چگونه الکتریسیته چادر مشکی را از بین ببریم
Views 20,949 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونه الکتریسیته چادر مشکی را از بین ببریم

الکتریسیته لباس که در اثر برخورد دو بار متفاوت بر روی لباس ایجاد می شود، به شکل های مختلفی چون کشیدگی و چسبیدن لباس به بدن، جرقه زدن لباس، نامرتب شدن موها و ... بر روی لباس های مختلفی از جمله چادر مشکی، بروز پیدا می کند. از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی با چند روش امکان پذیر است که در این مطلب با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

برای از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی چه کنیم

اگر چادر مشکی شما دچار الکتریسیته شده و شما را کلافه کرده، نگران نباشید. با چند روش ساده می توانید این مشکل را برطرف کنید در ادامه چند روش برای از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی را به شما معرفی می کنیم.

از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی با چند روش

اگر برای بیرون رفتن آماده شده اید و متوجه می شوید که چادر مشکی شما الکتریسیته پیدا کرده و به مانتوی شما می چسبد، دست های خود را مرطوب کرده و روی چادرتان بکشید. خواهید دید که دیگر چادر به لباستان نمی چسبد.

روش دیگر برای از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی این است که یک آهنربا را روی چادر خود بکشید. با این کار بار الکتریکی چادر تخلیه می شود.

یک سنجاق فلزی بر روی لباسی که از زیر چادر استفاده می کنید ببندید.

وجود دستگاه بخور و گیاهان در محیط می تواند در از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی موثر باشد.

امروزه اسپری های مخصوص برای از بین بردن الکتریسیته لباس وجود دارد که می توانید برای چادر هم استفاده کنید.

معمولا چادر مشکی بعد از شستشو دچار الکتریسیته می شود. برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته چادر مشکی حین شستشو چند راهکار ساده وجود دارد:

  • بهتر است شستشوی چادر مشکی را با دست و آب سرد و ملایم انجام دهید. برای جلوگیری از الکتریسیته چادر مشکی حین شستشو، مقداری بیکینگ پودر را در زمان آبکشی به لگن لباس اضافه کنید تا مانع از ایجاد الکتریسیته در چادر مشکی شما شود.
  • استفاده از سرکه سفید هنگام آبکشی، روش دیگری برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته در چادر مشکی می باشد.
  • یک روش دیگر برای از بین بردن الکتریسیته چادر مشکی، استفاده از نرم کننده لباس است. مقداری نرم کننده را با آب مخلوط کنید و روی چادر بریزید، سپس با آب سرد آبکشی نمایید.
  • اگر شستشوی چادر را با ماشین لباسشویی انجام می دهید، برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته روی چادر مشکی، یک حوله نسبتا ضخیم را خیس کنید و داخل لباسشویی قرار دهید تا با رطوبتی که دارد، مانع ازایجاد الکتریسیته شود.
  • برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته بر روی چادر مشکی، بهتر است شستشو آنرا با شوینده مخصوص لباس های مشکی انجام دهید.
  • برای شستشوی چاد رمشکی از شوینده های ملایم استفاده کنید و حتما قبل از مصرف، آنها را در آب رقیق کنید.
  • از فشردن و چلاندن چادر مشکی خودداری کنید و اجازه دهید در هوای آزاد بطور طبیعی خشک شود. همچنین حتما از گیره فلزی استفاده کنید.
  • بعد از خشک شدن چادر مشکی آنرا بتکانید تا الکتریسیته در آن جمع نشود.
  • چادر مشکی خود را همیشه بر روی چوب لباسی فلزی قرار دهید تا مانع از ایجاد الکتریسته در آن شود.