از بین بردن بوی بنزین از لباس
Views 4,490 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

از بین بردن بوی بنزین از لباس

بنزین از جمله لکه های سرسختی است که بعد از پاک کردن لکه، باید به فکر راه حلی برای از بین بردن بوی آن باشید. برای از بین بردن بوی بنزین از لباس چند روش وجود دارد که پر کابردترین و ساده ترین آنها را به شما در میان می گذاریم. پس اگر به دنبال راهی برای رفع بوی بنزین از لباس هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چند روش از بین بردن بوی بنزین از لباس

در اولین مرحله برای از بین بردن بوی بنزین از لباس باید در اولین فرصت برای رفع لکه اقدام کنید تا در لباستان پخش نشود. برای از بین بردن بوی بنزین از لباس ابتدا با یک دستمال بر روی لباس بکشید تا بنزین اضافی را پاک کنید و مقداری جوش شیرین بر روی لکه بنزین بریزید. (دستمالی که با آن بنزین را پاک کرده اید را درون یک قوطی فلزی در دار قرار داده و داخل سطل زباله بیاندازید تا باعث اشتعالن شود)

بعد از نیم ساعت جوش شیرین را از روی لباس پاک کنید و مقداری لکه بر حلال (حل شونده با آب) بر روی لکه بریزید. اجازه دهید لکه بر به مدت 15 دقیقه بر روی لکه باقی بماند و سپس لباس را با آب گرم بشویید.

از بین بردن بوی بنزین از لباس با سرکه

برای رفع بوی بنزین از لباس سرکه را امتحان کنید. مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و لباس را به مدت نیم ساعت داخل این ترکیب قرار دهید و با دست بر روی لکه فشار دهید. این روش در از بین بردن بوی بنزین از لباس موثر است.

از بين بردن بوي بنزين از لباس با مایع لباسشویی

استفاده از مایع لباسشویی آنزیم دار روش دیگری برای از بین بردن بوی بنزین از لباس است. با مسواک مقداری مایع لباسشویی را بر روی لکه بنزین بکشید و اجازه دهید برای چند دقیقه بر روی لباس باقی بماند. سپس لباس را داخل لگنی از آب داغ قرار دهید و سپس داخل لباسشویی بیاندازید.

رفع بوی بنزین از لباس با آمونیاک

برای رفع بوی بنزین از لباس مقداری آمونیاک را داخل آب داغ حل کنید و لباس را به مدت یک روز داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از خارج کردن لباس آنرا به شیوه معمول شستشو دهید.

توجه: از ترکیب آمونیاک با مواد پاک کننده همچون وایتکس جدا خودداری نمایید.)

از بین بردن بوی بنزین از لباس با آبلیمو

برای پاک کردن لباس از بوی بنزین، لباس را داخل محلولی ترکیبی از آبلیمو و آب قرار دهید. سپس با آب گرم شستشو دهید.

رفع بوی بنزین از لباس با نمک و مایع ظرفشویی

یک روش برای از بین بردن بوی بنزین از لباس، قرار دادن لباس در محلولی از نمک و مایع ظرفشویی است. به ویژه اگر لکه بنزین ایجاد تازه باشد این روش بسیار موثر می باشد. بعد از آبکشی، لباس را یکی دو روز در فضای آزاد و نور خورشید قرار دهید تا بوی بنزین بطور کلی از لباس پاک شود.

  • لباس هایی که با بنزین لک شده اند را هیچ گاه بهمراه لباس های دیگر نشویید.
  • همیشه برای از بین بردن بوی بنزین از لباس از پاک کننده های حلال در آب و آب گرم استفاده کنید.
  • اگر لکه بنزین روی لباس شما ایجاد شد از روشن کردن کبریت و فندک خودداری کنید و از پریز برق استفاده نکنید.
  • برای شستشوی لباسی که با بنزین لک شده به علامت های روی برچسب لباس توجه داشته باشید.