شستن لباس نوزاد با وایتکس
Views 4,258 بازدید
Calendar icon 3 سال پیش

شستن لباس نوزاد با وایتکس

همه ما شنیده ایم که لباس نوزاد را باید با مواد شوینده ملایم شست تا به پوست حساس کودکان آسیب نرساند. اما ممکن به دلیل ریخته شدن خوراکی های رنگی و بعد از چندین بار شستشو با آب و صابون تصمیم بگیرید با وایتکس لباس نوزاد را بشویید. همراه ما باشید تا نکاتی را در مورد شستن لباس نوزاد با وایتکس با شما درمیان بگذاریم.

شستن لباس کودک با وایتکس

وایتکس در دسترس ترین محلول سفید کننده است زمانی که هیچ پاک کننده ای لکه های روی لباس را از بین نبرد همه ما به فکر استفاده از وایتکس می افتیم. اما استفاده از وایتکس برای شستن لباس نوزاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود، به این دلیل که می تواند باعث ایجاد حساسیت یا اگزما در پوست نوزاد شود.

در صورتی که از عوارض شستن لباس نوزاد با وایتکس مطلع نبوده اید و این کار را انجام داده اید، چندین بار لباس را آبکشی نمایید و در هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا بخوبی خشک شود.

بطور کلی استفاده از شوینده های قوی یا معطر برای شستن لباس نوزاد مناسب نیست. در عوض می توانید مواد دیگری را جاگیزین وایتکس و سایر شوینده های قوی کنید تا لکه های لباس نوزادان را از بین ببرید.

چه روشی را جایگزین شستن لباس نوزاد با وایتکس کنیم؟

لباس نوزاد حتی اگر نو باشد شما باید آنرا با یک شوینده ملایم بشویید چون ممکن است آلودگی یا پرز بر روی لباس نو وجود داشته باشد که با پوست حساس نوزاد سازگار نباشد. اما اگر می خواهید لکه های قوی را از روی لباس نوزاد پاک کنید، وایتکس را برای شستشو انتخاب نکنید. ما چند پبشنهاد دیگر برای شما داریم:

استفاده از صابون مابع

شستن لباس نوزاد با صابون روش خوبی برای پاک کردن لکه های عمیق است. اما سعی کنید صابونی را انتخاب کنید که معطر نباشد چون برای پوست نوزاد مناسب نیست.

جوش شیرین

یک روش مناسب برای شستن لباس نوزاد استفاده از جوش شیرین است که برای پاک کردن لکه هایی مانند شیر خشک بسیار کاربردی می باشد. بعد از حخیس کردن لباس نوزاد، کمی جوش شیرین را روی لکه بریزید و با مسواک روی آن بکشید. بعد از گذشت 15 دقیقه لباس را آبکشی نمایید.

سرکه سفید

خوراکی های رنگی می توانند لکه های سرسختی را روی لباس نوزاد به جا بگذارند. برای از بین بردن این لکه ها از روی لباس نوزاد، بعد از خیس کردن لباس در آب گرم، کمی سرکه روی لباس بمالید.

شستن لباس نوزاد با لباسشویی

اگر تصمیم به شستن لباس نوزاد با لباسشویی دارید، ابتدا به برچسب لباس توجه کنید تا دما و شوینده مناسب با لباس را بدانید.

  • لباس نوزاد را از سایر لباس ها جدا کنید و داخل لباسشویی بیاندازید.
  • برای شستن لباس های ظریف تر نوزاد مانند جوراب، آنها را داخل کیسه پارچه ای قرار دهید.
  • حتما از شوینده مخصوص لباس کودک استفاده کنید، در غیر اینصورت مایع لباسشویی را به پودر ترجیح دهید.
  • لباس نوزاد را در هوای آزاد خشک کنید.

نکته:

  • لباس شسته شده کودک را در حمام خشک نکنید.
  • لباس کوک را جدا از سایر لباس ها بشویید.
  • بهتر است برای شستشوی لباس کودک از آب گرم استفاده کنید. اما لکه لباس را با آب سرد از بین ببرید تا تثبیت نشود.
  • نور خورشید بهترین خشک کننده لباس کودک است.
  • از مصرف نرم کننده لباس برای شستن لباس کودک خودداری نمایید.