دستورالعمل های لازم برای شستن لباس ابریشمی
Views 2,350 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

دستورالعمل های لازم برای شستن لباس ابریشمی

لباس های ابریشمی علاوه بر لطافت و راحتی، بسیار مجلل و شیک هستند و به دلیل ظرافتی که دارند باید در شستشوی آنها برخی نکات را رعایت کرد. در این مطلب، دستورالعمل‌ های لازم برای شستن لباس ابریشمی جمع آوری شده که می توانید برای شستن لباس ابریشمی مورد استفاده قرار دهید.

چند نکته برای شستن لباس ابریشمی

شاید فکر کنید شستن لباس ابریشمی محدودیتی ندارد، اما برای اینکه لباس ابریشمی شما خراب نشود و یا قسمت هایی از آن آسیب نبیند بهتر است هنگام شستن لباس های ابریشمی به چند نکته توجه داشته باشید:

برچسب لباس ابریشمی را بخوانید

زدن علامت خشک‌شویی بر روی برچسب لباس بدان معنی است که این توصیه‌ ی تولید کننده می‌ باشد اما لزوماً تنها گزینه‌ ی شما برای شستن آن لباس نیست. شستن دستی لباس ابریشمی اغلب به عنوان یک گزینه‌ ی جایگزین شناخته می‌ شود. با این وجود، اگر بر روی لباس علامتی زده شده باشد که نشانه خشک‌ شویی است، پس حتماً باید از این روش برای شستن لباس خود استفاده کنید. 

تغییر رنگ لباس ابریشمی را حتماً تست کنید

خیلی از لباس های ابریشمی بعد از شستشو رنگ پس می دهند. بنابراین، قبل از شستن لباس ابریشمی حتماً باید از این موضوع اطمینان پیدا کنید: یک تکه پنبه را در آب و مواد شوینده قرار دهید و آن را بر روی درز داخلی لباس قرار دهید و ببینید که آیا رنگ لباس بر روی پنبه می‌رود یا نه. رنگ‌ ها یا طرح‌ های چاپی که با شستشو از بین می‌روند را باید حتماً به خشک‌ شویی بسپارید. 

لباس ابریشمی را بیش از اندازه نشویید

شستن بیش از اندازه‌ ی یک ناحیه از لباس ابریشمی می‌ تواند باعث روشن‌ تر شدن آن ناحیه از لباس شود. برای لکه‌ های متوسط، به خصوص لکه‌ های وسط یک طرح، کل لباس را بشویید. لکه‌ های تیره و ناخوشایند را باید از طریق خشک‌ شویی از بین ببرید. 

لباس ابریشمی را با دست در آب سرد بشویید

سینک تمیز یا وان کوچک را با آب ولرم پر کنید و مقدار کمی از ماده‌ی شوینده‌ی مناسب را در آب بریزید. لباس ابریشمی را به مدت سه تا 5 دقیقه داخل آن قرار دهید. در صورتی که برچسب مراقبت از لباس، شستشو با ماشین لباس‌ شویی را توصیه می‌کند، از چرخه‌ ی آرام همراه با آب سرد استفاده نمایید. 

با لباس ابریشمی با ملایمت رفتار کنید

پس از شستشو، به آرامی آب اضافی را خارج کنید. هرگز لباس را تاب ندهید. این کار می‌ تواند به بافت پارچه صدمه بزند. 

لباس ابریشمی را در خشک‌ کن قرار ندهید

لباس ابریشمی را به صورت خیس روی یک حوله‌ ی تمیز و جاذب پهن کنید و آن را در حوله بغلتانید تا رطوبت لباس از بین برود. حوله را باز کنید و این کار را مجدداً با حوله‌ ی دیگری انجام دهید. سپس، آن را روی طناب آپارتمانی یا حوله‌ی خشک بیاندازید. 

برای اتو کردن لباس ابریشمی به علامت روی لباس ابریشمی توجه نمایید

اگر بر روی برچسب مراقبت از لباس گفته شده است که امکان اتو کردن وجود دارد، باید از حرارت پایین اتو برای این کار استفاده کنید. اتو کردن لباس ابریشمی را زمانی انجام دهید که لباس همچنان کمی رطوبت دارد. در صورتی که برچسب مراقبت از لباس توصیه‌ ی دیگری داشت، اصلاً لازم نیست لباس ابریشمی خود را اتو کنید.