آموزش تنگ کردن شلوار جین

آیا به دنبال راهکارهایی برای تنگ تر کردن شلوار جین خود می گردید؟ آیا می خواهید شلوار جین خود را تنگ کنید ولی از روش های انجام این کار اطلاعی ندارید؟ نگران نباشید. به صفحه درستی هدایت شده اید. برای همه ما پیش آمده است که پس از خرید شلوار جین از اندازه آن راضی نیستیم و می خواهیم آن را تنگ تر کنیم. شاید هم شلوار جینی دارید که گشاد شده و می خواهید آنرا مانند روز اولش تنگ کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که شما می خواهید شلوار جین خود را تنگ کنید ولی از راهکارهای آن اطلاعی ندارید. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که بتوانید شلوار جین خود را تنگ کنید. با یکدیگر به بررسی روش های تنگ کردن شلوار جین می پردازیم.

  1. آب داغ

یکی از بهترین راهکارها برای تنگ کردن شلوار جین استفاده از آب داغ است. شستن شلوار جین با اب داغ باعث منقبض شدن الیاف شلوار می شود. اگر دوست دارید شلوار جین خود را تنگ کنید اولی راهکارتان شستشو مداوم شلوار با آب داغ باشد. با تکرار این کار متوجه تنگ تر شدن شلوار جین خود خواهید شد.

  1. اتو بخار

کاربرد اصلی اتو بخار از بین بردن چین و چروک و صاف کردن انواع لباس هاست. اما از آنجایی که اتوبخار حرارت زیادی دارد، باعث تنگ شدن شلوار جین می شود. شلوار جین را در جایی صاف پهن کنید و با اتو بخار در بالاترین حرارت آن روی آن بکشید. حرارت بخار باعث انقباض الیاف شلوار جین شده و باعث تنگ تر شدن شلوار جین می شود. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اتو را به طور مداوم بر روی شلوار بکشید و آنرا در یک نقطه متمرکز نکنید.

  1. شلوار جین خود را بجوشایند

شاید با دیدن این روش کمی تعجب کرده باشید ولی بسیاری از افراد با جوشاندن شلوار جین خود اندازه آنرا تنگ تر کرده اند. می توانید برای انجام اینکار شلوار جین را در ظرف مخصوصی گذاشته و آنرا بر روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. باز هم مانند روش های ذکر شده در بالا، گرما باعث جمع شدن الیاف شلوار شده و آنرا تنگ می کند. مدت زمان پیشنهادی ما به شما 20 دقیقه است. به مدت 20 دقیقه شلوار جین خود بجوشانید. موظب باشید که با تکرار بیش از حد اینکار به شلوار جین خود آسیب وارد نکنید.
مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

  1. شلوار جین خود را بپوشید و دوش آب گرم بگیرید

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد ولی پوشیدن شلوار جین و رفتن زیر دوش آب گرم باعث تنگ تر شدن شلوار جین می شود. بدین منظور کافی است با شلواری که قصد تنگ کردن آنرا دارید زیر دوش آب گرم بروید. گرما آب باعث می شود تا شلوار جین شما تنگ تر شود و الیاف آن منقبض شوند. ضمن اینکه از آنجایی که شلوار در پای شماست، به همان ظاهر و فرم تنگ تر می شود که دیگر زحمت اتو کشیدن را هم از شما کم می کند. تنها نکته منفی این روش خیس بودن شلوار است. برای عده ای پوشیدن شلوار جین خیس ناراحت کننده و اذیت کننده است. می توانید برای اجتناب از اینکار زیاد زیر دوش نمانید. بعد از 15 الی 20 دقیقه از حمام خارج شوید و شلوار خود را خشک کنید.

  1. استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش های مرسوم برای تنگ کردن شلوار جین استفاده از سشوار است. برای شروع یک سشوار بردارید و با حرارت آن به طور متناوب بر روی شلوار جین خود بکشید. سشوار های امروزی تنظیم حرارت دما دارند. شما از بالاترین درجه برای تنگ کردن شلوار جین استفاده کنید. حرارت سشوار باعث جمع و منقبض شدن الیاف شلوار جین شده و به همین دلیل شلوار تنگ تر می شود. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که سشوار را بر روی تمام شلوار به طور یکسان پخش کنید.

  1. تا زدن دمپا شلوار

یکی دیگر از روش های تنگ کردن شلوار جین تا زدن دمپا شلوار است. ممکن است بلندی شلوار جین باعث گشادی آن شده باشد. در این صورت تا زدن دمپا شلوار به تنگ شدن آن کمک زیادی می کند. بدین منظور کافی است تا قسمت انتهایی شلوار را رو به بالا تا زده و همین کار را تکرار کنید. پس از هر بار تا زدن شلوار را تست کنید تا ببنید به سایز مدنظرتان رسیده است یا خیر.          
همچنین بخوانید : تاریخچه، تحولات و تاثیرات فرهنگی شلوار جین

  1. خیاط دوست دوست داشتنی

اگر تمام روش های بالا را انجام داده اید ولی جواب نگرفتید به عنوان آخرین راهکار به شما پیشنهاد می دهیم به سراغ یک خیاط حرفه ای و کاربلد بروید. خیاط سایز شلوار شما را در می آورد و سایزی که می خواهید به آن اندازه در بیاید را هم از شما می پرسد. سپس با روش های خیاطی شلوار جین را تنگ می کند و تحویلتان می دهد. در واقع در این رابطه نکته خاصی وجود ندارد. اگر خیاط آشنا دارید که به سراغ او بروید در غیر اینصورت از خیاط های مشهور شهرتان بخواهید تا شلوار جین شما را تنگ کنند.

نتیجه گیری

بعضی اوقات دوست داریم شلوار جینی که بر تن می کنیم تنگ تر باشد. در این صورت باید به سراغ روش های تنگ کردن شلوار جین برویم. در این مقاله به بررسی روش های تنگ کردن شلوار جین پرداختیم. حرارت عامل اصلی در تنگ کردن شلوار جین است. آب داغ، اتو بخار، جوشاندن شلوار جین، دوش گرفتن با آب گرم، استفاده از سشوار و تا زدن دمپا شلوار از اصلی ترین راهکارها برای تنگ کردن شلوار جین محسوب می شود. اگر با هیچ یک از روش های بالا نتیجه دلخواه خود را نگرفتید، مراجعه به خیاط آخرین گزینه است. اگر سوالی ذهن شما درگیر کرده است، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.