از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس

سس گوجه فرنگی یکی از ملزومات برای خوردن غذاهای فست فودی است اما خیلی مواقع با چکه کردن بر روی لباس، باعث می شود ما دست از غذا خوردن بکشیم و برای پاک کردن لکه سس از روی لباس اقدام کنیم. اگر لباستان با آب خالی پاک تمیز نشد در این مطلب چند روش برای از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس را با شما درمیان می گذاریم که می تواند مفید باشد.

لکه سس گوجه روی لباس را چگونه پاک کنیم

بعد از ریختن سس گوجه روی لباستان بلافاصله برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا لکه ماندگار نشود. برای از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس به روش زیر عمل کنید:

روش پاك كردن لكه سس از روي لباس

  1. ابتدا اضافی سس را از روی لباس بردارید و با یک دستمال مرطوب روی لکه بکشید.
  2. بعد از پاک کردن اضافی سس گوجه از لباس، کمی مایع ظرفشویی را با اسفنج بر روی لکه بکشید و سپس لباس را آبکشی کنید. حالا می توانید لباس را داخل لباسشویی بیاندازید تا به روش معمول با پودر شوینده شسته شود.
  3. بعد از خارج کردن لباس از ماشین لباسشویی، لباس را در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

در صورتی که لکه هنوز وجود داشت، روش های زیر را بکار بگیرید:

از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس با سرکه سفید

مقداری سکه سفید و مایع ظرفشویی را داخل لگنی از آب سرد حل کنید و لباس را داخل این محلول قرار دهید. بعد از گذشت نیم ساعت لباس را خارج کرده و آبکشی نمایید.

پاک کردن لکه سس گوجه از لباس با پودر بچه

برای از بین بردن لکه سس از روی لباس مقداری پودر بچه را روی لکه بریزید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی لباس باقی بماند. در آخر با آب سرد آبکشی نمایید.

از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس با فوم ریش تراشی

یک روش دیگر برای پاک کردن لکه سس از لباس استفاده از فوم ریش تراشی است. برای این کار، بعد از برداشتن اضافی سس از لباس، کمی فوم را روی لکه اسپری کنید و با اسفنج روی لباس بکشید.

از بین بردن لکه سس گوجه از روی لباس سفید

اگر سس گوجه بر روی لباس سفید شما ریخته در صورت پاک نشدن با روش های ذکر شده، می توانید از مایع سفید کننده یا وایتکس استفاده کنید. البته قبل از مصرف بر روی نقطه کوچکی از لباس تست کنید.

نکته:

  • قبل از امتحان کردن وش های مختلف برای پاک کردن لکه سس از لباس، به برچسب لباس توجه کنید و جنس لباس را در نظر بگیرید تا آسیب بیشتری به لباس وارد نکنید.
  • بهترین و ساده ترین روش برای از بین بردن لکه سس گوجه از لباس، استفاده از مایع ظرفشویی است.
  • همیشه برای پاک کردن لکه روی لباس از آب سرد استفاده کنید. استفاده از آب گرم و خشک کن می تواند باعث ماندگاری لکه شود.