با لباس کهنه چکار کنیم
Views 6,231 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

با لباس کهنه چکار کنیم

برای اینکه سالانه 16 میلیون تن لباس قدیمی از محل دفن زباله خارج شود، باید به دنبال گزینه های بهتری برای لباس های کهنه خود باشیم. هنگامی که کمد خود را تمیز کردید و خواستید لباسهای کهنه و قدیمی خود را دور بریزید به این فکر کنید که چه کارهایی میتوان با آنها انجام داد. در ادامه چندین روش برای استفاده از لباسهای کهنه به شما ارائه کرده ایم و به شما می گوئیم که با لباسهای کهنه چکار کنیم.

با لباس های کهنه چیکار کنیم

همه ما لباس هایی داریم که کهنه شده اند و برای پوشیدن مناسب نیستند، اما آیا باید آنها را داخل سطل زباله انداخت؟ خیر. با چند راهکار به شما می گوئیم که با لباهاس چه کار کنیم.

  •  بازیافت کنید
    بازیافت نساجی به اندازه بازیافت معمولی شناخته شده یا گسترده نیست، اما وجود دارد. بسیاری از شرکت ها بازیافت منسوجات را انجام می دهند. می توانید لباس های کهنه خود را بازیافت کنید تا از مواد آن برای تولید منسوجات دیگر استفاده شود.
  • تعمیر و استفاده مجدد
    برای لباس های کهنه و آسیب دیده، اولین چیزی که باید قبل از دور انداختن به آن توجه کنید، تعمیر آنهاست. اگر قابل ترمیم هستند لباسها ها را ترمیم کنید. حتی می توانید لباسهای ترمیم شده را اهدا کنید. اگر نمی توانید لباس ها را به دلیل پاره شدن یا نداشتن دکمه اهدا کنید، آنها را تعمیر کنید. رفع اشکالات لباس، تعویض دکمه یا وصله سوراخ راهکارهای ساده ای برای ترمیم لباس است.
  • برای کودکان کاردستی بسازید
    چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید با لباس های کهنه درست کنید. از کیسه های ساده و بدون دوخت، کیسه های قابل استفاده مجدد، و هنرهای دیواری گرفته تا عروسک و اسباب بازی های سگ و روبالشی چیز هایی هستند که می توانید با لباسهای کهنه درست کنید.
  • کمپوست
    آیا می دانید که می توانید لباس را کمپوست کنید؟ پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان، ابریشم و پشم را می توان تبدیل به کمپوست کرد. با ساخت کمپوست، این پارچه ها را به خاک تبدیل می کنید که می تواند سبزیجات، میوه ها و سایر گیاهان را پرورش دهد. این بهترین گزینه ممکن برای محیط است. اطمینان حاصل کنید که لباس هایی که کمپوست می کنید کاملاً طبیعی بوده و با هیچ چیز مصنوعی مانند پلی استر یا اسپندکس ترکیب نشده و یا با هیچ چیز سمی رنگ آمیزی نشده باشد (رنگ را در نظر بگیرید) همچنین قبل از شروع وسایلی مانند زیپ، دکمه ها و برچسب ها را جدا کنید.
  • پروژه های هنری
    لباس های قدیمی را روی بوم بکشید یا یک پوستر وصله درست کنید. طرح هایی که قابل جدا شدن هستند را از یک تی شرت قدیمی جدا کنید و آن را قاب کنید. از پارچه های زیبا ماسک درست کنید. جورابها را به عروسک های جورابی دوست داشتنی تبدیل کنید و در نهایت خلاق باشید.
  • برای حیوانات استفاده کنید
    می توانید با لباسهای کهنه برای حیوانات خانگی خود چیزهای مختلفی مانند جای خواب، قلاده و ... درست کنید. همچنین برخی لباسهای کهنه برای تمیز کردن تختخواب و پتوی حیوانات قابل استفاده هستند.
  • جایگزین مناسب برای پارچه
    هر لباسی می تواند تبدیل به یک پارچه شود. در واقع کنار گذاشتن استفاده از لباس های قدیمی به جای برخی پارچه ها بسیار کابردی است. برای تمیز کردن آشپزخانه و حمام، تمیز کردن نشتی ها یا حتی شستن ماشین می توانید از لباس های کهنه استفاده کنید.
  • ساخت لحاف یادگاری
    اگر لباس های کهنه یا قدیمی با ارزشی دارید که هدیه یکی از عزیزان است، می توانید برای تهیه لحاف از آن استفاده کنید. اینها یادگاری های زیبایی برای یادآوری خاطرات هستند.
  • یک کیف درست کنید
    بچه ها هم می توانند با لباس های کهنه خوش بگذرانند. می توانید با پارچه لباسهای قدیمی یک جعبه چوبی را تزئین کنید. لباس های کهنه را بدست بچه ها بسپارید تا با استفاده از تخیل خود دست به کار شوند.