پیراهن مانتویی مشکی را چگونه اتو بکشیم؟
Views 0 بازدید
Calendar icon 1 ماه پیش

پیراهن مانتویی مشکی را چگونه اتو بکشیم؟

پیراهن مانتویی مشکی را چگونه اتو بکشیم؟

پیراهن مانتویی، جزو آن دسته از لباس‌های زنانه است که حساسیت بیشتری برای نگه‌داری و اتو کشی و .... دارد. اگر شما هم صاحب یک پیراهن مانتویی مشکی زنانه هستید و قصد اتو زدن لباس‌تان را دارید بهتر است نکات ظریفی را برای اتو زدن لباس‌تان رعایت کنید تا کیفیت و زیبایی لباس شما حفظ شود. در این مطلب قرار است مهم‌ترین نکات اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی را مرور کنیم با ما همراه باشید.

12 نکته برای اتو کشی اصولی پیراهن مانتوی مشکی

بررسی برچسب مراقبتی، اتو زدن از پشت، استفاده از پارچه نخی سفید، پرهیز از مکث‌های طولانی، استفاده از اتو کوچک برای دکمه‌ها و زیپ‌ها و ... جزو مهم‌ترین نکات اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی محسوب می‌شوند.

بررسی برچسب مراقبتی

   همیشه قبل از اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی، برچسب مراقبتی روی مانتو را بررسی کنید تا از دمای مناسب اتو و روش صحیح اتو کشیدن مطلع شوید. اگر شما با دمای خیلی بالا، پیراهن مانتویی مشکی‌تان را اتو بزنید، خط سوختن پارچه لباس‌تان وجود دارد و اگر از دمای خیلی کم استفاده کنید، دیگر لباس‌تان ، به درستی اتو نخواهد شد پس همیشه سعی کنید همیشه از یک دمای متعادل برای اتو کشی استفاده کنید.

استفاده از پارچه محافظ

اگر می‌خواهید که هیچ ریسکی برای آسیب دیدن پیراهن مانتویی مشکی‌تان زمان اتو کشی وجود نداشته باشد سعی کنید از یک پارچه نازک و سفید، به عنوان لایه محافظ بین اتو و مانتو استفاده کنید تا سلامت پارچه مانتو شما حفظ شود. استفاده از پارچه سفید زمان اتو کشی، خطر سوختن پاچه مانتو شما را از بین می‌برد و سلامت مانتوی شما را تضمین می‌کند.   

اتو کردن از پشت پارچه

در صورت امکان، بهتر است که پیراهن مانتویی‌های مشکی از پشت اتو شوند چون اگر حواس‌تان نباشد و با دقت، لباس‌تان را اتو نزنید امکان سایه افتادن روی سطح خارجی پارچه مشکی پیراهن مانتویی وجود دارد.

استفاده از بخار

بخار اتو را برای کمک به از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده کنید. اگر اتوی شما قابلیت بخاردهی دارد، از آن بهره بگیرید. یکی از مهم‌ترین رازهای اتو زدن موفق پیراهن مانتویی‌های مشکی، استفاده از اتو بخار است. بخار داغ اتو می‌تواند حتی سخت‌ترین چروک‌ها از روی لباس شما را از بین برده و پیراهن مانتویی فارغ از هر نوع چروک و خط خوردگی به شما تحویل دهد.

پرهیز از اتو کردن روی دکمه‌ها و زیپ‌ها

 از اتو کردن مستقیم روی دکمه‌ها، زیپ‌ها و تزئینات خودداری کنید تا از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری شود. دکمه‌ها و زیپ‌ها، حساس‌ترین قسمت‌های پیراهن مانتویی محسوب می‌شوند و اگر حواس شما به این قسمت‌ها زمان اتو کشی نباشد ممکن است که در کم‌تر از چند ثانیه پیراهن مانتویی شما به فنا برود پس لطفا زمان اتو زدن پیراهن مانتویی مشکی، بیخیال اتو کشی دکمه‌ها و زیپ‌ها شوید.

آویز کردن بلافاصله

حتی اگر تمامی فنون و تکنیک‌های اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی را رعایت کنید اما فراموش کنید که لباس‌تان را بعد از اتو کشی، آویز کنید، تمام زحمات‌تان به فنا خواهد رفت! پس برای جلوگیری از این فاجعه، حتما بعد از پایان کار اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی برای جلوگیری از ایجاد چروک‌های جدید، پیراهن مانتویی مشکی‌تان را به یک رخت‌آویز، آویزان کنید.

استفاده از میز اتو

مانتو را روی میز اتو قرار دهید تا از کشیده شدن و کشیدگی پارچه جلوگیری شود. استفاده از میز اتو، پروسه اتو کشیدن پیراهن مانتویی مشکی را برای شما بسیار آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و شما می‌توانید با کمک میز اتو، خیلی راحت‌تر سخت‌ترین چروک‌های ایجاد شده روی پیراهن مانتویی مشکی را نیز از بین ببرید.

پرهیز از مکث طولانی

اگر نمی‌خواهید که با سوختگی‌های بزرگ روی لباس‌تان، بعد از پایان پروسه اتو کشی مواجه شوید بهتر است که بیخیال مکث‌های طولانی زمان اتو کشی شوید. میانگین مکث نرمال برای اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی، حدود 5 الی 10 ثانیه است و بهتر است شمتا نیز به این بازه زمانی، پایبند باشید.

استفاده از آب مقطر

اگر اتوی شما قابلیت بخاردهی دارد، از آب مقطر استفاده کنید تا از ایجاد لکه‌های آب و رسوب جلوگیری شود. استفاده از آب‌های غیر مقطر می‌تواند در بلند مدت باعث ایجاد شوره‌های بد شکل و مزاحم، کف اتو و لباس شما شود. پس بهتر است برای بیمه کردن سلامتی پیراهن مانتویی مشکی و اتوی لباس‌های‌تان، برای اتو کشی از آب مقطر استفاده کنید.

تمیز کردن سطح اتو

مطمئن شوید که سطح اتو تمیز و بدون لکه است تا از انتقال لکه‌ها به مانتو جلوگیری شود. حتی اگر پیراهن مانتویی مشکی شما کاملا تمیز باشد اما از دستمال کشیدن کف اتو قبل از شروع اتو کشی، غافل شوید ممکن است که لکه‌های کف اتو به سطح پارچه لباس شما انتقال پیدا کرده و زیبایی پیراهن مانتویی مشکی شما به فنا برود.

آماده کردن مانتو قبل از اتو کشیدن

مانتو را به آرامی با دست صاف کنید و چین و چروک‌های بزرگ را قبل از اتو کشیدن به حداقل برسانید. فراموش نکنید که پیراهن مانتویی شما، یک لباس کاملا ظریف و حساس، محسوب می‌شود پس موقع اتو زدن آن، حواس‌تان را جمع کنید و با ظرافت‌ و دقت، اتو بزنید.

نگهداری مناسب بعد از اتو کشیدن

پس از پایان پروسه اتو کشی پیراهن مانتویی مشکی، آن را از یک چوب لباسی آویزان کرده و در محیطی خشک و تاریک، نگه‌داری کنید. قطعا شما نیز دوست ندارید که زحمت ساعت‌ها اتو کشیدن لباس‌تان به خاطر بی‌احتیاطی به فنا برود! ... پس برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که به فکر نگه‌داری درست از پیراهن مانتویی مشکی مشکی‌تان بعد از اتو کشی باشید.

سخن پایانی

در این مطلب، یاد گرفتیم که چطور به سبک‌ حرفه‌ای‌ها پیراهن مانتویی مشکی را اتو بزنیم، بدون اینکه کم‌ترین آسیبی به ساختار و بافت لباس ما وارد شود. اگر شما هم صاحب یک پیراهن مانتویی شیک و زیبا هستید و نمی‌خواهید که لباس عزیزتان، به خاطر عدم آگاهی شما از شیوه مراقبت صحیح از پیراهن مانتویی مشکی، دچار آسیب و خوردگی شود، حتما نکات مطرح شده را زمان محافظت از پیراهن مانتویی مشکی‌تان، رعایت کنید.