از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

قهوه به دلیل داشتن ماده ای بنام تانن رنگ زیاد دارد. اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید ممکن است برخی اوقات لکه قهوه روی لباس شما بریزد، در چنین مواقعی پاک کردن لکه قهوه شاید کمی دشوار بنظر برسد اما نگران نباشید، روش هایی برای پاک کردن لکه ی قهوه از روی لباس وجود دارد که در این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم.

نحوه از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

برای از بین بردن لکه های قدیمی قهوه باید لباس را خیس کنید. همچنین می‌ توانید از چندین روش معمولی خانگی مانند استفاده از جوش شیرین، نمک، صابون و حتی پودر بچه یا خمیر دندان برای رفع این مشکل استفاده کنید تا بتوانید براحتی لکه قهوه را از بین ببرید.

از بین بردن لکه قهوه یک فرآیند آزمون و خطا است. با ساده ترین راه حل (شستشو با آب سرد) شروع کنید و اگر جواب نداد روش دیگری را امتحان کنید. اگر لباس خود بلافاصله بعد از لک شدن بشویید سریع از بین میرود. پاک کردن لکه های قدیمی تر شاید کمی دشوار باشد. برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس روش های زیر را امتحان کنید.

از بین بردن لکه قهوه از لباس

  • شستشو با آب سرد
    برای پاک کردن لکه های تازه قهوه از آب سرد کمک بگیرید، آب سرد را از پشت پارچه بریزید تا قهوه به داخل پارچه نفوذ نکند. لباس را به مدت چند دقیقه با آب سرد بشویید. اگر لکه همچنان باقی بود روش دیگری را انجام بدهید.
  • پاک کردن لکه قهوه از لباس با مواد شوینده مایع
    کمی صابون مایع یا مایع لباسشویی و کمی آب سرد را روی لکه قهوه بمالید و اجازه دهید به مدت سه تا پنج دقیقه باقی روی لکه بمانند. می تواند مدت بیشتری هم بماند، اما اجازه ندهید خشک شود. برای لکه های قهوه قدیمی، باید لباس را با مایع شستشو در آب خیس کنید. هر پنج دقیقه محل لکه را مالش دهید تا لکه از بین برود. پس از 30 دقیقه خیساندن لباس در آب سرد، ناحیه لکه دار را بررسی کنید. اگر لکه باقی ماند، سعی کنید به مدت پنج تا 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس کاملاً بشویید.
  • پودر شوینده را امتحان کنید
    اگر هنوز لکه وجود دارد، مقداری پودر لباسشویی را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. آن را روی لباس تست کنید تا مطمئن شوید که پارچه تغییر رنگ نمی دهد. از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن لکه استفاده کنید. پارچه را کاملاً بشویید. پودر لباسشویی ممکن است در برخی موارد بهتر از مواد شوینده مایع بتوانند لکه های قهوه را پاک کند.

چگونه لکه چای را از روی لباس پاک کنیم

  • خمیر دندان
    خمیر دندان خاصیت لایه برداری دارد و می توان از آن برای از بین بردن لکه های قهوه از روی لباس استفاده کرد. از یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا خمیر دندان را به آرامی روی پارچه بکشید و سپس بشویید. فقط مطمئن شوید خمیر دندانی که از آن استفاده می کنید سفید باشد.
  • پودر بچه
    پودر بچه را روی لکه بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • صابون طبیعی
    می توانید از یک تکه صابون برای از بین بردن لکه قهوه از لباس استفاده کنید، صابون را خیس کنید و روی لکه قهوه بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.
  • جوش شیرین
    مانند خمیر دندان، جوش شیرین ساینده است و لکه ها را به راحتی پاک می کند. آب و جوش شیرین را مخلوط کنید و روی لکه بمالید. بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.
شستشوی لباس با جوش شیرین چه فوایدی دارد