انواع مدل یقه لباس زنانه کدامند
Views 3,681 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

انواع مدل یقه لباس زنانه کدامند

یکی از مواردی که باعث زیبایی طراحی لباس شما می شود یقه لباس می باشد. بهتر است بدانید که یقه اولین جزئی است که در دیدار با شخص دیگر مورد توجه قرار می گیرد. به دلیل اینکه یقه لباس صورت شما رو پوشش می دهد و هر آنچه در چهره ی شماست را تقویت می کند. بنابراین اگر مدل یقه لباس زنانه شما به درستی انتخاب شود می تواند یک لباس با طراحی معمولی را به لباسی شیک و متفاوت تبدیل کند. در این مطلب به معرفی انواع مدل یقه لباس زنانه می پردازیم.

انواع مدلهای یقه لباس زنانه

انتخاب یقه در لباس به موارد مختلفی مثل فرم صورت، شانه ها، خط سینه، اندازه سینه، گردن و شکل بدن بستگی دارد. برای انتخاب مدل یقه مناسب، با شناخت جدیدترین و زیباترین انواع مدل یقه لباس مجلسی زنانه و دخترانه می توانید ایده های جدیدی برای طراحی و انتخاب بهترین ها داشته باشید.

  • یقه گرد

ساده ترین نوع یقه لباس زنانه، یقه گرد است که با استایل های مختلف همخوانی دارد و در دو نوع یقه باز و بسته طراحی می شود. یقه گرد باز برای افراد دارای شانه های پهن مناسب می باشد به دلیل اینکه شانه ها را کوچکتر نشان می دهد و یقه گرد بسته برای کسانی است که می خواهند شانه هایشان پهن به نظر برسد. به این نکته توجه داشته باشید که یقه گرد برای صورت های گرد مناسب نیست. این نوع یقه برای صورت های کشیده و استخوانی بهتر است.

  • یقه جواهری

نوعی یقه گرد می باشد که در پیراهن ها و تاپ ها استفاده می شود. به دلیل اینکه دقیقا در محل گردنبند قرار می گیرد به این نوع یقه، یقه جواهری می گویند.

  • یقه آرشال

یقه آرشال به یقه های تاشدنی هفتی که پایه دار هستند می گویند که قسمت برگردان ساده است و منحنی بدون زاویه در امتداد یقه هفت قرار می گیرد. در این مدل یقه ها لبه ای که روی لباس و شانه قرار می گیرد پهنای مختلفی دارند. بلندی و کشیدگی این نوع یقه می تواند تا خط سینه، کمر و یا حتی پایین تر باشد.

  • یقه چیندار

این نوع یقه با یک نوار ساده نخی یا پلاستیکی اطراف گردن جمع می شود. اغلب به صورت U یا V شکل می باشد که با یک تور یا چین و بند در اطراف گردن جمع می شود. اگر نمی خواهید که توجه به بالاتنه شما معطوف شود از این مدل یقه استفاده کنید. این نوع یقه باعث پر شدن بالاتنه می شود.

  • یقه ایستاده

این نوع یقه ها در لباس زنانه به صورت ایستاده بر روی یقه های گرد ساده خطی قرار می گیرند. برخی از این یقه ها در قسمت جلوی لباس پیوسته می باشند و برخی همپوشانی دارند و با دکمه بسته می شوند.

  • یقه دلبری

در لباس هایی که این یقه را دارند آستین ها روی شانه یا بازو قرار می گیرند و خط وسط یقه از محدوده آستین ها پایین تر می باشد که حالتی انحنا دار می گیرد. در این مدل یقه حرکت دستان را محدود می شود که با قرار دادن کش زیر حلقه آستین این مساله رفع می شود. این نوع یقه برای افرادی که بدن استخوانی و ترقوه ها برجسته دارند و در لباس های پرنسسی و عروس مناسب است.

  • یقه فرنچ

به نوعی یقه ایستاده و منحنی دار که معمولا با پارچه های سفت و خشک طراحی می شود، یقه فرنچ می گویند. از این یقه در لباس های شب پوشیده، لباس مجلسی کوتاه استفاده می شود.

  • یقه خشتی

از کلاسیک ترین و قدیمی ترین انواع یقه ها در لباس های مجلسی می باشد. برای افرادی که صورت یا فکی زاویه دار دارند مناسب نیست. از این مدل یقه برای طراحی مدل لباس قصری استفاده می شود.

  • یقه دراپه

این یقه دارای چین هایی در قسمت سرشانه می باشد که باعث می شود شخص چاق تر به نظر برسد. این مدل یقه ها برای افراد قد بلند با سرشانه های باریک مناسب می باشد.