با لباسی که با دستمال کاغذی شسته شده چه کنیم
Views 15,344 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

با لباسی که با دستمال کاغذی شسته شده چه کنیم

گاهی برایتان پیش آمده است هنگامی که لباس ها را از ماشین لباسشویی بیرون می آورید، متوجه می شوید دستمال کاغذی در جیب یکی از لباسهایتان بوده و حالا در تمام لباس پخش شده است. این اشتباه می تواند به شما یادآوری کند که حداقل جیب های خود را قبل از شستن لباس ها بررسی کنید. اما در این مطلب می خواهیم بگوئیم با لباسی که با دستمال کاغذی شسته شده چه کنیم. همراه ما باشید.

جدا کردن دستمال کاغذی از لباس شسته شده

برای همه مشکلات راه حلی وجود دارد، برای جدا کردن دستمال کاغذی از لباس شسته شده، شما می توانید با قرار دادن لباس در خشک کن، با استفاده از مخلوط آسپرین و آب داغ ، یا با برداشتن دستمال کاغذی با دست، مشکل را برطرف کنید.

روش اول

  • لباس را از ماشین خارج کنید و در فضای آزاد تکان بدهید. این کار را چند بار انجام بدهید.
  • با استفاده از یک برس نرم مانند برس نوزاد، باقیمانده های دستمال را که هنوز به لباس شما چسبیده اند بردارید.
  • لباس ها را در خشک کن ماشین بیاندازید. چرخش خشک کن باعث می شود تا باقیمانده های دستمال از لباس جدا بشوند.

روش دوم

  • لباس های پرز گرفته را در آب داغ قرار دهید. یک سطل پلاستیکی تهیه کنید و چهار قرص آسپرین را در آب قرار دهید. مقدار آب بستگی به مقدار لباس دارد. مخلوط کنید تا آسپرین حل شود. آسپرین پرزهای باقی مانده از دستمال کاغذی را فوراً حل می کند. آسپرین به لباس آسیبی نمی رساند. کاملا بی خطر است.
  • لباس های خیس شده را خشک کنید. بعد از اینکه اجازه دادید لباس ها یک شب در محلول آب و آسپرین خیس بخورند، آنها را در خشک کن در کمترین حالت خشک کنید. به این ترتیب، لباس ها به آرامی تمیز و آماده استفاده می شوند.

مرحله سوم

  • باقیمانده دستمال کاغذی و پرزهایی را که بعد از استفاده از خشک کن هنوز در لباس باقی مانده و برداشتن آنها به دلیل اینکه به پارچه چسبیده اند، سخت تر است، بعد از استفاده از خشک کن شل می شوند و باید با دست برداشته شوند.
  • از نوار چسب برای برداشتن پرزهای دستمال کاغذی استفاده کنید. نوار را دور دست خود بپیچید، به طوری که قسمت چسبنده آن رو به بیرون باشد. نوار چسب پیچیده شده را روی لباس به ضورت ضربه ای فشار دهید تا پرزها به آن بچسند. دستمال کاغذی باید به نوار بچسبد و به راحتی آن را از روی لباس خود بردارید.
  • برای جدا کردن دستمال کاغذی از لباس شسته شده، از غلتک پرز استفاده کنید. آن را در طول لباس خود بچرخانید، دستمال کاغذی و پرز باید به آن بچسبد.
مطلب پیشنهادی: نحوه ی پاک کردن پوست گردو از لباس

اگر با امتحان کردن این روش ها، هنوز مقداری پرز دستمال کاغذی بر روی لباس بود، ابتدا ماشین لباسشویی را چک کنید و بقایای دستمال را از آن پاک کنید. لباس را با نرم کننده بشویید و از خشک کن استفاده کنید.

برای جلوگیری از چسبیدن دستمال کاغذی به لباس، می توانید از مواد ضد چسبی هم برای شستشوی لباس استفاده کنید. همچنین، می توانید از جاروبرقی یا پارچه های الیافی برای جدا کردن دستمال کاغذی از لباس استفاده کنید. در نهایت، بهتر است دستمال کاغذی را کاملا خشک کنید و در آخر، با استفاده از پارچه مرطوب و مواد شوینده، لباس را شستشو دهید تا دستمال کاغذی به طور کامل از لباس جدا شود.

 اگر روش های مختلفی را امتحان کرده اید و باقی مانده دستمال کاغذی باقی می ماند یا اگر با یک لباس ظریف یا ارزشمند سروکار دارید، توصیه می شود از یک خشکشویی کمک حرفه ای بگیرید. آنها تکنیک ها و حلال های تخصصی برای از بین بردن لکه های سرسخت و مواد خارجی دارند