چگونگی پاک کردن لکه رنگ خوراکی از روی لباس
Views 5,841 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونگی پاک کردن لکه رنگ خوراکی از روی لباس

استفاده از رنگ‌ های خوراکی به شکل مایع، ژل یا پودر برای تهیه دسرها و غذاهای رنگارنگ بی‌ خطر است، اما معمولا این رنگها بسیار غلیظ هستند و پارچه‌ ها را به راحتی لکه می‌کنند. از بین بردن این لکه ها خیلی سخت نیست و می توانید این کار را با لوازم شستشوی معمولی که احتمالاً در خانه دارید انجام دهید. رنگ های خوراکی معمولاً به سرعت خشک می شوند، بنابراین مهم است که لکه را در اسرع وقت برطرف کنید تا راحت تر از بین برود. در این پست چگونگی پاک کردن لکه های رنگ خوراکی از روی لباس به صورت کامل توضیح داده شده است.

پاک کردن رنگ خوراکی از روی لباس

برای از بین بردن لکه های رنگ خوراکی از روی لباس، مراحل زیر را انجام دهید. سعی کنید بعد از لک شدن با رنگ خوراکی، بلافاصله برای تمیز کردن لباس اقدام کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

  • در اسرع وقت، ناحیه ای که با رنگ خوراکی لک شده را از سمت مخالف لباس، مستقیماً زیر یک شیر آب سرد نگه دارید تا اضافی رنگ از روی لباس پاک شود.

طریقه پاک کردن لکه شاتوت از لباس

  • اگر رنگ خوراکی پودر یا ژل است، آن را با دست یا پارچه مالش ندهید، زیرا باعث می‌شود که رنگ بیشتر در پارچه نفوذ کند.
  • مواد جامد را با یک چاقو بردارید و اگر به صورت پودر هستند، لباس را تکان دهید.
  • پس از شستشو لباس با آب، از مقداری شوینده مایع که حاوی آنزیم‌ هایی است که باعث از بین رفتن لکه می شود، استفاده کنید.

نحوه از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

  • در این مرحله، با انگشتان خود یا یک برس نرم روی لکه‌ بکشید. اجازه دهید لباس حداقل ۱۵ دقیقه در این حالت بماند. سپس آبکشی کنید.
  • اگر لکه باقی ماند، محلولی از آب سرد و سفید کننده را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را دنبال کنید تا چه مقدار محصول در هر گالن آب استفاده شود. تمام لباس را به طور کامل زیر آب ببرید و اجازه دهید حداقل 8 ساعت خیس بخورد.
  • اگر لکه از بین رفت، لباس را آبکشی کرده و بشویید. اگر لکه روی لباس باقی ماند، محلول سفید کننده و آب را مخلوط کرده و تکرار کنید. ممکن است چندین بار عمل خیساندن طول بکشد تا لکه از بین برود.