6 مدل استایل پاییزی کارمندی

6 مدل استایل پاییزی کارمندی

همزمان با تغییر لباس دنیای طبیعت در فصل پاییز، بسیاری از افراد نیز به دنبال انتخاب یک استایل جدید پاییزی می‌گردند. خصوصاً خانم‌ها که حساسیت بیشتری به انتخاب لباس دارند، ترجیح می‌دهند برای هر موقعیت و شرایطی یک استایل مناسب داشته باشند. یکی از موقعیت‌های متفاوتی که باید برای رفتن به آن، لباس رسمی داشته باشید، محیط‌های کاری و اداری است.

در این محیط‌ها باید بتوانید یک پوشش متعارف، شیک و رسمی داشته باشید، طوری که نشان‌دهنده اعتماد به نفس، وقار و متانت شما باشد. خانم‌های شیک پوش پاییزی، معمولاً استایل‌های ترند و پرطرفدار را انتخاب می‌کنند. این مقاله قرار است به 6 استایل رسمی و کارمندی بپردازد؛ استایلی که احتمالاً عاشقش می‌شوید!

رازهای استایل شیک و رسمی در پاییز

زمانی که به دنبال یک استایل پاییزی کارمندی می‌گردیم، در حقیقت به دنبال یک لباس مناسب برای محل کار یا محیط‌های رسمی و نیمه رسمی هستیم. در محیط‌های رسمی معمولاً یک لباس‌ فرم واحد برای همه کارمندان درنظر گرفته می‌شود. این لباس برای خانم‌ها اغلب شامل مقنعه و مانتو (معمولاً سورمه‌ای) می‌شود.

اما محیط‌های غیر رسمی نیز وجود دارد، مثل شرکت‌ها، بعضی ادارات، مدارس و غیره! در این شرایط، دست شما برای انتخاب استایل پاییزی، بازتر است. شما می‌توانید از بین انواع استایل کژوال، تیمه کلاسیک و غیره، ست دلخواه خود را انتخاب کنید.

از جمله رازها و نکات جالب برای داشتن یک استایل پاییزی شیک و رسمی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از رنگ‌های تند و خیلی روشن.
  • عدم استفاده از دامن‌ یا مانتو کوتاه (بهتر است مانتو تا دو سانتی‌متر بالای زانو را پوشش دهد).
  • نپوشیدن لباس‌های براق، خیلی تنگ و نازک.
  • نپوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و یا کفش‌هایی که هنگام راه رفتن صدا تولید می‌کنند.
  • عدم استفاده از لباس‌های اسپرت، زاپ دار، سنگ‌شور و غیره
  • استفاده از رنگ‌های گرم و تیره
  • ایجاد هماهنگی و هارمونی بین انتخاب لباس، شلوار، کفش و ... از نظر رنگ و طرح
  • استفاده از اکسسوری رسمی مثل ساعت‌های عقربه‌ای، دستبند مشکی و غیره

6 استایل پاییزی برای محیط‌های کاری

در این بخش قصد داریم به 6 استایل پاییزی کارمندی فوق‌العاده دوست‌داشتنی بپردازیم. با انتخاب هرکدام از این استایل‌ها، می‌توانید در محیط کاری خود به خوبی بدرخشید.

1-    مانتو جین سورمه‌ای تیره

رنگ سورمه‌ای، جزو معدود رنگ‌‌هایی است که تقریباً برای هر نوع رنگ پوست و اندامی مناسب است. همچنین این رنگ، با آرامش‌بخشی خاصی که دارد، در اغلب دنیا به عنوان یک رنگ محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود. سورمه‌ای، رنگ محبوب بسیاری از سلبریتی‌ها، شاهزادگان و سیاست‌مداران نیز است.

از مزایای رنگ سورمه‌ای، می‌توان به سازگاری آن با بسیاری از رنگ‌ها دانست؛ البته ست کردن مانتو سورمه‌ای با دیگر رنگ‌های خنثی مثل طوسی، سفید، قهوه‌ای، خاکستری و غیره راحت‌تر است. در حال حاضر، استایل سورمه‌ای، در بسیاری از محیط‌های اداری ایران به عنوان استایل رسمی شناخته می‌شود.

1-    مانتو جین خاکستری

رنگ خاکستری نیز از جمله رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش است و گزینه مناسبی برای محیط اداری بنظر می‌رسد. اگر می‌خواهید از این رنگ در استایل پاییزی کارمندی خود استفاده کنید، بهتر است آن را با رنگ‌هایی مثل سفید، سورمه‌ای و مشکی ترکیب کنید. البته مانتو جین خاکستری، بیشتر برای محیط‌های غیر رسمی مناسب است نه برای ادارات دولتی! شما می‌توانید در کنار مانتو جین، یک مقنعه سورمه‌ای بپوشید.

1-    ست شلوار و مانتو مشکی

ست مشکی، همیشه جزو ست‌های پرطرفدار و بسیار شیک شناخته می‌شود. رنگ مشکی، هرگز چشمان شما را خسته و آزرده نمی‌کند. از طرفی، این رنگ در دنیا برای اغلب محیط‌های رسمی و اداری مناسب است. استایل مقنعه، مانتو و شلوار مشکی، گزینه مناسبی برای محیط‌های اداری است. اگر می‌خواهید کمی تنوع داشته باشید، یک ساعت یا اکسسوری شیک به این ترکیب جادویی اضافه کرده و از تماشای خود در آینه لذت ببرید.
مطلب پیشنهادی: استایل های جذاب با سارافون

1-    ترنچ کت (کت بارانی) با شلوار مشکی

شاید ترنچ کت، قدمت طولانی داشته باشد؛ اما این موضوع باعث نشده است که از زیبایی آن در دنیای مد و فشن صرف نظر شود. ترنچ کت یا کت بارانی، در حقیقت، بهترین پیشنهاد برای فصل پاییز است؛ زیرا کاملاً برای باران و شرایط آب‌وهوایی پاییز طراحی شده است. اگر می‌خواهید ترنچ کت قهوه‌ای بپوشید، می‌توانید آن را با یک شلوار مشکی ست کنید.

1-    پالتوهای اورسایز

پالتوهای اورسایز و بلند، نه تنها گرم و راحت هستند، بلکه به شما احساس شیک‌پوشی و اعتماد به نفس می‌دهند. این نوع پالتوها با انواع مختلف لباس‌ها ست می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را با کفش‌های رسمی یا کژوال ترکیب کنید. پالتوهای اورسایز و بلند، یک گزینه عالی برای شما هستند اگر دوست دارید در محیط کار خود به روز و متفاوت باشید.

1-    کت چارخونه

کت چارخونه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن در فصل پاییز و موقعیت‌های رسمی و کاری است. این کت با الگوی خط خطی و رنگ‌های متنوع، چهره شما را شاداب و جذاب نشان می‌دهد. شما می‌توانید کت چارخونه را با پیراهن ساده، شلوار جین یا کتان، و کفش‌های رسمی ترکیب کنید. این استایل خاص، شما را از دیگران متمایز می‌کند و نشان دهنده سلیقه و شخصیت شماست.

نحوه ست کردن کفش در استایل کارمندی

کفشی که برای محیط اداری انتخاب می‌کنید، باید از جنس چرم یا پارچه‌ای با کیفیت باشد. رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای، کرمی و یا هماهنگ با لباس‌ها و اکسسوری‌های شما، رنگ‌های مناسب برای کفش اداری هستند. برای داشتن ظاهری محافظه کارانه، مطمئن شوید که انگشتان پاتان با کفش پوشیده شده باشند. همچنین به تمیزی و نظافت کفش هایتان اهمیت بدهید. کفش‌های پاشنه‌دار که راحت با آن‌ها راه بروید، گزینه خوبی برای شما هستند.

در پایان؛ کدام استایل را انتخاب کنیم؟

به طور کلی، استایل رسمی و کارمندی، استایلی است که بتواند پوشش مناسب و متعارفی داشته باشد و در عین حال، شیک و جذاب بنظر برسد. خوب است بدانید که هرچند استایل‌های کارمندی ممکن است شما را در انتخاب رنگ محدود کند، اما این به معنای خداحافظی با رنگ‌های شادتر و روشن‌تر در فصل پاییز نیست. لباس‌های نیمه رسمی زیادی وجود دارند که به رنگ‌های پاییزی مثل قهوه‌ای روشن یا زرد حنایی طراحی شده‌اند و می‌توانید از آنها استفاده کنید.