پانچو چه نوع لباسی است
Views 6,283 بازدید
Calendar icon 6 ماه پیش

پانچو چه نوع لباسی است

از جمله لباس های راحت که در همه فصول سال مد هستند پانچو است که به عنوان نوعی مانتو آزاد شناخته می شود و به شنل شباهت دارد. استفاده از لباس پانچو به دلیل سبک راحتی که دارد، برای استایل اسپرت مناسب است. در این مطلب از آی بولک به معرفی لباس پانچو می پردازیم تا بخوبی متوجه شوید پانچو چه لباسی است.

پانچو چیست؟

پیدایش پانچو از منطقه آمریکای جنوبی و مکزیک آغاز شده و پس از آن به سایر نقاط جهان گسترش یافته است. پانچو لباسی با قد متوسط تا بلند و گشاد می باشد که برش آنها دایره ای است و در انتها حالت نیم دایره پیدا می کند. پانچو ها اغلب جلو باز هستند اما مدل های جلو بسته آن نیز وجود دارد. لباس پانچ در جنس و رنگ های متنوع وجود دارد. در فصول گرم سال می توانید از پانچو نخی استفاده کنید و برای هوای سرد پانچوهایی از جنس پشمی و در رنگ های شتری، قهوه ای، سرمه ای یا مشکی مناسبتر است.

طرح لباس پانچو از شنل برگرفته شده، اما تفاوت پانچو و شنل در این است که پانچو جلوباز است و آستین های آن به شکل برشی در اطراف آن قرار گرفته اند.

پانچو تنها لباس زنانه نیست و پانچو برای مردان نیز وجود دارد، منتها مدل مردانه پانچو به گشادی و بلندی پانچو زنانه نیست.

خیلی از خانم های باردار پوشیدن لباس های پانچو را به دلیل راحت بودن ترجیح می دهند.
.مطلب پیشنهادی: استایل گرانچ چیست؟

نکات مهم قبل از خرید پانچو

سایز: قبل از خرید مانتو پانچو حتما به سایز توجه کنید، به علت آزاد بودن این نوع مانتو اگر سایز مناسبی انتخاب نکنید ممکن است بر روی تن گشاد و بد فرم باشد و علاوه بر شکل ظاهری استایل مانع حرکت دستانتان شود. از طرفی هم یکی از فواید این پانچو این است که آزاد بودن آن مانع عرق کردن می شود. 
قیمت: قیمت پانچو نیز از جمله عواملی است که باید در نظر داشته باشید. مقایسه قیمت‌ها در بین برندها و فروشگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین قیمت را برای پانچوی مورد نظر خود پیدا کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که تنها قیمت مهم نیست و باید ترازویی بین قیمت و کیفیت داشته باشید.
رنگ: رنگ نیز از فاکتور های مهم در خرید لباس از جمله مانتو پانچو است همانطور که اشاره شد پانچو  استایل آزادی دارد و به همین دلیل رنگ آن توی دید است بنابراین در انتخاب رنگ دقت داشته باشید.
طراحی و استایل: پانچوها در انواع طرح‌ها و استایل‌ها موجود هستند. قبل از خرید، مطمئن شوید که طرح و استایل پانچو با سلیقه شما و نیازهایتان سازگار است. این شامل رنگ، الگو، جزئیات طراحی مانند گوشه‌ها، طرح دکوراتیو و غیره می‌شود.
مطلب پیشنهادی: استایل کژوال چیست؟

ست کردن پانچو

پانچو به دلیل حالت اسپرت و راحتی که دارد با آیتم های اسپرت مانند کتانی یا جلوار جین بخوبی ست می شود.

برای ست کردن پانچو می توانید رنگ غالب آن را در نظر گرفته و سایر لباس های خود را همان رنگ انتخاب کنید.مهم 

به دلیل حالت آزاد و راحتی که پانچو ها دارند، می توانید در زمستان زیر آنها لباس گرم بپوشید.

اگر تصمیم دارید پانچو را به عنوان لباس روزمره استفاده کنید، در انتخاب آن توجه داشته باشید که به اندازه کافی گشاد باشد تا جریان  هوا در آن وجود داشته باشد و دست و پا گیر نباشد.

اگر جزء افرادی هستید که کمی اضافه وزن دارید، پوشیدن پانچو ممکن است شما را چاق نشان دهد. بنابراین تا جایی که ممکن است پانچو ساده و تک رنگ استفاده کنید، همچنین سعی کنید کفشتان کمی پاشنه داشته باشد تا کشیده تر نشان داده شوید.

پوشیدن پانچو بهمراه لگ و بوت ساق بلند و همچنین شلوار جین و کتانی نیز ترکیب مناسبی است.

اگر جزء افرادی هستید که در ناحیه شکم و پهلو چربی اضافه دارید، پوشیدن پانچ می تواند اندام شما را بهتر نشان دهد.