بهترین روش برای شستن شلوار جین
Views 1,728 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

بهترین روش برای شستن شلوار جین

شلوار جین همیشه روی مد بوده است و سال به سال بر محبوبیت آن افزوده می‌ شود. شلوار جین لباسی است که هم برای استایل خیابانی، هم برای دورهمی های دوستانه و هم برای محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد. این شلوار مانند سایر لباس ها بعد از چندین مرتبه استفاده نیاز به شستشو دارد. شستن شلوار جین به روش درست و مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که به این طریق می‌ توانید بیشترین استفاده را از آن ببرید و ماندگاری آنرا افزایش دهید. در این مطلب می خواهیم بهترین روش برای شستن شلوار جین را با شما در میان بگذاریم. 

آیا باید شلوار جین را به خشکشویی برد؟

 اولین گزینه ای برای شستن انواع لباس به ذهنمان می رسد، خشکشویی است، اما آیا این بهترین روش برای شستن شلوار جین است؟ پاسخ مثبت است. در ادامه چند مزایای شستن شلوار جین در خشکشویی را نام می بریم:

  • خشکشویی شلوار جین، گزینه‌ ی مناسب‌ تری است

مزایای بی‌ شماری در بردن شلوار جین به خشکشویی وجود دارد اما مهم‌ترین آن، خود فرآیند خشکشویی است. به جای استفاده از آب و صابون، خشکشویی به کمک حلال‌ ها انجام می‌شود. حلال‌ ها بسیار ملایم‌تر از روش‌ های تمیزکاری سنتی هستند؛ این بدان معنی است که می‌ توانید از شر گرد و خاک، عرق یا میکروب‌ ها بدون تغییر رنگ یا خراب شدن شلوار جین خود خلاص شوید.

نحوه ست کردن شلوار جین با کفش

  • شلوار جین خود را به دست متخصصان می‌ سپارید

کسانی که در خشکشویی کار می‌ کنند، تجربه‌ ی بسیار زیادی در زمینه‌ تمیزکاری و شستن پارچه‌ های حساسی از قبیل جین دارند. علاوه بر دنبال کردن بهترین روش‌ برای خشک کردن شلوار جین، این افراد می‌ توانند لکه‌ های عجیب و غریب را شناسایی کنند و آن‌ ها را بدون تغییر رنگ شلوار از بین ببرند.

  • از سرمایه‌ گذاری خود محافظت خواهید کرد

شلوار جین مرغوب ارزان نیست، به خصوص اگر جین خالص یا جین برندهای معروف را خریده باشید. در نتیجه، خشکشویی بهترین روش به منظور افزایش طول عمر شلوار جین محسوب می‌ شود.

نحوه شستن شلوار جین در خانه

اگرچه خشکشویی بهترین روش نگهداری جین محسوب می‌شود اما چندین روش دیگر برای شستن شلوار جین در خانه نیز وجود دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام شستن جین در خانه باید بدان توجه کرد، برچسب مراقبت است چراکه دستورالعمل‌ها مراقبت از پارچه اغلب با یکدیگر تفاوت دارند.

با این وجود، شستن شلوار جین در خانه ممکن است باعث تغییر رنگ یا نازک شده پارچه شود؛ بنابراین، مراقب باشید و دستورالعمل‌های مراقبت از جین را به دقت دنبال کنید.

شستن شلوار جین با دست


مزایا:

شستن جین در آب خنک با استفاده از سطل یا سینک و مقداری ماده‌ شوینده، بهترین روش شستن شلوار جین در خانه محسوب می‌ شود. شستن شلوار جین با دست موجب کاهش سایش به وجود آمده در طول فرآیند شستشو می‌ شود که در نتیجه، عمر شلوار را بیشتر و کیفیت آن را حفظ می‌کند.

معایب:

با دست شستن پارچه‌ هایی از قبیل جین، زمان‌ بر است و ممکن است نتایج متفاوتی را به وجود آورد. با دست شستن تنها زمانی موثر است که بخواهید پارچه را تمیز کنید، از بین بردن برخی از لکه‌ ها تنها به کمک آب و صابون بسیار دشوار است. آویزان کردن شلوار جین می‌ تواند از تغییر رنگ آن جلوگیری کند اما این کار باعث سفت شدن شلوار می‌ شود. برای نرم کردن دوباره‌ ی جین خود می‌ توانید آن را در خشک‌ کن خشک کنید.

شلوار جین سفید رو با چی بپوشیم

شستشوی شلوار جین در ماشین لباسشویی

مزایا:

انداختن جین در ماشین لباسشویی، یکی از راحت‌ ترین روش‌ های شستن جین به شمار می‌ رود. ماشین‌ های لباسشویی بسیار دقیق و کامل هستند، پس می‌ توانید مطمئن شوید که شلوار جین پس از هر بار شستن با ماشین لباسشویی کاملاً تمیز خواهد بود.

معایب:

متاسفانه، در حالی که ماشین لباسشویی موجب تمیزی شلوار جین می‌ شود اما ممکن است به آن آسیب نیز وارد کند. یک دور چرخش ماشین لباسشویی موجب ایجاد سایش بسیار زیادی می‌ شود که در نتیجه، پارچه را از بین خواهد برد. اگر مجبور به استفاده از ماشین لباسشویی هستید، مطمئن شوید که از دقیق‌ ترین تنظیمات استفاده کنید، شلوار را از آستر به داخل ماشین بیندازید و آن را برای خشک شدن، آویزان کنید.

سخن پایانی

عشق خود به جین را با سپردن آن به متخصصان نشان دهید. خشکشویی می‌ تواند یک روش امن برای تمیز شدن شلوار جین، بدون آسیب رسیدن به آن محسوب شود.