راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

آیا می‌خواهید شلوار جین زنانه خریداری کنید؛ ولی به دلیل وجود مدل‌های مختلف شلوار جین سردرگم هستید و نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید؟ آیا دوست دارید با انواع شلوار جین زنانه آشنا شوید؟ شاید برایتان جالب باشد که با تاریخچه هر کدام از این شلوار جین‌ها نیز آشنا شوید؟ نحوه شستشو شلوار جین چطور؟ در این مقاله از آی بولک می‌خواهیم پاسخ به تمام این سؤالات را به شما بدهیم. با وجود تنوع زیاد شلوارهای جین زنانه انتخاب و خرید آنها می‌تواند کار بسیار سختی محسوب شود. شناخت انواع شلوار جین زنانه و ویژگی‌های هر یک از آنها به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب و خرید شلوار جین کنید. با ما همراه باشید تا این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم.

با تاریخچه شلوار جین آشنا شوید

شلوار جین در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرف‌دار است. به‌جرئت می‌توان گفت که هر کسی حداقل یک عدد شلوار جین دارد که می‌پوشد و استفاده می‌کند. اما باوجوداینکه همه ما از شلوار جین استفاده می‌کنیم آیا با تاریخچه آن آشنا داریم؟ آیا تاریخچه شلوار جین را می‌دانیم؟ در ادامه دراین‌خصوص بیشتر صحبت می‌کنیم. در ابتدا مقاله به شما گفتیم که می‌خواهیم شما را با تاریخچه شلوار جین آشنا کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ریشه استفاده از کلمه جین به سال 1567 میلادی بر می‌گردد.

یعنی چیزی نزدیک به 6 قرن پیش. جایی که ملوانان ایتالیایی شلوار تنگی را به پا می‌کردند که دیگران از آن به عنوان جنوا یا جن‌ها یاد می‌کردند. گفته می‌شود که Gênes که یک کلمه فرانسوی است منشا به وجود آمدن جین امروزی شده است. Gênes یک شهر در فرانسه است که به تقلید از شلوارهای ملوانان ایتالیایی اقدام به تولید شلوار جین کرد. همین اقدام و تولید شلوار ملوانان ایتالیایی در شهر Gênes باعث به وجود آمدن کلمه جین در جهان شد. عمده محبوبیت جهانی شلوار جین را باید در فیلم‌های سینمایی دهه 60 میلادی جستجو کرد.

افراد مشهوری همچون جیمز دین یا مارلون براندو در فیلم‌های خود با شلوار جین در پرده سینما ظاهر شدند و افراد زیادی را به سمت استفاده از این مدل شلوار ترغیب کردند. گرچه در ابتدا پوشیدن شلوار جین برای زنان ممنوع بود و زنان اروپایی حق پوشیدن چنین شلوارهایی را نداشتند ولی رفته رفته در دهه 70 میلادی به نمادی تبدیل شد که تفاوتی بین زن و مرد قایل نبود. از دهه 70 میلادی به بعد شلوارهای جین جای خود را در میان مردم باز کردند و وجود هزاران مدل از شلوارهای جین دلیلی بر این ماجراست.

آشنایی با انواع شلوار جین زنانه

هنگامی که به کمد لباس‌های یک بانو نگاه می‌اندازیم متوجه می‌شویم که شلوار جین پای ثابت کمد لباس‌های اوست. در واقع نمی‌توان خانمی را تصور کرد که هیچ علاقه‌ای به داشتن شلوار جین زنانه نداشته باشد. شلوار جین واقعاً بی‌نظیر است و با ظاهر شیک و فوق‌العاده خود محبوب اکثر بانوان است. شاید به دلیل همین محبوبیت بیش از حد آنهاست که انواع شلوار جین زنانه در بازار موجود است. از شلوار جین اسکینی گرفته تا شلوارهای گشاد، از جین‌های مام گرفته تا جین‌های بوی‌فرند و مانند اینها. از طرفی رنگ‌بندی شلوارهای جین نیز بی‌نظیر است. به‌غیراز رنگ‌های آبی و سفید که در اکثر شلوارهای زنانه دیده می‌شود ما شاهد رنگ‌هایی از قبیل زغالی، یخی، آبی آسمانی و... در شلوارهای جین زنانه هستیم. رنگ‌هایی که در سایر شلوارهای جین زنانه دیده نمی‌شوند.

وجود انواع شلوار جین زنانه می‌تواند این احساس را در بانوان ایجاد کند که کدام مدل به من می‌آید و کدام مدل برای من مناسب نیست. در ادامه شما را با انواع شلوار جین زنانه آشنا می‌کنیم تا در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید.

  1. شلوار جین اسکینی زنانه

با شلوار جین زنانه اسکینی شروع می‌کنیم. شلوار جین اسکینی پوست شما در بغل می‌کشد و آن را محکم بغل می‌کند. شلوار جین اسکینی از زمان‌های قدیم وجود داشته و تا به الان هم طرف‌داران خاص خودش را دارد. شلوار جین زنانه اسکینی محبوبیت جهانی دارد و همه افراد می‌توانند از این مدل شلوار استفاده کنند. شلوار جین اسکینی به دلیل ماهیت و تنگ بودن یک انتخاب مناسب برای تمام بانوان در هر سن و با هر تیپ بدنی محسوب می‌شود.

شلوار جین اسکینی جذب است و به طور کامل به ماهیچه و ران‌ها می‌چسبد و تا مچ پا این روند ادامه دارد. اگر دوست دارید تمام ‌اندام شما در معرض و مرکز توجه قرار بگیرد انتخاب شلوار جین اسکینی بهترین گزینه برای شماست. حتی تصور استایل کردن شلوار جین اسکینی با یک جفت کفش پاشنه ‌بلند در فصل بهار یا استافده کردن از یک بوت بلند در فصل زمستان بسیار هیجان‌انگیز است. به همین دلیل است که می‌گوییم شما می‌توانید شلوار جین زنانه را با هر استایلی ست کنید و فصل‌های مختلف هم مانعی در انجام این کار نیستند.

یعنی شما می‌توانید با شلوار جین اسکینی زنانه در هر فصلی یک استایل مناسب و جذاب بزنید. به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌توان این‌گونه گفت که شلوارهای جین زنانه اسکینی مناسب برای بانوانی با فرم بدنی ساعت شنی، ریزه اندام یا بانوانی که پاهای باریکی دارند مناسب است و می‌توانند از این مدل شلوارها استفاده کنند. اگر به شلوارهای تنگ علاقه‌ای ندارید به سراغ شلوار جین زنانه اسکینی نروید.

  1. شلوار جین زنانه اسکینی کراپ

در ادامه مقاله انواع شلوار جین زنانه به شلوار جین اسکینی کراپ رسیدیم. شلوار جین اسکینی کراپ دقیقاً مانند شلوار جین اسکینی معمولی است با این تفاوت که انتها آن مچ پای شماست.  ممکن است شلوار جین اسکینی کراپ تهیه کنید و چین‌خوردگی‌هایی بر روی آن ببینید. این مورد طبیعی است و برای اینکه زیباتر به نظر برسد انجام شده است و ربطی به کیفیت یا جنس پارچه ندارد. شلوار جین اسکینی کراپ نیز می‌توانید برای رسیدن به یک استایل شیک به شما کمک کنند. این مدل شلوار هم دقیقاً برای افرادی با فرم بدنی ساعت شنی، افراد لاغر و نیز بانوانی که پاهای باریکی دارند مناسب است.

  1. شلوار جین بوت کات زنانه

شلوار جین بوت کات نوع دیگری از شلوارهای جین زنانه است. شلوار جین بوت کات از قسمت بالا تا زانو مانند شلوارهای جین اسکینی است؛ یعنی به بدن می‌چسبد؛ ولی از قسمت زانو تا به پایین گشاد می‌شود. به دلیل همین گشادشدن از زانو تا به پایین نام دیگر آن را شلوار جین دمپا گشاد نامیده‌اند. محبوبیت این مدل از شلوارهای جین به دهه 70 میلادی بر می‌گردد. پس از تقریباً 4 دهه دوباره ترند شده‌اند و در بازار محبوبیت خود را به دست آورده‌اند.

شلوار جین بوت کات را می‌توانید با یک بوت پاشنه‌دار یا صندل استایل کنید. برای قسمت بالاتنه‌تان نیز می‌توانید از یک پیراهن ساده یا ژاکت در فصل سرما استفاده کنید. به‌عنوان نتیجه‌گیری شلوار جین بوت کات زنانه مناسب بانوان با فرم بدنی گلابی‌شکل، بانوان با قدبلند و بانوانی که اندام گرد دارند مناسب‌تر است. به همین دلیل اگر قد کوتاهی دارید از پوشیدن شلوار جین بوت کات صرف‌نظر کنید.

  1. شلوار جین راسته زنانه

می‌گویند چیزهای کلاسیک هیچگاه از مد نمی‌افتد. این موضوع در خصوص شلوار جین زنانه راسته نیز کاملاً صدق می‌کند. شلوار جین راسته نیز یکی از انواع شلوار جین زنانه محسوب می‌شود. شلوار جین راسته زنانه از لحاظ آزادی که به فرد می‌دهد در بین شلوارهای جین اسکینی و بوی‌فرند قرار می‌گیرد. کلاسیک‌ترین نوع شلوار جین زنانه در بین تمام مدل‌ها در طول تمام تاریخ. شلوار جین راسته زنانه پاهای شما را بلندتر نمایش می‌دهد و این موضوع می‌تواند برای بانوان کوتاه‌قامت عالی باشد. شلوار جین راسته زنانه یک سبک شلوار است که هرگز از مد نمی‌افتد.

شلوار جین راسته از قسمت زانو تا به پایین کاملاً صاف می‌ایستد و جذب یا خیلی گشاد نمی‌شود. ظاهری کاملاً کلاسیک که طرف‌داران خاص خودش را هم دارد. شاید بیشترین تولید در بین تمام شلوارهای جین زنانه متعلق به شلوارهای راسته باشد. شلوارهای جین راسته زنانه در قدها و مدل‌های زیاد با رنگ‌بندی متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند. استایل کردن این شلوارهای نیز بسیار ساده است. زیرا شلوارهای کلاسیک را می‌توانید با یک پیراهن ساده یا حتی تیشرت مثلاً سفید استایل کنید و جذابیت خود را چندین برابر افزایش دهید.

  1. شلوار جین زنانه اسلیم یا باریک

احتمالاً در هنگام خرید شلوار جین زنانه کلمه جین اسلیم نیز به گوشتان خورده باشد. اما شلوار جین زنانه اسلیم چیست و چه تفاوتی با شلوار جین زنانه اسکینی دارد؟ شلوار جین اسلیم مشابه شلوار جین اسکینی است با این تفاوت که در قسمت ران و ساق پا کمی گشادتر است.

یعنی همان شلوار جین اسکینی با کمی تفاوت ابعاد در قسمت ران و ساق پا. این مدل شلوار جین نیز در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است و می‌توانید برای تهیه آن اقدام کنید. اگر مایل هستید دور کمرتان لاغر دیده شود از شلوارهای جین زنانه اسلیم با قدبلند استفاده کنید.

  1. شلوار جین زنانه بوی‌فرند

حتماً برای شما هم سؤال شده است که چرا نام یک مدل شلوار جین زنانه را بوی‌فرند گذاشته‌اند. شلوار جین بوی‌فرند داستان جالبی دارد. در اوایل دهه 20 میلادی که شلوار جین ابداع و متداول شد، زنان اروپایی به هیچ عنوان حق استفاده از این مدل شلوارها را نداشتند. از آنجایی که برای زنان هیچ شلوار جین مخصوصی دوخته نمی‌شد، بانوان رفت رفته از شوهران یا پسران فامیل خود شلوار جین قرض می‌گرفتند و استفاده می‌کردند.

به همین دلیل نام این مدل از شلوارها به شلوارهای بوی فرند که نماد قرض گرفتن از پسر است معروف شد. در نتیجه باتوجه‌به موضوعی که در بالاتر اشاره شد شلوارهای بوی‌فرند در دسته انواع شلوار جین زنانه قرار می گیرند و کمی از انواع شلوارهای جین زنانه گشادتر هستند. این مد شلوارها دور باسن شما را به‌خوبی در بر می‌گیرد و تا باسن تا به پایین گشادی خاصی دارد.

قسمت باسن به پایین شلوار جین بوی‌فرند زنانه به شلوار جین راسته زنانه شباهت زیادی دارد؛ ولی درعین‌حال گشادی خود را نیز حفظ کرده است. به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت که شلوار جین بوی‌فرند مناسب بانوانی با فرم بدنی گلابی یا سیبی‌شکل است. پس اگر ریزه اندام هستید یا اینکه کوتاه‌قامت هستید بهتر است به سمت استفاده از شلوارهای جین بوی‌فرند نروید.

  1. شلوار جین زنانه سیگاری

شاید با شنیدن چنین نامی کمی متعجب شده باشید؛ ولی حقیقت دارد. شلوار جین زنانه سیگاری نوعی از شلوار جین زنانه است که شباهت زیادی به شلوار جین اسکینی زنانه دارد. تنها تفاوت آن با شلوارهای جین اسکینی این است که از قسمت زانو تا انتها پا گشادتر از شلوارهای اسکینی است. تفاوت دوم آنها نیز دمپا است. دمپا شلوارهای جین اسکینی تا انتها مچ ادامه دارد درحالی‌که دمپا شلوارهای جین سیگاری 2 تا 5 سانتی‌متر بالاتر از مچ پا قرار می‌گیرد.

در نتیجه همین 2 عامل باعث شده‌اند تا شلوار جین سیگاری از شلوار جین اسکینی زنانه متفاوت باشد. در انتها این موضوع را هم‌خدمتتان عرض کنیم اگر ران‌های بزرگی دارید بهتر است از پوشیدن شلوارهای جین سیگاری زنانه دوری کنید. این مدل شلوار مناسب بانوانی است که فرم بدنی آنها ساعت شنی است. هم چنین بانوان ریزه اندام یا بانوانی که پاهای باریک دارند هم می‌توانند از این مدل شلوار استفاده کنند.

  1. شلوار جین زنانه گشاد (Flared Jean)

هشتمین مورد از انواع شلوار جین زنانه به شلوارهای فلر اختصاص دارد. این مدل شلوار به‌اندازه‌ای گشاد است که می‌تواند شما را از غرق‌شدن در آب نجات دهد. احتمالاً از این جمله متعجب شده باشید؛ ولی حقیقت دارد. شلوار جین گشاد (Flared Jean) در قرن 19 میلادی توس ملوانان اروپایی مرود استفاده قرار می‌گرفت زیرا به اندازه ای گشاد بود که ترس افتادن در آب و غرق شدن را نداشتند. اگر دوست دارید اندامتان بیش از حد بیرون نزند و جلب توجه نکند یک شلوار جین زنانه گشاد انتخاب کنید.

  1. شلوار جین زنانه کارگو

با پوشیدن شلوارهای جین کارگو احساس راحتی بسیار زیادی می‌کنید. این شلوارها از گشادی خوبی برخوردار هستند و از طرفی وجود جیب‌های زیاد بر روی شلوارهای کارگو آنها را ترند امسال کرده است. بد نیست بدانید که شلوارهای کارگو در دهه 30 میلادی در ارگان‌های نظامی جوامع اروپایی و آمریکایی رواج داشت و از محبوبیت خاصی برخوردار بود. شلوارهای جین زنانه کارگو از استحکام بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانید این شلوار را در بیشتر مجالس دوستانه و خانوادگی بپوشید.

  1. شلوار جین زنانه قدبلند (High Waist Jeans)

در ابتدای به‌وجودآمدن شلوارهای جین زنان حق پوشیدن این‌گونه از شلوارها را نداشتند. به‌مرورزمان و با گسترش جنگ جهانی دوم زنان مجبور شدند تا دوشادوش مردان خود در مزارع و کارخانه‌ها کار کنند. اینجا بود که نیاز به یک شلواری بود که توجه سایر افراد را جلب نکند و از طرفی راحت نیز باشد. شلوارهای جین زنانه قدبلند به اکثر فرم‌های بدنی و استایل‌های زنانه می‌آید و ظاهر بسیار شیک و جذابی را به شما می‌بخشد. می‌توانید شلوار جین زنانه قدبلند را با یک تاپ و پیراهن ست کنید و استایل منحصربه‌فردی به وجود بیاورید.

  1. شلوار جین زنانه پاره‌پاره

شلوار جین زنانه پاره‌پاره یکی از ده‌ها محصول جنبش پانک در دهه 70 میلادی است. جنبش پانک در سال 1974 در آمریکا و در سال 1976 در بریتانیا جای خود را باز کرد. جنبش پانک طیف وسیعی از موضوعات را در بر می‌گرفت. از انواع ایدئولوژی‌ها گرفته تا صنعت مد، پوشاک، هنرهای تجسمی، رقص، ادبیات و حتی فیلم.

عمده مسئله فرهنگ پانک ترویج دیدگاه‌های ضد استعماری و ترویج آزادی فردی و اخلاق DIY یا خودباوری است. مسائل و حواشی زیادی از دل این فرهنگ به بیرون راه پیدا کرد که یکی از آنها همین شلوار جین زنانه پاره‌پاره است. این شلوار زیاد در اروپا رایج نیست و افراد کمی ازاین‌گونه شلوارهای جین زنانه استقبال می‌کنند. اگر دوست دارید که پوست پا شما نمایان شود می‌توانید از این مدل شلوار جین زنانه استفاده کنید.

  1. شلوار جین زنانه کاپری

شلوار جین زنانه کاپری در سال 1948 میلادی و توسط طراحی به نام سونجا دو لنارت به صنعت مد و فشن عرضه شد. این شلوار در ابتدا عرضه بسیار محبوب بود؛ ولی رفته‌رفته از محبوبیت آن کاسته شد. امروزه افراد کمی از شلوار جین زنانه کاپری استفاده می‌کنند.

شلوار جین زنانه کاپری مشابه شلوار جین زنانه اسکینی است با این تفاوت که در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود. یعنی قد شلوارهای جین زنانه کاپری خیلی کوتاه‌تر از سایر شلوارهای جین زنانه است. قد شلوار جین زنانه کاپری به‌زانو یا نهایتاً چند سانت بالاتر از مچ پا می‌رسد. پس تفاوت این شلوار با شلوار جین زنانه اسکینی در اندازه قد آنهاست.

  1. شلوار جین زنانه جاگر

در ادامه معرفی انواع شلوار جین زنانه به معرفی شلوار جین زنانه جاگر می‌رسیم. بنا به اذعان افراد زیادی که از شلوار جین زنانه جاگر استفاده کرده‌اند این شلوار مناسب‌ترین گزینه برای دوومیدانی است. با این شلوار به‌راحتی می‌توانید ورزش کنید و دویدن بدون دردسری داشته باشید. شلوار جین زنانه جاگر در بین انواع شلوار جین زنانه این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اندکی ناراحتی و اذیت‌شدن به فعالیت‌های روزمره و ورزش خود بپردازید. شلوار جین زنانه جاگر را به افرادی توصیه می‌کنیم که قدبلند و اندام نسبتاً لاغری دارند. افراد قدکوتاه و چاق با پوشیدن شلوار جین زنانه جاگر چاق‌تر از قبل دیده می‌شوند.

  1. شلوار جین مام زنانه

شلوار جین مام استایل محبوبیت خود را مدیون دهه 80 و 90 میلادی است. ویژگی اصلی این نوع از شلوارهای جین بلندی فاق و گشادی مخصوصاً قسمت ران و باسن است. برای صحبت کردن در خصوص تاریخچه شلوار جین مام باید به سال 1980 میلادی سفر کنیم. هر ساله یا هر چندسال یکبار یک مدل شلوار جین ترند می‌شود و همین روند به صورت چرخشی ادامه دار است. در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 میلادی شلوار جین مام به جای آنکه تبدیل به یک ترند شود به یک توهین تبدیل شد.

ترند آن سال‌ها شلوارهای جینی بود که کمر کوتاهی داشت و باسن و ران‌های بانوان را نمایان می‌کرد و از قسمت زانو به پایین گشاد می‌شد. به همین دلیل استفاده از شلوار جین ساده برای مادران کمی سخت به نظر می‌رسید و این دسته از مادران از مام جین برای پوشش خود استفاده می کرند که طبیعتاً جایگاه بالایی در اجتماع آن روزگار نداشت و به همین دلیل ناخوشایند اطرافیان بود. پس در نتیجه این سبک از شلوارها در دهه 80 میلادی در میان زنانی که به تازگی زایمان کرده بودند محبوبیت پیدا کرد.

به همین دلیل است که به شلوارهای مام معروف شده اند و نام خود را از کلمه مامان گرفته اند. شلوارهای جین مام را می‌توانید با همه استایل‌ها ست کنید و مورد خاصی وجود ندارد که اینجا بازگو کنیم. شلوار جین مام مناسب تمام بانوان است و با اکثر فرم‌های بدنی استایل می‌شود.

شلوار جین مام مناسب‌ترین گزینه برای بانوانی است که ران‌های بزرگ دارند زیرا معمولاً باسن چنین افرادی نیز بزرگ است و شلوار جین مام بهترین گزینه برای چنین بانوان است. تنها نکته قابل ذکر این موضوع است که اگر پاهای کوتاهی دارید بهتر است از پوشیدن این نوع شلوار جین زنانه صرف نظر کنید. زیرا پاهای شما را از آن چیزی که هست کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

  1. شلوار جین مام فیت زنانه

تفاوت شلوارهای مام با مام فیت در گشادی و تنگی آنهاست. گشاد بودن در قسمت ران و باسن و تنگ بودن در قسمت ساق پا تنها تفاوت شلوارهای مام با مام فیت است.

  1. شلوار جین زنانه پاکتی

حتماً شما هم هنگام رفت‌وآمد در کوچه و خیابان شلوارهایی را دیده‌اید که دمپا آنها به سمت بالا تاخورده است و یک استایل شیک و منحصربه‌فرد را به وجود آورده است. تا زدن شلوار به سمت بالا کار خود فرد نیست و مدل شلوار اوست. به چنین شلوارهای جینی که دمپا آنها به سمت بالاآمده و دوخته شده است شلوار جین پاکتی گفته می‌شود. شلوار جین پاکتی را اکثر بانوان با هر فرم بدنی که دارند می‌توانند استفاده کنند.

  1. شلوار جین زنانه گرل فرند

شلوار جین زنانه گرل فرند دسته دیگری از انواع شلوار جین زنانه است. این شلوارها نه به‌اندازه شلوارهای جین اسکینی تنگ هستند و نه به‌اندازه شلوارهای بوی‌فرند گشاد. چیزی در وسط این دو مدل شلوار که بسیاری از بانوان از شلوار جین گرل فرند به‌عنوان بهترین نوع شلوار جین برای زنان یاد می‌کنند. از طرفی این سبک از شلوار جین در هر فصلی قابل‌استفاده است و محدود به یک فصل خاص نمی‌شود.

  1. شلوار جین زنانه لوله‌تفنگی

یکی دیگر از انواع شلوارهای جین زنانه شلوار جین لوله‌تفنگی است. شلوار لوله‌تفنگی همانند شلوارهای جین اسکینی است با این تفاوت که در قسمت ساق پا تنگ‌تر می‌شود. یعنی کمر و باسن این شلوارها دقیقاً مانند شلوارهای جین اسکینی است؛ ولی در قسمت ساق پا این شلوارها چسبندگی بیشتری دارند و نسبت به یک شلوار جین اسکینی جذب تر هستند؛ بنابراین اگر به دنبال شلواری هستید که کل پایین‌تنه شما را در آغوش بکشد از شلوار جین لوله‌تفنگی استفاده کنید.

  1. شلوار جین بگ زنانه

شلوار جین گشاد یا به‌اصطلاح شلوار جین بگ زنانه نوعی شلوار گشاد است که در دهه‌های 1980 تا 2010 میلادی رایج بود. شلوار جین بگ مناسب کسانی است که راحت بودن شلوار اولویت آنهاست. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه شلوارهای گشاد بیاندازیم باید بگوییم که در ابتدا یعنی در قرن 15 تا اوایل قرن 17 میلادی پوشیدن شلوارهای گشاد به طبقه اشراف و ثروتمندان تعلق داشت. اما شکل امروزی شلوار بگ از دهه 1980 میلادی به این طرف رواج بسیاری پیدا کرد.

جایی که رپرها برای آسان‌تر اجرا کردن رقص بریک از این مدل شلوارها استفاده می‌کردند. همین اتفاق باعث ورود شلوار بگ به دنیای مد و فشن شد.  در دهه بعدی یعنی دهه 1990 میلادی شلوارهای بگ گشادتر شدند و در این دهه علاوه بر رپرها، اسکیت بازها وگروه های پانک هاردکور نیز از این نوع شلوار جین در اجراهای خود استفاده می‌کردند. به همین دلیل در دهه 1990 میلادی محبوبیت شلوار جین بگ بسیار زیاد شد و تا به امروز نیز ادامه دارد
.

آشنایی با انواع قد شلوارهای جین زنانه

شلوار جین زنانه در مدل و قدهای مختلف در بازار موجود است. به‌طورکلی سه قد یعنی قدکوتاه (Low-Rise)، قد متوسط (Mid-Rise) و قدبلند (High-Rise) برای شلوار جین زنانه تعریف شده است. در این بخش به معرفی و بررسی این سه قد می پردازیم.

آشنایی با شلوار جین قدکوتاه (Low-Rise) و ویژگی‌های آن

شلوار جین Low-Rise بافاصله زیادی از ناف شما قرار می‌گیرد و معمولاً کار آن نمایان کردن بیشتر باسن است. شلوار جین قدکوتاه حدود 19 سانت از جلو و حدود 33 سانت از طول دارند. این گونه شلوارهای جین در دهه‌های 60 و 70 میلادی بسیار محبوب بوده اند و دوباره به همان جایگاه برگشته اند.

شلوار جین قدکوتاه را چگونه استایل کنیم؟

شلوار جین قدکوتاه (Low-Rise) همان‌طور که گفتیم همواره در یک سیر ثابت محبوبیت قرار داشته است. یعنی از مد نیفتاده که بخواهد دوباره مد شود و همه از آن استفاده کنند. شما برای استایل کردن با شلوار جین قدکوتاه می‌توانید از تاپ‌های کوتاه یا تیشرت‌های قواره آزاد استفاده کنید.

آشنایی با شلوار جین قد متوسط (Mid-Rise) و ویژگی‌های آن

شلوار جین قد متوسط همان‌طور که از نام آن پیداست نه خیلی جایگاه کمر آن پایین است و نه خیلی بالا. محل قرارگیری این شلوار کمی پایین‌تر از ناف شماست. به طور معمول شلوارهایی که جلو آنها 22 سانت و پشت آنها حدود 36 سانتی متر طول داشته باشید در دسته شلوارهای جین قد متوسط قرار می‌گیرند. شلوارهای جین قد متوسط به دلیل اینکه همه سلیقه‌ها را در بر می‌گیرد بسیار محبوب است. این مدل شلوارهای جین با اکثر فرم‌های بدنی سازگار است و شما را اذیت نخواهد کرد.

شلوار جین قد متوسط را چگونه استایل کنیم؟

همان‌طور که در بالاتر گفتیم، به دلیل اینکه شلوار جین قد متوسط با اکثر فرم‌های بدنی سازگار است می‌توانید این مدل شلوار را با هر چیزی استایل کنید. نحوه استایل شلوار جین قد متوسط کاملاً اختیاری و سلیقه در آن دخیل است. بسته به کفشی که با شلوار جین قد متوسط می‌پوشید، می‌توانید استایل‌های متفاوتی را امتحان کنید.

آشنایی با شلوار جین قدبلند (High-Rise) و ویژگی‌های آن

شلوار جین قدبلند بیشترین اختلاف بین درز عقب و جلو شلوار را داراست. درز جلو شلوار جین قدبلند به 27 سانتی متر و درز پشت آن به 35 سانتی متر می‌رسد. این مدل از شلوارهای جین دقیقاً روی ناف یا حتی کمی بالاتر از آن قرار می‌گیرند و بسته می‌شوند. شلوار جین قد بلند به دلیل راحتی و استایل خوبشان در طول دو دهه 80 و 90 میلادی بسیار پرطرفدار بوده اند و سر و صدای زیادی به پا کرده اند. از آن دهه تا به الان دوباره مد شده اند و بیشتر بانوان از اینگونه شلوارها برای انتخاب یک استایل جذاب استفاده می‌کنند.

شلوار جین قدبلند را چگونه استایل کنیم؟

شلوار جین مام یکی از معروف‌ترین مدل‌های شلوار جین قدبلند است. حتماً نام شلوار جین مام را شنیده‌اید و حتی شاید یکی از آنها را در کمد لباس‌هایتان دارید. شاید بتوان مهم‌ترین دلیل محبوبیت شلوار جین قدبلند را این‌گونه بیان کرد که شلوارهای جین قدبلند پایین‌تنه بانوان را کشیده‌تر نشان می‌دهند و همین موضوع باعث به‌وجودآمدن حس خوب و احساس رضایت در بانوان می‌شود. از استایل‌های ورزشی گرفته تا استایل‌های کارمندی و مجلسی همه را می‌توانید با شلوار جین قدبلند امتحان کنید.

کدام قد از شلوارهای جین برای من مناسب‌تر است؟

حال که با انواع قدهای شلوار جین آشنا شده‌اید شاید سؤالی در ذهنتان به وجود آمده باشد که بهترین مدل از این قدها برای من کدام است؟ چه قدی از شلوارهای جین را بپوشم تا ظاهر بهتری داشته باشم. در جواب باید گفت که اولین نکته‌ای که شما باید به آن توجه کنید این موضوع است که انتخاب قد شلوار جین یک امر سلیقه‌ای و دوست‌داشتنی است. اما اگر می‌خواهید بدانید که اصولاً چه افرادی از چه قدهایی از شلوار جین زنانه استفاده می‌کنند با ما همراه باشید. باتوجه‌به قد افراد ما سه گروه را انتخاب کرده‌ایم. این سه گوه عبارت‌اند از:

  1. بانوان قدبلند

اگر قد شما بلند است و در این دسته قرار می‌گیرد پیشنهاد ما به شما انتخاب شلوار جین با قدکوتاه (Low-Rise) یا قد متوسط (Mid-Rise) است. شما با انتخاب شلوار جین قدکوتاه یا قد متوسط می‌توانید تناسب‌اندام خود را در دونیم تنه‌تان حفظ کنید. یعنی قدبلند خود را با استفاده از شلوارهای قدکوتاه یا قد متوسط تا حدودی متناسب‌تر به دیگران نمایش دهید.

  1. بانوان قدکوتاه

توصیه ما به بانوان قدکوتاه این است که از شلوارهایی با قدکوتاه به‌هیچ‌وجه ممکن استفاده نکنند. استفاده بانوان کوتاه‌قامت از شلوارهای جین قدکوتاه باعث می‌شود تا قد این بانوان از چیزی که هست کوتاه‌تر نشان داده شود. این موضوع اصلاً جالب نیست و خوشایند بانوان نمی‌باشد؛ بنابراین به این موضوع دقت کافی داشته باشید. برای افراد قدکوتاه پیشنهاد ما استفاده از شلوارهای جین با قد متوسط و قدبلند است. این کار تناسب‌اندام شما را در دو قسمت بالا و پایین‌تنه حفظ می‌کند.

  1. بانوان با قد متوسط

دسته دیگر بانوانی هستند که قد آنها نه کوتاه است و نه بلند. خوشبختانه این دسته از بانوان آزادانه و بدون مشکل خاصی می‌توانند از انواع شلوارهای جین با قدهای متفاوت استفاده کنند. باتوجه‌به سلیقه شخصی و سبک پوششی که دارید سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهم‌ترین عامل در انتخاب شلوار جین دخترانه این است که تناسب ظاهر و اندام شما را حفظ کنند. شاید توجه به همین نکته بتواند به شما در استایل کردن انواع شلوار جین زنانه کمک زیادی بکند.

فرم‌های بدنی بانوان

در این بخش قرار است با یکدیگر به بررسی انواع فرم‌های بدنی بانوان عزیز بپردازیم. شناخت این فرم‌ها به شما کمک می‌کند که اولاً بدانید در چه دسته‌بندی از فرم بدنی قرار می‌گیرید و دوم اینکه چه مدل شلوارهای جینی به شما بیشتر می‌آید. احتمالاً در بالاتر دیده‌اید که مثلاً نوشته شده است این مدل شلوار به فرم بدنی گلابی‌شکل بیشتر می‌آید. در این بخش دقیقاً می‌خواهیم در خصوص همین فرم‌های بدنی صحبت کنیم. انواع فرم‌های بدنی بانوان عبارتنداند از:

  1. تیپ بدنی مستطیلی زنانه

معروف‌ترین فرم بدنی زنانه فرم بدنی مستطیلی شکل یا ورزشکاری است. کسانی در این دسته از فرم بدنی قرار می‌گیرند که پهنا بدنشان در تمام قسمت‌ها یکسان باشد. به‌عبارت‌دیگر عرض شانه، سینه و باسن آنها در یک تناسب عالی با یکدیگر قرار داشته باشد و یکسان باشند. برای اینکه متوجه شوید که فرم بدنی شما مستطیلی شکل است یا خیر کافی است عرض شانه، دور سینه و دور باسن خود را اندازه‌گیری کنید. اگر اعدادی که در نهایت به دست آوردید نزدیک به یکدیگر بود شما در این دسته از فرم‌های بدنی قرار می‌گیرید. مهم‌ترین ویژگی‌های فرم بدنی مستطیلی شکل عبارت‌اند از:

  • پهنا باسن، سینه و شانه یکسان است.
  • شانه‌ها صاف هستند.
  • باسن زیاد بزرگ نیست.
  1. تیپ بدنی زنانه مثلث وارون

نوع دیگر تیپ بدنی مثلث وارونه است. یعنی نیم‌تنه بالایی از نیم‌تنه پایین شما بزرگ‌تر است. همچنین کسانی که در این دسته قرار می‌گیرند حالت بدنسازی به خود می‌گیرند؛ زیرا پاها و کمر این افراد نسبت به بالا تنه‌شان کوچک‌تر است. در اینجا نیز لازم است تا دور باسن، دور سینه و عرض شانه خود را اندازه‌گیری کنید تا بدانید در این دسته از فرم بدنی بانوان قرار می‌گیرد یا خیر. اگر عرض باسن و نیم‌تنه شما تقریباً یکی باشد می‌توان نتیجه گرفت که فرم بدنی شما مثلثی شکل است. مهم‌ترین ویژگی افراد با فرم بدنی مثلث وارون عبارت است از:

  • شانه‌های صاف
  • عرض شانه‌ها پهن‌تر از عرض باسن و کمر است.
  • یک هیکل ورزشکاری دارید.
  • باسن شما نسبتاً کوچک است.

  1. تیپ بدنی زنانه ساعت شنی

به فرم بدنی ساعت شنی می‌رسیم. احتمالاً ساعت شنی را دیده‌اید. ساعت شنی در دو قسمت بالا و پایین یکی است؛ ولی در قسمت وسط بسیار باریک می‌شود. همین موضوع در خصوص اندام‌های بدن صدق می‌کند. یعنی بالاتنه و پایین‌تنه تقریباً یکسانی دارید؛ ولی کمر شما باریک است. اگر فرم بدنی شما چنین است باید بدانید که در دسته فرم‌های بدنی ساعت شنی قرار می‌گیرید. مهم‌ترین ویژگی افراد با فرم بدنی ساعت شنی عبارت است از:

  • پهنای باسن و شانه‌ها تقریباً یکسان است.
  • شانه‌ها شما صاف نیست و حالت گردی دارد.
  • باسن گردی دارید.

  1. فرم بدن زنانه سیب

دسته دیگری فرم بدنی زنانه سیب شکل است. زنانی که فرم بدنی آنها سیبی‌شکل است عرض شانه آنها بزرگ‌تر از اندازه باسن و کمر آنهاست. کسانی که در این دسته از فرم‌های بدنی قرار می‌گیرند شانه‌های پهنی دارند درحالی‌که باسن کوچک و پاهای باریکی دارند. برای اینکه بدانید آیا فرم بدن شما سیبی‌شکل است یا خیر کافی است متر را بردارید و اندام‌های مختلف خود را اندازه بگیرید. چنانچه شانه‌های شما کمی بزرگ‌تر از قسمت‌های دیگر باشد شما در این دسته قرار دارید. مهم‌ترین ویژگی افراد با فرم بدنی سیب عبارت است از:

  • عرض لگن و شانه‌های شما تقریباً یکسان است.
  • پاهای شما و بازوهایتان باریک است.
  • سینه یا شکم شما بزرگ‌تر از باسن شماست.
  • کمر شما باریک است.

  1. شکل بدن گلابی

فرم بدنی گلابی‌شکل دقیقاً معکوس فرم بدنی سیب شکل است. بدین صورت که بالاتنه شما از پایین‌تنه‌تان باریک‌تر است. اندازه‌های خود را در بیاورید. چنانچه عرض شانه و سینه از عرض باسنتان کوچک‌تر باشد احتمال زیاد شما در دسته فرم بدنی گلابی قرار می‌گیرید. مهم‌ترین ویژگی افراد با فرم بدنی گلابی عبارت است از:

  • باسن شما از عرض شانه و سینه‌تان پهن‌تر است.
  • شانه‌ها شما حالت گرد دارد.
  • باسن و ران شما تو پر است.

شستشو شلوار جین زنانه

در این بخش قرار است با نحوه شستشو صحیح شلوار جین زنانه آشنا شویم. اصولاً نحوه شستشو شلوارهای جین زنانه نسبت به سایر شلوارها کمی متفاوت است. ممکن است دانسته یا ندانسته به شلوار جین خود آسیب وارد کنید. در نتیجه بهتر است یکبار برای همیشه با نحوه صحیح و اصولی شستشو شلوار جین زنانه آشنا شویم.

  1. شستشو شلوار جین زنانه در ماشین لباسشویی

در ابتدا بهتر است به بررسی نحوه شستشو شلوار جین زنانه در ماشین لباسشویی بپردازیم. این‌گونه نیست که درب ماشین لباسشویی را باز کنیم و شلوار را در درون آن بیندازیم و سپس ماشین شروع به چرخش و شستن شلوار کند. قطعاً مراحل و روش‌هایی وجود دارد تا بتوانیم در عین شستشو شلوار به کیفیت و زیبایی آن صدمه وارد نکنیم. مراحل شستشو شلوار جین زنانه به‌قرار زیر است:

  • تنظیم چرخه ماشین لباسشویی روی دور ملایم

اگر دوست دارید شلوار جین شما ظاهر اولیه خود را پس از شستشو از دست ندهد، حتماً از دور ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید. با این کار جلوی پاره شدن یا احتمالاً ساییدگی توسط ماشین لباسشویی را می‌گیرید و از طرفی در حفظ و نگهداری رنگ شلوار نیز تلاش می‌کنید. نکته بسیار مهم در خصوص شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی این است که به‌هیچ‌وجه از مواد سفیدکننده در شستن شلوار جین استفاده نکنید. سعی کنید همیشه در هنگام شستشو شلوار جین زنانه از یک شوینده ملایم و باکیفیت برای شستشو استفاده کنید. اگر دوست دارید پس از شستشو شلوار جین شما لطافت بیشتری داشته باشد می‌توانید از یک نرم‌کننده مناسب استفاده کنید.

  • شلوار جین خود با آب سرد بشویید

آب داغ بلای جان انواع شلوار جین است. در هنگام شستشو شلوار جین زنانه به این موضوع دقت داشته باشید که شلوار خود را با آب سرد یا نهایتاً با آب ولرم بشویید. آب داغ دشمن اصلی رنگ شلوار جین خصوصاً شلوار جین‌های تیره‌رنگ است. همچنین شستشو شلوار جین زنانه با آب داغ می‌تواند پارچه شلوار را جمع کند و آن را تنگ‌تر از قبل کند. به همین دو دلیل استفاده از آب داغ در هنگام شستشو شلوار جین به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

  • شلوار خود را پشت‌ورو کنید

بله درست شنیده‌اید. به شما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از انداختن شلوار جین در ماشین لباسشویی آن را پشت‌ورو کنید. با انجام این کار جلو رفتن رنگ شلوار خود را می‌گیرید. همچنین ممکن است دکمه یا زیپ به ماشین لباسشویی گیر کند و دردسرساز باشد. پس به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید. همچنین از برچسبی که بر روی کمر شلوار جین شما قرار گرفته است غافل نشوید. حتماً به این برچسب نگاه کنید. شاید نکته یا سفارشی در خصوص نحوه شستشو شلوار جین زنانه در آنجا ذکر شده باشد.

  • شلوار خود را با شلوارهای رنگ مشابه در لباسشویی بیندازید

نکته دیگری که بسیار هم مهم می‌باشد توجه به این نکته است که هیچ‌وقت شلوارهایی را که رنگ‌های متفاوتی دارند، با هم در یک ماشین لباسشویی برای شستشو قرار ندهید. توجه داشته باشید که شلوارهای جین در هنگام شستشو مقداری رنگ از خود پس می‌دهند. همین پس‌دادن رنگ ممکن است بر روی شلوار دیگر اثر بگذارد و به رنگ شلوار آسیب بزند. پس بهتر است شلوارهایی که رنگ متفاوت دارند با هم در ماشین لباسشویی انداخته نشوند.

  • شلوار جین را در خشک‌کن نیندازید

پس از شستشو شلوار در ماشین لباسشویی آن را بیرون بیاورید و در خشک‌کن ماشین شلوار را قرار ندهید. بهترین روش برای خشک‌کردن شلوار جین زنانه قراردادن آن در معرض هوا طبیعی است. دلیل آن هم چروک نشدن شلوار جین ازیک‌طرف و عدم رنگ‌رفتگی از طرف دیگر است. پس تا جایی که می‌توانید شلوار جین خود را در معرض هوا طبیعی قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

  1. شستشو شلوار جین زنانه به روش دستی

در بالاتر نحوه شستشو شلوار جین زنانه با ماشین لباسشویی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش می‌خواهیم به سراغ نحوه شستشو شلوار جین زنانه به روش دستی برویم. قطعاً نکته‌هایی دراین‌خصوص وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید. در نتیجه ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • شلوار جین را در سینک یا تشت بشویید

شاید کسی به این نکته توجهی نداشته باشد؛ ولی سعی کنید همیشه برای شستن شلوار جین آن را در سینک یا تشت قرار دهید. شستن شلوار جین به‌صورت دستی احتمال رنگ‌رفتگی آنها را کاهش می‌دهد و از سایش زیاد آنها جلوگیری می‌کند. تشت یا لگن را پرازآب سرد کنید. سپس مقداری شوینده مناسب با رنگ لباس در تشت یا لگن بریزید. اکنون باید شلوار جین خود را پشت‌ورو کنید و در آب بیندازید. شلوار جین را به مدت 45 دقیقه بدون هیچ تغییری در لگن بگذارید بماند. بعد از اتمام این کار شلوار را در زیر آب سرد آبکشی نمایید و در مجاورت هوا بیرون قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

  • شلوار جین را الکی نشویید

بارها دیده‌ایم که افراد از روی عادت و نه به کثیفی خاصی اقدام به شستن شلوار جین خودکرده‌اند. شستشو الکی و مرتب شلوار جین بدون اینکه شلوار کثیف شده باشد یکی از اشتباه‌ترین کارهاست. بسیاری از افراد فعال و سرشناس صنعت شلوار جین اذعان کرده‌اند که شما باید تنها چند بار در سال اقدام به شستشو شلوار جین کنید. با شستن زیاد به‌غیراز پوسیده‌شدن، رنگ‌رفتگی و سایش شلوار جین خود چیز دیگری به دست نمی‌آورید. طبق بحث‌هایی که می‌شود بهتر است هر 2 تا 6 ماه یکبار شلوار جین را بشویید. البته این مقدار با توجه به نوع جین و موادی که در آن به کار رفته است متفاوت است.

  • جایی که کثیف شده است را بشویید.

باور غلط دیگری که در خصوص شستنش شلوار جین زنانه وجود دارد این است که بسیاری از افراد با کثیف‌شدن یک نقطه از شلوار کل شلوار را می‌شورند. هیچ لزومی ندارد که وقتی مثلاً دمپا شلوار شما کثیف شده است شما کل شلوار را شستشو دهید. تنها کافی است همان قسمتی را که کثیف شده است بشویید و بگذارید که خشک شود. با این کار عمر شلوار جین شما افزایش پیدا می‌کند و رنگ‌رفتگی کمتری خواهد داشت. می‌توانید از آب و صابون برای شستشو یک نقطه خاص از شلوار جین که کثیف شده است استفاده کنید.

  • شلوار جین را در هوا آزاد بگذارید

گاهی اوقات پیش می‌آید که شلوار جینی را مدتی نمی‌پوشیم و بو می‌گیرد. در این‌گونه مواقع بهتر است به‌جای شستن شلوار جین آن را در فضای باز بگذارید تا بوی بد از آن خارج شود. سعی کنید همیشه اولین راهکار شما برای تمیزکردن شلوار جین کاری به‌غیراز شستن شلوار باشد. راهکار دیگر برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع شلوار جین استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده شلوار است.

به پایان‌بخش شستشو شلوار جین زنانه رسیدیم. در این بخش سعی کردیم شما را با نحوه صحیح و اصولی شستن شلوار جین آشنا کنیم. فرق نمی‌کند که به روش دستی یا ماشینی اقدام به شستن شلوار جین خود می‌کنید. درهرصورت می‌بایست برای شستشو بهتر نکات و مواردی را رعایت کنید تا هم بتوانید طول عمر شلوار جین خود را افزایش دهید و از طرفی دیگر از رنگ‌رفتگی آن جلوگیری کنید. حتماً موارد بالا را در هنگام شستشو شلوار جین به کار ببرید.

نتیجه‌گیری

انواع شلوار جین زنانه مورد بررسی قرار گرفت. انواع مختلفی از شلوارهای جین زنانه وجود دارند که هر بانویی متناسب با سایز و فرم بدنی که دارد می‌تواند یکی از این نوع‌ها را انتخاب کند. اگر دوست دارید شلوار کاملاً به بدنتان بچسبد از شلوار جین اسکینی زنانه استفاده کنید. شلوار جین بوت کات را نیز می‌توانید با اکثر کفش‌ها و لباس‌ها استایل کنید.

 شلوار جین زنانه راسته در واقع بهترین انتخاب برای افراد کلاسیک پوش است و اگر می‌خواهید لاغری شما از دید همه پنهان بماند شلوار جین زنانه اسلیم بهترین گزینه است. با راهنمایی‌هایی که در این مقاله خدمت شما عرض کردیم، سعی کنید در خرید بعدی همه این نکات را رعایت کنید تا حس خوبی از خریدتان داشته باشید. امیدواریم این مقاله موردپسند شما واقع شده باشد.