چگونه در خانه روی تیشرت عکس چاپ کنیم
Views 13,228 بازدید
Calendar icon 5 ماه پیش

چگونه در خانه روی تیشرت عکس چاپ کنیم

طرح های چاپی روی تیشرت خیلی جالب می شوند اگر آن طرح را خودمان انتخاب کرده باشیم. چاپ کردن عکس خودتان، اسمتان، عکس کسی که دوستش دارید، عکس یک منظره خاص و خیلی از طرح های دیگر می تواند خیلی هیجان انگیز باشد، بخصوص اگر بتوانیم این کار را خودمان در خانه انجام دهیم. اگر می خواهید بدانید که چگونه در خانه روی تیشرت عکس چاپ کنیم، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

آموزش چاپ عکس روی تیشرت در خانه

با چاپ کردن عکس روی تیشرت علاوه بر اینکه می توانیم عکس هایی که دوست داریم را روی لباسمان داشته باشیم، بلکه می توانیم عکس مورد علاقه اطرافیانمان را نیز روی تیشرت ساده چاپ کنیم و به آنها هدیه دهیم. مراکز مختلفی وجود دارند که کار چاپ عکس روی تیشرت را انجام می دهند اما در این مطلب می خواهیم آموزش چاپ عکس روی تیشرت در منزل را با شما درمیان بگذاریم تا با انجام چند مرحله در خانه این کار را انجام دهید:

وسایل مورد نیاز برای چاپ عکس روی تیشرت در خانه

  • تیشرت ساده
  • عکس مورد نظر
  • پرینتر یا چاپگر
  • اتو بخار یا اتو پرس

روش چاپ عکس روی تیشرت در منزل

  1. برای چاپ عکس روی تیشرت بهتر است تیشرت ساده ای از جنس پلی استر را انتخاب کنید. تیشرت با رنگ های روشن برای این کار مناسبتر هستند.
  2. از عکس مورد نظر پرینت بگیرید و محل چاپ عکس روی تیشرت را مشخص کنید.
  3. حالا تیشرت را از قسمت پایین باز کنید و یک مقوا داخل تیشرت و در محدوده ای که می خواهید عکس در آن قسمت چاپ شود قرار دهید.
  4. حالا پرینت رنگی که از عکس گرفته اید را بصورت برعکس روی محلی که مشخص کرده اید قرار دهید و گوشه های آنرا چسب نواری بزنید تا روی لباس حرکت نکند.
  5. اتو را روی درجه حرارت بالا قرار داده و بر روی همه نقاط کاغذ پرینت بکشید.
  6. بعد از 3 تا 4 دقیقه چسب ها را جدا کرده و کاغذ را بردارید. خواهید دید که عکس مورد نظر شما روی تیشرت چاپ شده است. به همین راحتی.

نکته: گرم بودن اتو نقش مهمی در کیفیت عکس چاپ شده روی تیشرت دارد.

چاپ عکس روی تیشرت به کمک ترانسفر

روش چاپ تیشرت خانگی با استفاده از کاغذ ترانسفر به شرح زیر است:

  1. ابتدا باید کاغذ ترانسفر را از فروشگاه‌های لوازم تحریر یا مراکز خدمات چاپ تهیه کنید. بهتر است از کاغذهای ترانسفری که آچار هستند استفاده کنید.
  2. توجه داشته باشید که برای تیشرت‌های روشن از کاغذ ترانسفر روشن و برای تیشرت‌های تیره از کاغذ ترانسفر تیره استفاده کنید.
  3. یک عکس با کیفیت مناسب را انتخاب کنید و آن را بر روی کاغذ ترانسفر چاپ کنید.
  4. قسمت‌های اضافی کاغذ ترانسفر را برش دهید. هر تکه‌ای که از این کاغذ، از طرح اصلی خارج شده باشد هنگام چاپ بر روی تیشرت مانند یک لایه نازک مات باقی می‌ماند. بنابراین تمام قسمت‌های اضافی را برش دهید.
  5. کاغذ ترانسفر را در جای مشخصی قرار داده و سطح را برای عملیات چاپ عکس بر روی تیشرت آماده کنید. سطح باید کاملاً خشک و صاف باشد و می‌توانید از یک پارچه نخی برای پوشش آن استفاده کنید.
  6. تیشرت را روی کاغذ ترانسفر قرار داده و با دقت آن را اتو کنید.

با اجرای این مراحل، می توانید تیشرت‌های خانگی خود را با استفاده از کاغذ ترانسفر چاپ کنید. توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های خاص هر نوع کاغذ ترانسفر و دستگاه چاپ ممکن است متفاوت باشد، لذا به دستورالعمل تهیه کننده محصول مراجعه کنید و دستورالعمل‌های آن را به دقت دنبال کنید

روش چاپ تیشرت خانگی با استفاده از رنگ پارچه اکلریک

  1. برای انجام این روش، به وسایل زیر نیاز دارید: کاغذ پوستی، رنگ پارچه اکلریک، تیشرت نخی، تیکه‌ای از مقوا و تیکه‌ای ابر، کاتر، و اتو.
  2. در مرحله اول، طرح موردنظر را روی کاغذ پوستی طراحی کنید. می‌توانید از دو روش برای انجام این کار استفاده کنید:

   - روش اول: طرح را با مداد نوکی روی کاغذ پوستی رسم کنید و سپس با کمک قیچی آن را ببرید.

   - روش دوم: طرح را بر روی کاغذ معمولی بکشید و سپس آن را بریده و روی کاغذ پوستی قرار دهید. سپس با قیچی طرح را برش بزن
اگر از علاقه مندان در زمینه استایل هستید پیشنهاد میکنیم  از ست تیشرت شلوار  دیدن فرمایید

  1. در مرحله بعد، تیشرت نخی را روی یک تیکه مقوا قرار دهید تا سطح صافی داشته باشید. همچنین یک تیکه ابر را درون تیشرت قرار دهید تا رنگ به سمت پشت تیشرت نفوذ نکند.
  2. طرح روی کاغذ پوستی را روی تیشرت قرار دهید. مطمئن شوید که طرح در محل دقیق قرار گرفته است.
  3. رنگ پارچه اکلریک را به طور مستقیم روی طرح روی تیشرت بریزید. از قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ به آنها نرسد، می‌توانید با استفاده از کاتر برش بزنید.
  4. پس از اعمال رنگ، طرح را با مراقبت آرام و دقیق برداشت کنید و تیشرت را در جای خشک و تا زمانی که رنگ کاملاً خشک شود قرار دهید.
  5. در نهایت، تیشرت را با استفاده از اتو گرم کنید تا رنگ پارچه اکلریک به خوبی بر روی تیشرت ثابت شود. در این مرحله، از یک تیکه ابر بین اتو و تیشرت استفاده کنید تا رنگ به اتو نچسبد.

با اجرای این مراحل، می‌توانید تیشرت خانگی خود را با استفاده از رنگ پارچه اکلریک چاپ کنید. توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های خاص هر نوع رنگ پارچه اکلریک و استفاده از اتو ممکن است متفاوت باشد، لذا به دستورالعمل توجه کنید.