از دامن پلیسه این است که آن را برای هربار شست‌وشو به خشک‌شویی بسپرید؛ اما انجام این کار برای همه افراد مقدور نیست از این رو باید راهکارهای دیگری هم به کار برد. اگر شرایط استفاده از خدمات خشکشویی را ندارید، باید دامن پلیسه خود را با دست و آب سرد بشویید. همچنین برای پهن کردن، آن‌ها را به‌صورت عادی آویزان کنید تا به دلیلی لختی پارچه، حالت درستی به‌خود بگیرد.