تیشرت راگبی چیست
Views 2,529 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

تیشرت راگبی چیست

آیا تاکنون اسم تیشرت راگبی را شنیده اید؟ راگبی به ورزش های فوتبالی که با توپ انجام می شود گفته می شود و تیشرت راگبی در گذشته لباس مخصوص برای این ورزش ها بود. چنین ورزش هایی می تواند در زمین چمن و یا فضای باز انجام شود. در این مطلب به معرفی تیشرت راگبی و ویژگی های آن می پردازیم.

ویژگی های تیشرت راگبی

گفته می شود در قرن 19 از نوعی لباس زیر به شکل یکسره استفاده می شد که شامل دو بخش بالاتنه و پایین تنه بود و بالاتنه بلندی داشت، به آن تیشرت راگبی می گفتند. تیشرت راگبی در اواخر قرن 19 از سوی افراد کشتی گیر و معدنچی ها که در محیط گرم فعالیت می کردند مورد استقبال قرار گرفت.

امروزه به تیشرت های آزاد ورزشی که معمولا از جنس پلی استر است و بر روی آنها عدد و یا نوشته چاپ می شود، تیشرت راگبی گفته می شود. گرچه راگبی یک تیشرت ورزشی محسوب می شود، اما کاربرد آن تنها برای محیط های ورزشی نیست، بلکه برای استفاده در تفریحات مختلف و فعالیت های مختلف ورزشی نیز قابل استفاده است.

همه ما تیشرت راگبی را در فروشگاه لوازم ورزشی مشاهده کرده ایم. تیشرت هایی نسبتا آزاد و راحت که معمولا روی آنها شماره درج شده، قد تقریبا بلندی دارند و آستین آنها روی آرنج قرار می گیرد. البته مدل های دیگری هم دارد. 

تیشرت راگبی تنوع رنگ خوبی دارد و با لباس های مختلفی از جمله شلوار اسلش، شلوار جاگر و شلوار جین ست می شود. این تیشرت ها جنس سبک و لطیفی دارند تا هنگام ورزش و انجام فعالیت های مختلف در آن احساس راحتی داشته باشید.

آستین تیشرت های راگبی کمی بلندتر از تیشرت های معمولی است و مدل آستین بلند آن نیز وجود دارد.

تیشرت راگبی مقاومت خوبی در برابر شستشو دارد و به راحتی آسیب نمی بیند. افراد ورزشکار از جمله طرفداران تیشرت راگبی هستند.

تیشرت های راگبی به عنوان تیشرت ورزشی قیمت مناسبی دارند.