راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها

راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها

فشار کارهای روزمره خانم‌ها موجب استرس و به خطر افتادن سلامتی آن‌ها می‌شود؛ به همین دلیل لازم است از طریق راهکارهای مختلف، میزان اضطراب خود را کاهش دهند. عدم توجه به این موضوع در طولانی مدت بر تمام جنبه‌های روحی و جسمی آن‌ها تاثیر بد دارد. از این رو ما نیز در این مقاله از آی بولک قصد داریم بهترین راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها معرفی کنیم.

بهترین راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها چیست؟

راهکارهای زیر به کاهش استرس خانم‌ها کمک می‌کند.

دمنوش

بعضی از دمنوش‌های طبیعی مزیت ضد استرسی دارند. اگر خانم‌ها این دسته از دمنوش‌ها را در یک دوره منظم مصرف کنند، میزان استرس‌شان کاهش می‌یابد. البته باید توجه کنید که مصرف بیش‌از اندازه دمنوش نیز کار درستی نیست. برای اطمینان از مقدار و مدت مصرف آن‌ها می‌توانید با یک پزشک طب سنتی مشورت کنید. دمنوش اسطوخودوس، دمنوش بادرنجبویه و دمنوش سنبل‌الطیب 3 نمونه از بهترین دمنوش‌های کاهش استرس هستند که به کاهش فشارهای روزمره خانم‌ها کمک می‌کنند.

مدیتیشن

مدیتیشن نیز یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها محسوب می‌شود. راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها شیوه‌های متفاوتی دارد و هرکس آن را با اصول خاصی انجام می‌دهد؛ اما ساده‌ترین حالت آن تمرکز کردن است. درواقع باید تلاش کنید تمرکز خود را بر لحظه حال بگذارید؛ از فکر کردن به اتفاقات مختلفی که در گذشته رخ داده یا ممکن است در آینده رخ دهد، پرهیز کنید. تنها در زمان حال باشید و به آن چیزی که می‌نوشید، می‌خورید و به صورت کلی حس می‌کنید توجه کنید.
مطلب پیشنهادی: حساسیت به پودر لباسشویی

در آغوش گرفتن

شاید عجیب باشد برایتان که بدانید در آغوش کشیدن افراد، موجب کاهش استرس می‌شود. در واقع با انجام این کار، هورمون خاصی به نام اکسیتوسین در بدن ترشح می‌شود. این هورمون وظیفه ترشح عشق را به عهده دارد و به کاهش سطح استرس افراد کمک بزرگی می‌کند. اگر تحت فشار کارهای روزمره قرار گرفتید، می‌توانید پارنتر خود را به آغوش بکشید تا استرس‌هایتان کاهش یابد.

تغذیه سالم

یکی از بهترین راهکارهای کاهش استرس و فشارهای روزمره برای خانم‌ها، تغذیه سالم است. هرچند که شاید این موضوع عجیب به نظر برسد، اما تغذیه سالم در کاهش اضطراب تاثیر فوق‌العاده دارد. از طرفی بسیاری از افراد با استفاده از روش‌های نادرستی مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل، سعی در کاهش استرس خود دارند؛ درحالی که این عادات ناسالم نه تنها تاثیری در کاهش استرس آن‌ها ندارد، بلکه موجب افزایش آن هم می‌شود. پس عادات سالم را جایگزین موارد ناسالم کنید.

ورزش

ورزش کردن نیز یکی از راهکارهای موثر برای کاهش استرس و فشارهای روزمره خانم‌ها است. ورزش کردن به صورت مداوم به شما کمک می‌کند که استرس‌های روزمره خود را تا حد زیادی کاهش دهید. یوگا یکی بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانید انجام دهید.
همچنین بخوانید: نحوه ی شستن حوله برای اولین بار

خواب خود را تنظیم کنید

خواب کافی نه تنها به سلامت بدنتان کمک می‌کند؛ بلکه موجب کاهش استرس‌های روزانه شما نیز می‌شود. اگر خواب کافی ندارید، حتما آن را تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید راهکارهای زیر به کار ببرید.

  • پیش از خواب، دوش آب گرم بگیرید.
  • پیش از خواب چند ثانیه نفس عمیق بکشید.
  • همیشه سعی کنید که در یک ساعت خاص وارد تخت‌خواب شوید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه پرهیز کنید.
  • بهتر است قبل از خواب مدیتیشن انجام دهید به این صورت کیفیت خواب خود را نیز بالا می‌برید.
  • دمای اتاق‌تان را تنظیم کنید.

کار هنری انجام دهید

کارهای هنری می‌توانند استرس شما را کاهش دهند. انجام انواع کارهای هنری مانند نقاشی، تنها مختص به کودکی نبوده، بلکه همین حالا هم می‌توانید به انجام این کارها بپردازید و به این واسطه اضطراب خود را نیز کاهش دهید. برای این کار نیز نیازی به شروع یک هنر جدید نیست، بلکه می‌توانید انواع کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان را خریداری کرده و آن‌ها را با مداد رنگی پر کنید. جالب است بدانید که تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند، الگوهای هندسی پیچیده در کاهش شدید استرس بسیار موثرند.