راهنمای خرید بهترین مانتو زنانه پاییزی
Views 0 بازدید
Calendar icon 1 هفته پیش

راهنمای خرید بهترین مانتو زنانه پاییزی

راهنمای خرید بهترین مانتو زنانه پاییزی

پاییز یعنی نقاشی خدا با رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز! ... در این فصل رنگارنگ زیبا با عطر خاک نم خورده بارانی، باید به فکر ست کردن یک استایل پاییزی جذاب و زیبا درخور عاشقانه‌ترین فصل سال باشید. در این مقاله از آی‌بولک قرار است یاد بگیریم که چطور به سبک استایلیست‌های حرفه‌ای، بهترین مانتوی پاییزی را بخریم و در یکی خوش‌رنگ‌ترین فصل‌های سال، خوشتیپ و خوش استایل باشیم. برای خرید مانتو پاییزی مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید.

5 نکته برای خرید بهترین مانتو پاییزی به سبک حرفه‌ای‌ها!

فاکتورهای زیادی وجود دارند که شما باید زمان خرید مانتو پاییزی به آن‌ها دقت کنید تا بتوانید بهترین مانتو را برای آغاز روزهای سرد سال برای خودتان خریداری کنید. توجه به جنس، رنگ، مدل، قد و تناسب با فرم بدن، جزو مهم‌ترین پارامترهایی هستند که نباید بدون مدنظر قرار دادن آن‌ها اقدام به خرید مانتو پاییزی کنید.

جنس مانتو

فرا رسیدن پاییز یعنی سلام به بادهای سرد و گاه و بی‌گاه و بارا‌ن‌های سرزده! ... پس در این شرایط آب و هوایی، شما نیاز به مانتویی  با جنس پارچه‌ای دارید که از خروج گرمای بدن شما جلوگیری کند و دمای بدن‌تان را حفظ کند تا مریض نشوید و پاییزتان خراب نشود! پارچه‌های ضخیم و گرم، بهترین جنس پارچه برای مانتوهای پاییزی محسوب می‌شوند.

نیاز دمایی بدن هر کسی متفاوت است و قطعا یک نوع جنس پارچه خاص برای همه افراد مناسب نیست، شما باید زمان خرید مانتو پاییزی، این نکته مهم را در نظر بگیرید و سعی کنید با توجه به شناختی که از بدن خودتان دارید، مانتو پاییزی با جنس پارچه مناسب بدن خودتان را انتخاب کنید.

·        لیست بهترین جنس پارچه‌ برای مانتوهای پاییزی

  1. فاستونی
  2. پشم
  3. کرپ
  4. تویید
  5. مخمل کبریتی
  6. کتان ضخیم
  7. پشمی-ویسکوز
  8. ژاکارد
  9. نمد
  • نخ پشمی

رنگ مانتو

پاییز به تعبیر شاعران خوش سلیقه ایرانی، نقاشی خدا است و در این فصل زیبا رنگ و روی طبیعت، دستخوش تغییر می‌شود و گل‌ها و درختان و ... ظاهری جدید با رنگ‌آمیزی تازه بر خود می‌گیرند. در این حال و هوای شاعرانه با عطر باران و چاشنی رنگ‌های پاییزی مثل نارنجی و زرد و قرمز باید به فکر خرید مانتویی باشید که از نظر رنگی، تناسب و هارمونی کافی با رنگ‌آمیزی فصل پاییز داشته باشد.

برای انتخاب بهترین مانتو پاییزی با توجه به رنگ، باید سراغ مانتوهایی بروید که از نظر رنگی و طرح با رنگ‌های مرتبط با پاییز، رابطه تضاد یا مکمل داشته باشند، البته انتخاب مانتوهایی با رنگ‌هایی که از نظر رنگی هم طیف با رنگ‌های پاییزی هستند نیز انتخاب مناسبی برای داشتن یک استایل پاییزی متفاوت محسوب می‌شود.

·        بهترین رنگ‌ها برای مانتو پاییزی

  1. خرمایی (Camel)
  2. خردلی (Mustard)
  3. قهوه‌ای شکلاتی (Chocolate Brown)
  4. زیتونی (Olive Green)
  5. سرمه‌ای (Navy Blue)
  6. زغالی (Charcoal Gray)
  7. آجری (Rust)
  8. خاکستری ملایم (Soft Gray)
  9. بنفش تیره (Deep Purple)
  • عنابی (Burgundy)

 

مدل مانتو

در فصل پاییز دیگر مدل‌های مانتو آزاد و گشاد مثل پیراهن مانتویی، مانتو کفتان و ... کابرد ندارند چون در فصل جدید، هوا کاملا سرد است و گاه و بی‌گاه با باران و بادهای پاییزی سروکار داریم و به همین دلیل باید به سراغ مدل‌های مانتویی بروید که کاملا پوشیده و گرم هستند.

بیشتر مدل‌های مانتوی کوتاه و فیت، برای پاییز و زمستان، کاربرد دارند چون شما قرار است که در فصل‌های سرد ساد از کاپشن و پالتو و .... برای گرم نگه‌داشتن بدن خودتان استفاده کنید و در این شرایط اگر مانتوهای خیلی بلند یا گشاد برتن کنید نمی‌توانید به راحتی از لباس‌های گرم خودتان استفاده کنید.

·        10 مدل مانتو محبوب پاییزی

  1. مانتو ترنج
  2. مانتو پشمی
  3. مانتو شنلی
  4. مانتو کمربنددار
  5. مانتو بافتنی
  6. مانتو چهارخانه
  7. مانتوکیمونو
  8. مانتو مخمل کبریتی
  9. مانتو جلوباز
  • مانتو چرمی

قد مانتو

همانطور که پیش‌تر گفته شد شما قرار است در فصل پاییز و زمستان به سراغ لباس‌های گرم کنار گذاشته خودتان بروید و هیچ فاجعه‌ای در ست کردن استایل زنانه، بالاتر از پوشیدن همزمان یک پالتوی کوتاه و مانتوی بلند نیست! چون در این حالت ادامه قد مانتوی شما از زیر پالتو بیرون می‌زند و استایل‌تان به فنا می‌رود.

بهترین انتخاب مانتو برای پاییز و زمستان، مانتوهای کاملا کوتاه است، البته یک استثنا نیز وجود دارد! ... اگر شما از پالتوهای پشمی خیلی بلند استفاده می‌کنید که قد آن‌ها تا حوالی مچ پا می‌رسد، مجاز به پوشیدن مانتو بلند در زمستان نیز هستید البته فراموش نکنید که این مانتو بلند فقط در صورت ست کردن با پالتوی بلندتان کاربرد دارد پس برای خرید آن، احتیاط به خرج دهید تا در آینده پشیمان نشوید.

تناسب با فرم اندام

فرم‌های بدن زنانه به چهار دسته اصلی سیب، گلابی، ساعت شنی و مستطیلی، تقسیم می‌شوند، مدل مانتوی مناسب برای هر یک از این فرم‌های بدنی کاملا متفاوت است و شما باید زمان انتخاب و خرید مانتو پاییزی به این نکته مهم توجه کنید و حتما مدل مانتویی را انتخاب کنید که با فرم اندام شما تناسب کافی داشته باشد.

 

مانتو پاییزی مناسب اندام سیب

مانتوهای با مدل آزاد برای فرم بدن سیب، مناسب هستند چون این مدل مانتو، چاقی ناحیه پهلو و شکم را به خوبی پوشش می‌دهد و به متعادل‌تر شدن استایل شما کمک می‌کند.

مانتو پاییزی مناسب اندام گلابی

اندام‌های گلابی، پایین تنه چاقی دارند، پس برای خوشتیپ‌تر شدن این مدل بدنی باید به سراغ مانتوهایی برویم که بالاتنه شلوغ‌تری دارند تا حواس بیننده را از پایین تنه پرت کنیم.

مانتو پاییزی مناسب اندام ساعت شنی

داشتن کمر و پهلوی لاغر، مهم‌ترین ویژگی مثبت اندام ساعت شنی محسوب می‌شود و زمان خرید مانتو پاییزی برای این فرم بدنی به این نکته مهم باید توجه کنید و بیشتر به سراغ مدل‌های مانتویی بروید که فیت بودن کمر و پهلو را به خوبی نمایان کنند.

سخن پایانی

در این مطلب راهنمایی 0 تا 100 خرید بهترین مانتو پاییزی خدمت شما همراهان عزیز ارائه شد، اگر شما هم قصد خرید یک مانتوی جدید برای ست کردن استایل پاییزی متفاوت هستید نکات مطرح شده در این مقاله را از یاد نبرید تا بتوانید ساده‌تر از آب خوردن با هر بودجه‌ای، شیک‌ترین و زیباترین مانتو پاییزی خودتان را بخرید و بدرخشید.