چگونه مو حیوانات را از لباس جدا کنیم
Views 6,466 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

چگونه مو حیوانات را از لباس جدا کنیم

مشکلی که خیلی افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند با آن مواجه هستند ریزش موی حیوانات و چسبیدن آن به لباس هاست. به نحوی که بعد از در آغوش گرفتن این حیوانات حجم زیادی از موی آنها را بر روی لباس خود مشاهده می کنید. اولین کاری که برای جدا کردن مو حیوانات به ذهنمان می رسد تکان دادن لباس یا برداشتن موها با دست است، اما باید روش بهتری را برای این کار در پیش بگیرید. در ادامه به شما می گوئیم که چگونه و با چه روش هایی می توانیم موی حیوانات را لباس جدا کنیم.

جدا کردن موی حیوانات از لباس

بهترین کار این است که از چسبیدن مو حیوانات خانگی مثل سگ یا گربه به لباس پیشگیری کنیم و تماس حیوانات را با لباسمان محدودتر کنیم. اما در صورت مشاهده مو حیوانات بر روی لباس می توانید برای جدا کردن آنها از روش های زیر استفاده کنید.

جدا کردن موی گربه از لباس با استفاده از دستکش لاتکس

برای جدا کردن موی گربه از لباس می توانید یک دستکش لاتکس را مرطوب کرده و بروی لباستان بکشید. این کار را تکرار کنید تا موها بطور کامل جدا شوند.

رفع مو حیوانات از لباس با جاروبرقی

اگر زمان زیادی برای جدا کردن موی گربه یا سگ از روی لباستان ندارید. از جاروبرقی استفاده کنید. با استفاده از جاروبرقی می توانید براحتی موهای روی لباس را جدا کنید.

جدا کردن موی حیوانات از لباس با اسفنج

می توانید از یک تکه ابر یا اسفنج خیس برای جدا کردن موی حیوانات از لباس استفاده کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که موها بطور کامل برداشته شوند. (توجه داشته باشید که این روش به کمی حوصله نیاز دارد.)

از بین بردن موی حیوانات از لباس با چسب نواری

یک روش ساده برای جدا کردن موی گربه از لباس استفاده از چسب نواری است. چسب نواری را بر روی لباس قرار دهید تا موها را جمع کند.

جدا کردن موی حیوانات از لباس با بادکنک

بادکنک خاصیت الکتریسیته دارد و می تواند در جدا کردن مو حیوانات از لباس موثر باشد. بعد از باد کردن بادکنک آنرا روی سطح لباس بمالید تا موجب جدا کردن مو حیوانات از لباس شود.

پاک کردن مو حیوانات از لباس با نرم کننده لباس

برای جدا کردن موی گربه یا سگ از لباستان کمی نرم کننده لباس را با آب مخلوط کنید و بر روی لباس اسپری کنید. نرم کننده خاصیت ضد الکتریسیته دارد و می تواند تا حدود زیادی موها را از روی لباس جدا کند.

استفاده از رول مخصوص مو و پرز

برای جدا کردن مو حیوانات از لباس رول های مخصوصی وجود دارد که می تواند موهای روی لباس شما را از بین ببرد.

جدا کردن موی گربه از لباس با بخارشوی لباس

رطوبت تا حدود زیادی به شما کمک می کند تا مو حیوانات را از لباستان جدا کنید. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای جدا کردن مو حیوانات، از یک بخار شوی لباس استفاده کنید.

استفاده از دستمال نرم و پنبه ای 

ساده ترین و در دسترس ترین روش برای جدا کردن مو حیوانات از لباس استفاده از یک دستمال نرم با جنس پنبه ای است. با مرطوب کردن دستمال و کشیدن آن بر روی لباس می توانید براحتی موها را جدا کنید.

از بین بردن مو حیوانات از روی لباس با اسپری ضد الکتریسیته

برای جدا کردن موی گربه یا سگ از روی لباس اسپری های مخصوصی وجود دارد که با داشتن خاصیت ضد مغناطیسی موها را از لباس جدا می کنند.

جدا کردن موی حیوانات از لباس با استفاده از لباسشویی

برای جدا کردن مو حیوانات از لباس می توانید شستشوی لباس را با لباسشویی انجام دهید. برای این کار بهتر است به روش زیر عمل کنید:

  1. برای شستشوی لباس هایی که موی حیوانات خانگی به آنها چسبیده، لباس  ها را بهمراه ورقه خشک کن داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. (ماشین را زیاد پر نکنید)
  2. کمی سرکه هم به مواد شوینده اضافه کنید. (در پایان زمان شستشو متوجه خواهید شد که موهای روی لباس به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده اند.)
  3. برای اطمینان از عدم وجود مو حیوانات در لباسشویی و برای جلوگیری از آسیب به آن، اجازه دهید لباسشویی یک دور کار کند.