راهنمای انتخاب رنگ، نگهداری و ست کردن شلوار جین زنانه

خرید شلوار جین همیشه جذاب و دلنشین است اما نه همیشه. خصوصا زمانی که یک نوع شلوار جین انتخاب کرده ایم ولی از تنوع رنگی آن بهت زده شده ایم و نمی دانمی که کدام رنگ را انتخاب کنیم. در این مقاله از آی بولک دقیقا قرار است همین مسئله را پوشش دهیم. اگر در هنگام خرید شلوار جین نمی دانید که کدام رنگ را انتخاب کنید به صفحه درستی هدایت شده اید. از گذشته تا به الان رنگ آبی پای ثابت انواع جین هایی بوده است که تولید شده اند و به بازار راه یافته اند. به همین دیل است که اکثر بانوان اقدام به خرید شلوار جین آبی رنگ می کنند اما شما همچنان انتخاب های دیگری نیز دارید. با وجود تنوع رنگی بسیار زیاد در شلوارهای جین شما از کجا می دانید که باید چه رنگی را انتخاب کنید تا استایل مناسب تری را به شما بدهد؟ اگر در خصوص انتخاب رنگ شلوار جین زنانه به مشکل خورده اید ادامه مطلب را از دست ندهید.

تیپ کژوال در مقابل تیپ رسمی

در هنگام انتخاب رنگ شلوار جین باید به فاکتورهای مختلفی نظیر اینکه اولا این شلوار را در کجا قرار است بپوشم دوما زمان پوشیدن آن چیست و سوما با چه تیپی قرار است ست شود. اگر قرار است یک تیپ کژوال یا همان استایل ترکیبی داشته باشید بهترین رنگ برای شما همان رنگ آبی معروف است. آبی روشن نیز برای این گونه استایل ها مناسب است و می توانید این رنگ را نیز امتحان کنید.

اما اگر قرار است برای یک استایل رسمی رنگ انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما رنگ نیلی است. نیلی یک سایه تیره از رنگ آبی است و استایل رسمی تری به شما می بخشد. شما بانوان می توانید برای استایل با این رنگ از یک پیراهن دکمه دار یا حتی بلوز زنانه استفاده کنید.

رنگ کفش

شاید کمتر به این موضوع دقت کرده باشید که میتوانید هر رنگ شلوار جینی را با یک مدل کفش استایل کنید. در واقع همیشه نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توانید استایل شیک تر و منحصربفردی داشته باشید. اگر یک جفت کفش قهوه ای دارید که به طور روزمره از آن استفاده می کنید، بهتر است که از پوشیدن شلوار جین مشکی دوری کنید. پوشیدن کفش قهوه ای با شلوار جین مشکی همخوانی جذابی ندارد و می تواند استایل شما را خراب کند. به جای رنگ مشکی از رنگ هایی که با رنگ قهوه ای همخوانی دارند استفاده کنید. مثلا می توانید شلوار جین به رنگ آبی روشن را با یک جفت کفش قهوه ای ست کنید. به همین ترتیب می بایست دقت داشته باشید که رنگ شلوار جین شما با رنگ کفشی که می پوشید، همخوانی داشته باشد.

نگهداری از رنگ شلوار جین

رفتن رنگ شلوار جین یک امر طبیعی و غیرقابل جلوگیری است. این مورد در خصوص شلوارهای جین تیره رنگ نمود بیشتری پیدا می کند. اگر رنگ شلوار شما تیره است باید دقت بیشتری در نگهداری و مراقبت بیشتری از آن بکنید. برای جلوگیری از رفتن رنگ زودهنگام شلوارهای جین نکاتی وجود دارد. این نکات عبارتند از:

  • پشت و رو کردن شلوار در هنگام شستشو: به یاد داشته باشید که باید شلوار را به صورت پشت و رو شستشو دهید.
  • شستشو شلوار جین با آب سرد: شستن شلوار جین با آب داغ قاتل رنگ شلوار است. همیشه شلوار جین خود را در آب سرد یا ولرم شستشو دهید.
  • اضافه کردن سرکه و نمک در هنگام شستشو شلوار جین: همیشه با یاد داشته باشید که در هنگام شستشو شلوار جین خصوصا رنگ مشکی از مخلوط یک قاشق غذاخوری نمک و یک فنجان سرکه استفاده کنید. اینکار تاثیر زیادی در حفظ رنگ شلوار جین شما دارد.
  • شستشو شلوار جین های رنگ مشابه با یکدیگر: در صضورت عدم رعایت این موضوع ممکن است رنگ شلوارها بر یکدیگر اثر بگذارند و مجبور به خرید دوباره شلوار جین شوید.
  • خیس کردن شلوار در لگن یا تشت حداقل به مدت 30 دقیقه: اجازه دهید شلوار جین شما به مدت حداقل 30 دقیقه در آب سرد بماند و خیس بخورد.
  • خشک کردن شلوار جین به صورت طبیعی: شلوار جین خود را به صورت طبیعی خشک کنید. از اتو برای خشک کردن شلوار جین به هیچ عنوان استفاده نکنید.
پیشنهاد می شود از مقاله راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه دیدن فرمایید.

ژاکت یا لباس بیرونی

پوشیدن شلوار جین در فصل زمستان می تواند کمی چالش برانگیز باشد. لباس های زمستانی تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب اینکه کدام یک را بتوان با شلوار جین زنانه ست کرد کمی دشوار است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که بخواهید شلوار و کت یا ژاکت خود را ست کنید و به چشم دیگران زیباتر بیاید. بهترین ایده برای پوشین شلوار جین با هر لباسی در فصل زمستان این است که رنگ شلوار و پیراهنی که بر تن می کنید یکی باشد. پس به یاد داشته باشید که اگر مثلا ژاکت مشکی بر تن می کنید، حتما از یک شلوار جین مشکی نیز در استایل خود استفاده کنید یا اگر شلوار جین نیلی می پوشید، حتما از بالا تنه نیلی رنگ بهره ببرید. بنابرانی به این موضوع فکر کنید و تا حد امکان این موضوع را اجرا کنید.

سبک شخصی

شاید بتوان مهم ترین موضوع در انتخاب استایل با شلوار جین را بک شخصی شما دانست. هر فردی دارای استایل منحصربفردی است که می تواند او را از دیگران متمایز کند. برای همین است که نمیشود برای دو نفر یک استایل ثابت تعیین و معرفی کرد. در نتیجه ما نمی توانیم یک رنگ ثابت را به عنوان بهترین رنگ شلوار جین به شما معرفی کنیم. انتخاب رنگ مناسب شلوار جین با توجه به سلیقه شخصی و نوع پوشش هر فردی می تواند متغیر باشد. این شما هستید که باید بهترین رنگ را برای خود پیدا کنید.
مطلب پیشنهادی : 9 دلیل کم رنگ شدن شلوار جین و نحوه جلوگیری از آن

نام تجاری

مورد دیگری که می تواند بر کیفیت یک شلوار جین زنانه تاثیر بگذارد مارک یا نام تجاری آن است. سعی کنید همیشه از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید. زیرا برندهای معتبر و مطرح از مواد درجه یک و با کیفیتی استفاده می کنند که باعث می شود تا ماندگاری رنگ و پارچه بیشتر شود. این مورد در خصوص سایر برندهای تقلبی صاق نیست و شما پس از مدتی که از شلوار استفاده می کنید مشاهده می کنید که رنگ آن رفته و از کیفیت پارچه نیز کاسته شده است. در نتیجه همیشه برای خرید شلوار جین از برندهای معتبر و اصیل خرید کنید. اگر بخواهیم از طرف دیگر به خرید شلوار جین زنانه از برندهای معتبر نگاه کنیم می توان گفت خرید از برندهای معتبر یک نوع سرمایه گذاری نیز محسوب می شود و شما در هزینه های آتی خود نیز صرفه جویی می کنید.