آموزش شستشوی شلوار جین | هرآنچه که باید درباره شستن شلوار لی بدانید | آی بولک

چطور انواع شلوار جین را بشوریم؟ 

شلوار جین هر چه که باشد، شلوار جین زنانه ، جین جذب، جین مام فیت، جین مام استایل فرقی نمی کند، همین اول باید بدانید که شلوار لی هر چه کم تر شسته شود، عمر بیشتر و ایست بهتری خواهد داشت..

اگر شلوار جین شما بو نگرفته و لک نشده، تا حد امکان آن را نشویید و تقریبا می توان گفت هر 5 تا 10 بار پوشیدن شلوار جین ، موعد شستن آن است.

✨در این روزها فروشگاه آی بولک مدل های متنوع و جذابی از شلوارک های زنانه را ارائه کرده است؛ برای دیدن شلوارک‌های جدید فروشگاه آی بولک از لینک پایین دیدن فرمایید.

خرید شلوارک زنانه

شلوار لی، مقاوم در برابر شستشو

اگر برای شما هم سوال است که چطور شلوار جین این قدر مقاوم است، باید برایتان جالب باشد که بدانید پارچه جین در ابتدا برای مصارف خشن مانند پوشش چادر جویندگان طلا در آمریکا ایجاد شد اما بعد از مدتی، مصرف کنندگان به کارخانه تولیدی شکایت کردند که این پارچه آب باران را از خود عبور می دهد، تولیدکنندگان که طاقه های زیادی پارچه جین روی دستشان مانده بود، در یک فکر خلاقانه، پارچه چین را برای دوخت شلوار بکار بردند که حاصل آن شد: شلوار جین یا شلوار لی، شلواری مقاوم بر در برابر سایش و پارگی یعنی همین شلوار جین بشور و بپوش امروزی که دختر و پسر و زن و مرد و بچه طرفدارش هستند.


 در شستشوی کدام رنگ از شلوارهای جین حساسیت داشته باشیم؟

بطور کل، هر شلوار جینی ( جین آبی، جین مشکی، جین دودی ، جین خاکستری و .... ) همگی دارای رنگ در الیاف خود هستند اما شلوار جین مشکی و جین دودی دارای مقداری حساسیت در شستشو هستند و باید الزامات راجع به شستشوی آنها رعایت شود مانند:

شلوار جین را قبل از شستشو حتما برگردانید.

شاید برای شما هم جالب باشد که وقتی شلوارمان قرار است بطور کامل در آب فرو رود، پس برگرداندن آن چه نفعی دارد؟ باید گفت که 

رنگ روی پارچه شلوار جین بسیار بیشتر از رنگی است که به پشت آن پارچه نفوذ کرده است، پس وقتی آن را برگردانیم، ناخودآگاه بیرون آن تماس کمتری حین شستشو با مواد شوینده و هم چنین بدنه ماشین لباسشویی یا تشت محل شستشو دارد و رویه شلوار جین بهتر حفظ می شود. هم چنین که زیپ و دکمه های شلوار جین می تواند به سایر لباس ها یا سطح داخل ماشین لباس شویی صدمه وارد کند.

شلوار جین را حتما با آب سرد بشویید.

دلیل نخست : تمام رنگ های مورد استفاده در صنعت پوشاک، نسبت به آب گرم حساسند و بسته به کیفیت شلوار جین مورد خریداری شما، رنگ آن دارای اثر پاک شوندگی بیشتری در معرض آب گرم است پس تا می توانید از آب سرد در شستشوی شلوار جین استفاده کنید.

دلیل دوم: به جز شلوار جین جذب و کشی که میزان الیاف غیرطبیعی در آن بالاست، کلیه  پارچه های شلوار جین چه مام فیت و چه جین مام استایل از پنبه با درصد بالا ساخته شده است و بطور کل محصولات دارای پایه پنبه، دارای مقاومت کمتری در برخورد با آب گرم هستند .

چرا وقتی شلوار جین را با آب سرد می شوریم، بعد از خشک شدن خوش ایست تر می شود؟

دلیل این که شلوار جینی که با آب سرد شسته شده توی پایمان استایل بهتری پیدا می کند، در نکته بالاست، اینکه پارچه های پنبه ای مانند جین، با آّب سرد بسیار سازگار هستند و استحکام خود را باز می یابند.



اگر شلوار جین را شستیم و آب رفت، چطور درستش کنیم؟

اول باید بدانید که هر گونه شستن شلوار جین با آب گرم موجب آب رفتن شلوار جین خواهد شد پس از این مساله صرف نظر کنید. 

اما اگر چنین اتفاقی افتاد می توانید به روش زیر عمل کنید:

شلوار جین آب رفته را در تشت آب سرد بخوابانید ( یادتان باشد شلوار لی اصلا نباید مچاله شود زیرا بافت در هم تنیده پنبه پارچه جین کاملا به مچالگی و حتی چنگ زدن های شدید حساس است و زود خراب می شود)

.مقداری خیلی کمی نرم کننده لباس به آب اضافه کنید و شلوار جین خیس را با ملایمت در تشت چند بار تا بزنید و از هم باز کنید. این کار را تا حدود ده بار انجام دهید و بعد از این مرحله شلوار جین را در تشت خوابانده و بیست دقیقه بعد آبکشی نمایید.

شلوار جین را در هوای آزاد بگذارید خشک شود و از خشک کردن آن بر روی بخاری یا شوفاژ جلوگیری کنید، مشکل آب رفتن آن باحتمال خیلی زیاد رفع خواهد شد.

شلوار لی را اصلا نچلانید و بدانید که دلیل اصلی زانو انداختن شلوار جین، اول بد نشستن با آن و دوم چلاندن شلوار لی بعد از شستن آن است. 

پاچه های شلوار جین خود  را هنگام آویزان کردن کاملا صاف و مرتب کنید واگرنه ممکن است شلوار جین مام فیت شما بعد از خشک شدن تا مدتی شبیه شلوار خمره ای به نظر برسد ☺

برای شستن شلوار جین فقط از شامپو یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.

همین جا مسئولیت شستن شلوار جین با شوینده های مشکین شوی را بخودتان واگذار می کنیم زیرا تجربه به ما اثبات کرده است که اغلب مشکین شوها دارای خاصیت سخت شویی یا لک بری زیاد هستند و احتمالا اثر منفی بر پارچه شلوار جین خواهند گذاشت.

شامپو و مایع ظرفشویی بطور کل برای تماس با بدن انسان طراحی و ساخته شده اند و باصطلاح مواد شوینده نرم تری هستند و این نرم تر بودن آنها را به بهترین گزینه برای شستشوی الیاف پنبه ای شلوارهای جین کرده است.

اما اگر شلوار جین شما خیلی کثیف بود یا آثار لک روی آن وجود داشت، هم چنان از مایع ظرفشویی بصورت مستقیم روی لک ها یا قسمت های خیلی کثیف مانند پاچه شلوار جین بمالید و بعدش شلوارجین را بر گردانید و داخل ماشین لباسشویی یا تشت بشویید.

شلوار جین مشکی رنگ زیادی پس می دهد، با بقیه لباس ها نشویید

شلوار جین مشکی را حتی با شلوار لی های آبی همزمان نشویید چون روی کیفیت رنگ سایر شلوارها اثر می گذارد اما اگر مجبور به این کار شدید و مثلا تی شرت و پیراهن ها را هم زمان با شلوار لی مشکی به داخل ماشین لباس شویی انداختید، بعد از اتمام زمان شستشوی ماشین، شلوار لی مشکی را از لباس های شسته شده جدا کرده و آویزان کنید و بعد از طریق برنامه آب کشی مجدد، لباس های باقی مانده را یک بار دیگر آب کشی کنید تا اثر رنگ شلوار جین مشکی از آنها خارج شود.

در پایان این مطالب از آی بولک فمیلی، احتمالا ذهنیت شما نسبت به نگهداری از شلوار جین محبوبتان تغییر کرده است و زین پس بیشتر هوای این تن پوش محبوبتان را می دانید، شلوار لی که مدت ها به شکل جین کلاسیک و جین جذب ترند بود در سال های اخیر با مدل های جین مام فیت و مام استایل نسل جدیدی از استایل را ساخته است و ما علاقه مندان صنعت مد منتظر تحولات جدید این لباس محبوب خواهیم بود.