چگونه کت و شلوار را در خانه بشوییم
Views 14,966 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونه کت و شلوار را در خانه بشوییم

کت شلوار از جمله لباس های ضروری برای کمد آقایان است که علاوه بر مراسم رسمی برای استفاده روزانه نیز کابرد دارد. معمولا برای شستن کت شلوار به خشکشویی ها مراجعه می کنیم اما ممکن است به دلیل محدودیت در زمان بخواهید شستشوی کت شلوار را در خانه انجام دهید. قطعا شستن کت شلوار با لباس های دیگر کمی متفاوت است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه کت و شلوار را در خانه بشوییم. همراه ما باشید.

شستشوی کت و شلوار در منزل

کت شلوار مانند سایر لباس ها نیاز به شستشوی روزانه یا هفتگی ندارد بویژه اگر رنگ آن تیره باشد، پس تا نیاز پیدا نکرده اقدام به شستشوی آن نکنید. همه ما می دانیم که بهترین روش برای شستن کت شلوار سپردن آن به خشکشویی است. اما نیاز است تا روش شستن کت و شلوار در منزل را بلد باشیم تا در مواقع بخصوص بلد باشیم این کار را انجام دهیم.

نحوه شستشوی کت و شلوار

برای شستن کت شلوار قبل از هر چیز باید به جنس پارچه آن توجه داشت.

لکه گیری کنید

تا جایی که ممکن است از شستن کت شلوار در خانه اجتناب کنید و اگر لکه ای بر روی آن ایجاد شده تنها همان نقطه را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید. به هیچ عنوان کت شلوار را حین شستشو چنگ نزنید و داخل خشک کن لباسشویی قرار ندهید.

شستشوی کت و شلوار با سرکه

اگر اثری از لکه ها روی کت شلوار شما وجود ندارد و تنها بوی بدی گرفته، می توانید مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و با اسفنج به آرامی بر روی لکه ها بکشید.

برس بکشید

گاهی کت شلوار نیاز به شستشو ندراد و تنها مقداری پرز باعث می شود که شلخته و کثیف بنظر برسد. در چنین حالتی می توانید می توانید از یک فرچه نرم برای تمیز کردن کت شلوار استفاده کنید. فرچه را بصورت عمودی بر روی کت شلوار بکشید تا پرزهای آن از بین رفته و جلوه پیدا کند.

بخار شوی کنید

استفاده از بخار یک روش مناسب و جایگزین خوبی برای شستن کت شلوار است. البته باید توجه داشته باشید که برای کت شلواری کاربرد دارد که زیاد کثیف نباشد.

 

نکاتی در مورد شستن کت و شلوار در منزل

  • برای شستشوی کت و شلوار حتما از آب سرد استفاده کنید.
  • از شستن کت و شلوار با لباسشویی جدا خودداری نمایید.
  • قبل از شستن کت و شلوار در منزل به علائم روی برچسب توجه کنید تا با جنس و نوع مقاومت پارچه کت شلوار آشنا شوید.

نگهداری کت و شلوار 

با نگهداری درست از کت شلوار می توانید نیاز آن به شستشو را کاهش دهید و در نتیجه ماندگاری کت شلوار شما افزایش پیدا کند.

  • بعد از شستشوی کت و شلوار برای اتو کردن آن هیچ گاه از اتوی آهنی استفاده نکنید. یک پارچه سفید تمیز را روی آن قرار داده و با درجه کم اتو بکشید.
  • برای نگهداری کت شلوار در کمد آنرا داخل کاور پارچه ای سبک قرار دهید.
  • بعد از استفاده از کت شلوار حتما آنرا در جای مناسب آویزان کنید.