تغییر رنگ شلوار لی با وایتکس
Views 13,093 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

تغییر رنگ شلوار لی با وایتکس

 اگر از شلوار جین قدیمی خود خسته شده اید و یا رنگ آن را دوست ندارید می توانید با وایتکس جان تازه ای به آن ببخشید. سفید کردن لباس با مواد سفید کننده به مهارت نیاز دارد و با انجام صحیح این کار می توانید یک لباس جدید داشته باشید. برای تغییر رنگ شلوار لی با وایتکس روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب ساده ترین روش را برای شما ارائه کرده ایم که میتوانید به راحتی در منزل انجام بدهید.

تغییر رنگ شلوار جین با وایتکس

برای تغییر رنگ شلوار لی با سفید کننده، حتما پارچه و کیفیت شلوار را در نظر بگیرید. زیرا سفید کننده می تواند پارچه های ضعیف را نازک و متلاشی کند. همچنین مطمئن شوید که شلوارهایی که در حال سفید کردن آنها هستید سوراخ نداشته باشد، زیرا سفید کننده می تواند لبه شلوار را از بین ببرد و باعث پهن شدن آن شود. برای تغییر رنگ شلوار جین با وایتکس به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم برای تغییر رنگ شلوار لی با وایتکس:

  • سفید کننده (وایتکس)
  • آب
  • سطل یا سینک ظرفشویی

روش تغییر رنگ شلوار لی با وایتکس

برای عوض کردن رنگ شلوار لی با وایتکس می توانید از روش زیر استفاده کنید که در 5 مرحله ذکر شده است.

  • مرحله اول :
برای عوض کردن رنگ شلوار لی با وایتکس ابتدا سطل یا سینک ظرفشویی خود را با آب پر کنید، سپس وایتکس را به آب اضافه کنید. نسبت محلول باید 3 به 1 باشد یعنی حاوی 3 قسمت آب و 1 قسمت سفید کننده.
توجه داشته باشید که سفید کننده علاوه بر لباسهای جین، بر روی پارچه هایی مانند پنبه، ابریشم، کتان و پلی استر اثر خوبی میگذارد.

همچنین بخوانید: نحوه پاک کردن لباس رنگی رنگ گرفته

 

  • مرحله دوم :
    اگر میخواهید شلوار جین را به طور یکنواخت سفید کنید، شلوار را از وسط تا کرده و در محلول سفید کننده قرار دهید. هنگام استفاده از سفید کننده همیشه از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید قسمتی از آن را سفید کنید مثل ساق ها فقط همان قسمت را درون محلول قرار دهید. سفید کننده روی مواد مرطوب بهتر عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از قرار دادن شلوار جین در محلول سفید کننده، آنها را در مقداری آب گرم بشویید تا مرطوب شود.
  • مرحله سوم :
    بهتر است شلوار جین حداقل 1 الی 3 ساعت در محلول آب و سفید کننده بماند و هر چند وقت یکبار آنرا جابه جا کنید. حتی در صورت نیاز با توجه به پارچه و سطح رنگی که می خواهید به آن برسید، بیشتر در محلول بماند. مدت زمان این کار کاملاً متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید فقط کمی شلوار را سفید کنید، ممکن است فقط نیاز داشته باشید که آن را زیر 1 ساعت خیس کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید شلوار جین تیره را روشن کنید، ممکن است چند ساعت یا یک شبانه روز طول بکشد.
    هر 1 ساعت یکبار شلوار جین زنانه را بررسی کنید تا ببینید آیا به سطح دلخواه سفید کننده رسیده است یا خیر.
  • مرحله چهارم :
    بعد از سپری شدن زمان لازم شلوار را بیرون بیاورید، خوب آبکشی کرده و بشویید. بهترین راه برای این کار استفاده از چرخش ماشین لباسشویی است.
    اطمینان حاصل کنید که شلوار را به تنهایی در ماشین لباسشویی قرار دهید، در غیر این صورت سفید کننده اضافی می تواند لباس های دیگر شما را لکه دار کند.
 
  • مرحله پنجم :
    شلوار را خشک کنید. شلوار خود را در فضای باز آویزان کنید تا خشک شود .