تفاوت های اصلی مانتو پاییزی و زمستانی
Views 0 بازدید
Calendar icon 22 ساعت پیش

تفاوت های اصلی مانتو پاییزی و زمستانی

تفاوت های اصلی مانتو پاییزی و زمستانی

زمانی که روزهای سرد سال با فرا رسیدن پاییز و نزدیک شدن زمستان فرا می‌رسند، وقت آن است که لباس‌های خنک تابستانی‌مان را داخل کمد جای دهیم و به سراغ لباس‌های گرم پاییزی و زمستانی برویم تا استایل هماهنگی با آب و هوای سرد فصل‌های جدید سال داشته باشیم.

اما سوال مهم با ایجاد این تغییر آب و هوایی و الزام برای تغییر استایل، این است که تفاوت‌های اصلی یک استایل پاییزی و زمستانی چیست؟ چطور باید یک مانتوی پاییزی را از یک مانتوی زمستانی تشخیص دهیم؟ در این مقاله قرار است سفری کوتاه به دنیای زیبای مانتوهای پاییزی و زمستانی داشته باشیم و باهم یاد بگیریم که مهم‌ترین تفاوت‌های مانتو زنانه در پاییز و زمستان چیست؟

چرا تشخیص تفاوت‌های مانتو پاییزی و مانتو زمستانی مهم است؟

ویژگی‌های بهترین مانتو مناسب برای پوشیدن در فصل پاییز و زمستان، کاملا متفاوت است و اگر شما این موضوع مهم را ندانید ممکن است که یک مانتوی اشتباه را برای فصل پاییز و زمستان‌تان خریداری کنید و این موضوع، یعنی ریختن پول‌تان در سطل زباله! پس اگر شما هم دوست ندارید که پس اندازتان را هدر دهید و می‌خواهید با بودجه‌تان، بهترین مانتو پاییزی و زمستانی را بخرید باید بتوانید تفاوت‌های مانتو مناسب پاییز و زمستان را تشخیص دهید.

8 تفاوت مهم مانتو پاییزی و زمستانی را بشناسید

تشخیص تفاوت‌های مانتو پاییزی و مانتو زمستانی شاید در نگاه اول، کار ساده‌ای به نظر نرسد اما شما می‌توانید تنها با کمی مطالعه و شناخت نسبت به ویژگی‌های مهم لباس مناسب هر فصل از سال، به راحتی تفاوت‌های مانتوهای پاییزی و زمستانی را تشخیص دهید و بهترین مانتو زنانه مناسب هر فصل را برای خودتان بخرید.

رنگ پارچه

بهترین انتخاب رنگ پارچه برای مانتوهای پاییزی، رنگ‌های تم نارنجی، زرد و قرمز است ! چون فصل پاییز، نقاشی زیبای خدا با رنگ‌هایی از این طیف است و هیچ ایده‌ای جذاب‌تر از این نیست که شما در پاییز استایلی همرنگ با رنگ آمیزی خدا در طبیعت داشته باشید. اما ماجرای رنگ بندی لباس‌های زنانه در زمستان، کمی متفات است و خوش سلیقه‌ها در فصل برفی و سرد سال، بیشتر به سراغ رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و مشکی می‌روند چون این دسته از رنگ‌ها، هارمونی جذابی با رنگ غالب طبیعت در روزهای برفی سفید دارد.

جنس مانتو

پوشیدن لباس‌های ضخیم پشمی و گرم در روزهای خنک پاییزی، به هیچ عنوان قابل تحمل نیست چون حتی سردترین هوای پاییز در آبان و آذر نیز با یک لباس معمولی و سویشرت ساده قابل تحمل است و نیازی نیست در فصل پاییز به سراغ لباس‌های ضخیم پشمی بروید. اما در فصل زمستان، به علت کاهش چشمگیر درجه هوا و افزایش سرما شما نیاز به مانتویی دارید که به خوبی گرمای بدن شما را حفظ کند و به همین دلیلل مانتوهای چرم یا پشمی، گزینه مناسبی برای روزهای سرد زمستان محسوب می‌شوند.

قد مانتو

مانتوهای با قد کوتاه و پارچه‌های معمولی، بیشتر مناسب فصل پاییز هستند چون بیشتر خانم‌ها علاقه دارند که فصل پاییز را با استایل‌های اسپرت و مینیمال بگذرانند و مانتوهای مینیمال برای این سبک استایل، انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. اما این قائده در روزهای سرد زمستان کاملا متفاوت است و به دلیل اینکه پالتوهای بلند زمستانی بیشتر در فصل زمستان کاربرد دارند شما مجاز هستید که از مانتوهای کاملا بلند در روزهای سرد دی و بهمن و اسفند استفاده کنید.

تعداد لایه‌ها

مانتوهای پاییزی از لایه‌های کم‌تری برخوردار هستند چون شما در فصل پاییز نیاز به گرمای چندانی ندارید و اگر مانتوی شما لایه‌های زیادی داشته باشد قطعا از گرما کلافه خواهید شد. اما یک مانتوی زمستانی مناسب حتما باید با 3 الی 4 لایه مناسب دوخته شده باشد تا شما احساس راحتی کاملی را زمان پوشیدن مانتوی‌تان در فصل زمستان داشته باشید.

ضد آب بودن

اصولا ما در فصل پاییز، بیشتر با بارش باران و در فصل زمستان با بارش برف‌های گاه و بی‌گاه، سروکار داریم. پس پوشیدن یک مانتوی ضد آب در هر دو فصل، ضروری است اما با توجه به اینکه میزان بارش‌ها در فصل زمستان بیشتر است و احتمالا شما در آخرین فصل سال، بیشتر در معرض خیس شدن بر اثر بارش برف و باران و تگرگ و ... باشید باید برای فصل زمستان، مانتویی را انتخاب کنید که مقامت بالاتری نسبت به رطوبت داشته باشد.

اندازه جیب

به دلیل اینکه هوای زمستان نسبت به پاییز، سرد تر است و ممکن است در روزهای سرد زمستانی، دستان‌تان از سرما یخ بزنند، مانتوهای زمستانی، جیب‌های بزرگ‌تری دارند و شما می‌توانید با فرو بردن دست‌های سرد یخ زده‌تان به داخل جیب‌های گرم و نرم مانتو زمستانی‌تان از شر سرمای هوا خلاص شوید. اما در مانتوهای پاییزی خبری از جیب‌های بزرگ و پشمی نیست و زمان دوخت این مانتوها به جیب‌های ساده با طرح‌های مینیمال و ظریف، اکتفا می‌شود.

اکسسوری

شیوه درست استفاده از اکسسوری‌ها، یکی از مهم‌ترین رازهای داشتن استایل شیک زنانه محسوب می‌شود که باید به آن زمان خرید مانتو پاییزی و زمستانی دقت کنید. مانتوهای پاییزی بیشتر با انواع کلاه و شالگردن‌های نازک و شال‌های سبک ست می‌شوند. در حالیکه برای ست کردن اکسسوری با مانتوهای زمستانی باید به سراغ دستکش‌های چرم و پشمی و کلاه‌های گرم و بزرگ بروید تا استایلی متعادل داشته باشید.

قیمت

قیمت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که قطعا شما نیز زمان خرید مانتو به آن توجه می‌کنید. مانتوهای زمستانی در مقایسه با مانتوهای پاییزی به دلیل اینکه با پارچه‌های ضخیم‌تر و گران قیمت‌تری دوخته می‌شوند اصولا قیمت بالاتری دارند و شما نمی‌توانید با بودجه یک مانتو پاییزی مناسب، یک مانتو زمستانی درجه یک و عالی نیز بخرید.

سخن پایانی

در این مطلب، مروری کوتاه بر مهم‌ترین تفاوت‌های مانتو پاییزی و مانتو زمستانی داشتیم، شاید تصور کنید که چون پاییز و زمستان، هر دو سرد هستند مانتو پاییزی و مانتو زمستانی تفاوتی ندارند اما بهتر است بدانید که این طرز فکر غلط است و مانتو مناسب پاییز و زمستان، شامل تفاوت‌های زیادی هستند و در این مقاله، مفصلا به این تفاو‌ت‌ها اشاره شد، اگر شما هم قصد خرید یک مانتوی شیک و زیبا برای طراحی استایلی بی‌نظیر برای خودتان در پاییز و زمستان را دارید نکات مطرح شده در این مقاله را از یاد نبرید تا بتوانید بهترین لباس مناسب را برای خودتان بخرید و شیک‌ترین استایل‌تان را داشته باشید.