نحوه پاك كردن لكه ادكلن از لباس

برای شرکت در مهمانی و یا قرارهای مهم، یکی از آخرین نکات تکمیلی برای داشتن استایل شیک استفاده از عطر و ادکلن است. اما ممکن است لکه ادکلن بر روی لباس شما باقی بماند و به دنبال راه حل برای پاك كردن لك عطر از لباس مورد علاقه خود باشید. در این مطلب با چند راه حل برای برطرف كردن لك عطر از لباس آشنا خواهید شد.

پاك كردن لكه عطر از روي لباس

گاهی اسپری کردن مستقیم عطر و ادکلن بر روی لباس لکه هایی به شکل چربی از خود به جا می گذارد که باعث می شود لباس ما کثیف بنظر می رسد و ممکن است نگران این باشید که این لکه ها برای همیشه باقی بماند. برای اینکه چند راه حل کرن برای پاک شدن لکه عطر از روی لباس یاد بگیرید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پاك كردن لك عطر از لباس با آب

بهتر است بلافاصله بعد از ایجاد لکه ادکلن بر روی لباس برای پاک کردن آن اقدام کنید. استفاده از آب اولین راه حلی است که برای پاك كردن لكه عطر از روي لباس به ذهن افراد می رسد. برای پاك كردن لك عطر از لباس یک اسفنج و یا پارچه نایلونی را آغشته به آب کنید و آب اضافی آنرا بگیرید. سپس از پشت قسمتی که لک ایجاد شده به آرامی با اسفنج بر روی لباس بکشید.

این روش برای پاك كردن لكه قدیمی عطر از روي لباس نیز کاربرد دارد، اما برای لباس هایی با جنس جیر و یا چرم توصیه نمی شود.

پاك كردن لكه عطر از روي لباس با آب و جوش شیرین

اگر احساس می کنید لکه ناشی از ادکلن با آب خالی برطرف نمی شود از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید. برای انجام این کار،کمی جوش شیرین را داخل آب حل کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی لکه لباس قرار دهید. سپس آبکشی نمایید.

برطرف كردن لك عطر از لباس با سرکه

برای پاک کردن لکه های عمیقی که از عطر بر روی لباس به جا مانده از مخلوط سرکه سفید و آب کمک بگیرید. مقداری از این ترکیب را بر روی یک اسفنج ریخته و به آرامی و از پشت لباس بر روی لکه بکشید.

پاك كردن لك عطر از لباس با آسپرین

آسپرین هم گزینه خوبی برای پاک کردن جای عطر از لباس است. چند عدد قرص آسپرین را داخل آب حل کنید و قسمتی از لباس که با ادکلن لک شده را داخل این محلول قرار دهید. بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه با آب بشویید. آسپرین به دلیل ترکیباتی که دارد علاوه بر تاثیری که برای پاک کردن لکه از روی لباس دارد، برای پاک کردن لکه عرق و یا اسپری ضد تعریق نیز استفاده می شود.

پاك كردن لكه عطر از روي لباس با آبلیمو

استفاده از آبلیمو برای پاك كردن لكه عطر از لباس یک راه حل کاربردی است. مقداری آبلیمو را بر روی لکه ناشی از ادکلن بر روی لباس بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد. سپس لباس را با آب سرد شستشو دهید. در صورت باقی ماندن لکه ها کمی نمک بر روی لکه لباس بریزید و سپس آبکشی نمایید.

پاك كردن لكه ادكلن از لباس با گلیسیرین

اگر نگران پاک شدن لکه عطر از روی لباس هستید از گلیسیرین کمک بگیرید. مقداری گلیسیرین را با آب به میزان مساوی، مخلوط کنید و لباس را به مدت چند ساعت در این ترکیب قرار دهید. سپس با آب سرد و صابون آبکشی نمایید.

برطرف كردن لك عطر از لباس با استفاده از آمونیاک

در این روش می توانید قسمتی از لباس که با ادکلن لک شده را در مقداری آمونیاک خیس کنید و سپس با مایع ظرفشویی شسته و آبکشی نمایید.

پاك كردن لكه عطر از لباس با الکل

استفاده از الکل هم برای پاک کردن لکه های عمقی ادکلن از روی لباس مناسب است. برای این کار مقداری الکل را با پنبه بر روی لکه لباس قرار داده و بعد از 10 دقیقه آبکشی نمایید. در صورتی که تغییری در کمرنگ شدن لکه ها مشاهده نکردید این حرکت را چند مرتبه تکرار کنید.

پاك كردن لكه ادكلن از لباس با دستمال مرطوب بچه

بعد از به جا ماندن جای ادکلن بر روی لباس برای پاک کردن آن می توانید بلافاصله از دستمال مرطوب بچه گانه استفاده کنید. آنرا به آرامی بر روی لکه ها بکشید و شاهد از بین رفتن لکه های لباس باشید.

پاك كردن لك عطر از لباس با مواد شوینده

لباس لک شده با ادکلن را به مدت نیم ساعت داخل محلول آب و پودر لباسشویی قرار دهید و بعد از شستشو با آب سرد در معرض نور خورشید قرار دهید.


پاک شدن لکه عطر از روی لباس چرم و جیر

بلافاصله بعد از زدن ادکلن بر روی لباس چرم می توانید لکه ایجاد شده را با یک دستمال کاغذی پاک کنید. اما در صورت ماندگار شدن لکه ادکلن بروی لباس چرم از 2 روش برای برطرف کردن آن استفاده کنید.

1 - پاك كردن لكه عطر از لباس با آرد ذرت

استفاده از آرد ذرت برای پاک کردن لکه ادکلن از روی لباس های چرمی و یا جیر مناسب است. مقداری آرد ذرت را بر روی لکه لباس ریخته و بعد از نیم ساعت آبکشی نمایید.

2 - برطرف كردن لك عطر از لباس چرم با کف صابون

استفاده از کف صابون نیز راه حل خوبی برای برطرف کردن لکه ادکلن از روی لباس چرم یا جیر است. کمی آب صابون را باهم مخلوط کنید و کف بدست آمده را بر روی لکه قرار دهید. (حتما کف فاقد آب باشد)

پاك كردن لكه عطر از روي لباس سفید

بهترین ماده برای پاك كردن لكه عطر از لباس سفيد جوش شیرین است. کمی جوش شیرین را در آب حل کنید و قسمت لک شده لباس را داخل محلول قرار دهید. 10 دقیقه بعد لباس را آبکشی نمایید.

پاك كردن لك عطر از لباس مشکی

استفاده از الکل و گلسیرین روش مناسبی برای برطرف كردن لك عطر از لباس های مشکی هستند. در بکار بردن الکل برای پاك كردن لكه عطر از روي لباس مشکی، انرا بر روی تکه ای از پنبه بریزید و بروی لکه لباس بکشید. سپس با صابون شستشو و آبکشی نمایید.

روش استفاده از گلیسیرین برای پاك كردن لكه عطر از لباس مشکی نیز به این شکل است که مقدار مساوی آب و گلیسیرین را باهم ترکیب کنید و لباس را داخل این محلول قرار دهید. یک ساعت بعد لباس را آبکشی نمایید.

نکات مهم در مورد نحوه پاك كردن لكه عطر از روي لباس

برای پاک شدن لکه عطر از روی لباس بهتر است چند نکته را رعایت کنید:

  • هیچ گاه برای پاک کردن لکه ادکلن از روی لباس از آب گرم استفاده نکنید، چون جای عطر ماندگارتر می شود.
  • در پاک کردن لکه های قدیمی ناشی از ادکلن بر روی لباس، اگر لکه سخت و یا قدیمی بود از مواد بیشتری برای پاک کردن آن استفاده کنید.
  • برای برطرف کردن جای ادکلن از لباس بهتر است شوینده های مختلف را بروی قسمتی از لباس امتحان کنید.
  • از ریختن آب بر روی لباس چرم یا جیر برای پاک کردن جای ادکلن و عطر خودداری کنید.