پاک کردن مدفوع پرنده از لباس

اینگونه به نظر می‌آید که پرندگان همیشه می‌دانند ما چه موقع بهترین لباس‌های خود را برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران به تن کرده‌ایم. مدفوع پرنده می‌تواند بر روی هر چیزی از پرچم گرفته تا مبلمان در فضای باز و روی پارچه (یکی از خطرات بند لباس در فضای باز) ظاهر شود. اگر جز افرادی هستید که پرنده‌ای را در خانه نگهداری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که لکه‌های مدفوع پرندگان را داخل خانه نیز مشاهده کنید. خوشبختانه به ندرت اتفاق می‌افتد که مدفوع پرنده بوی بدی داشته باشد. اما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مدفوع پرنده را از روی لباس پاک کنید.

چگونه می‌ توان لکه‌ های مدفوع پرنده را از روی لباس پاک کرد

قبل از شروع به تمیز کردن لکه مدفوع پرنده از لباس، اگر بر روی برچسب لباس (فقط خشکشویی) نوشته شده است، از لبه‌ یک کارت بانکی یا یک چاقوی پلاستیکی برای پاک کردن لکه‌ های مدفوع پرنده استفاده کنید. یک دستمال کاغذی را با آب معمولی خیس کنید و از لبه‌ های بیرونی لکه شروع کنید. بعد از پاک کردن لباس، اجازه دهید که لباس در هوای آزاد خشک شود. در اسرع وقت به خشکشویی بروید و لباس را برای خشکشویی به مسئول آنجا بدهید.

اجازه دهید مدفوع پرنده خشک شود.

اگرچه خیلی ایده‌ ی جالبی به نظر نمی‌ رسد، اما بهترین گزینه این است که اجازه دهید مدفوع پرنده بر روی لباس خشک شود. اگر تلاش کنید مدفوع تازه را از روی لباس پاک کنید، این احتمال وجود دارد که لکه بیشتر پخش شود و وارد بافت‌ های پارچه شود.
لکه‌ های خشک را از روی لباس بردارید.

پس از خشک شدن مدفوع، با استفاده از یک چاقو یا قاشق پلاستیکی به آرامی و با دقت مدفوع را از پارچه جدا کنید. اگر مدفوع همچنان تازه است به مرحله بعدی بروید.
پاک کردن مدفوع تازه و مرطوب.

اگر در موقعیتی نیستید که اجازه دهید لکه روی لباس خشک شود،‌ از لبه‌ یک کارت بانکی یا چاقوی پلاستیکی برای پاک کردن لکه تا جای ممکن استفاده کنید. مراقب باشید که لکه را بیشتر پخش نکنید.
لکه را پاک کنید.

یک دستمال کاغذی را با آب معمولی خیس کنید و از لبه‌ خارجی لکه برای پاک کردن آن شروع کنید. هر بار که قسمتی را پاک می‌ کنید ادامه کار را با بخش تمیز دستمال کاغذی انجام دهید. این کار را ادامه دهید تا کل لکه از روی لباس پاک شود. سپس اجازه دهید لباس در هوا خشک شود.
لکه را با آب سرد بشویید.

در اسرع وقت، لباس را با آب بشویید. آستر لباس را زیر آب سرد بگیرید و آن را بشویید. فشار آب موجب می‌ شود تا لکه از درون بافت‌ های لباس خارج شود. از آب داغ استفاده نکنید زیرا پروتئین موجود داخل مدفوع پرنده با آب داغ بر روی الیاف می‌ چسبد. اگر لباس تغییر رنگ نداده است، لباس را طبق معمول بشویید.
از بین بردن لکه‌ های باقیمانده.

اگر لکه‌ هایی بر روی لباس باقی ماند، از محلول آب گرم و سفید کننده بر پایه‌ اکسیژن استفاده کنید. کل لکه را داخل محلول فرو ببرید و اجازه دهید 4 ساعت تا یک شبانه روز درون آن باقی بماند. سپس لباس را بشویید.

طبق روند معمول لباس را بشویید.

لباس را طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی برچسب لباس شستشو دهید. آنچه اهمیت دارد این است که در اسرع وقت لباس را بشویید یا آن را به خشکشویی ببرید زیرا مدفوع پرندگان به شدت اسیدی است و ممکن است موجب تغییر رنگ شود. همچنین اگر پرنده میوه‌هایی مانند انواع توت را مصرف کرده باشد، پارچه لکه‌ دار می‌ شود.

پاک کردن لکه‌ های مدفوع پرنده از روی فرش

  1. لکه‌ها را از روی فرش پاک کنید. اگر مدفوع خشک شده است از یک چاقو یا لبه‌ی کارت بانکی برای برداشتن مواد از روی فرش استفاده کنید.
  2. یک محلول پاک کننده تهیه کنید. در یک کاسه کوچک، 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب ولرم مخلوط کنید.
  3. لکه را پاک کنید. یک تکه پارچه سفید یا دستمال کاغذی را به محلول آغشته کنید و با آن لکه را پاک کنید.
  4. لکه‌ های باقیمانده را پاک کنید. اگر همچنان لکه‌ای بر روی فرش باقیمانده است، محلولی از سفیدکننده بر پایه اکسیژن را با آب مخلوط کنید. یک اسفنج تمیز را به محلول آغشته کرده و لکه‌های باقیمانده را با آن پاک کنید. از لبه‌های بیرونی لکه به سمت داخل اسفنج را حرکت دهید. اجازه دهید محلول به مدت 30 دقیقه بر روی فرش باقی بماند.
  5. فرش را بشویید. وقتی لکه از بین رفت، یک پارچه سفید را با آب معمولی خیس کنید. مهم است که محلول استفاده شده در مرحله قبل را با آب شستشو دهید تا داخل فرش باقی نماند زیرا موجب آسیب به بافت فرش خواهد شد.
  6. اجازه دهید فرش خشک شود. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن، یک پارچه سفید خشک را بر روی فرش بکشید تا رطوبت را جذب کند. اجازه دهید فرش به دور از حرارت مستقیم و با جریان هوا خشک شود. وقتی به طور کامل خشک شد، فرش را با جاروبرقی تمیز کنید.

پاک کردن لکه‌ مدفوع پرنده از مبلمان پارچه‌ای 

مدفوع پرنده را از روی پارچه بردارید:

در صورتی که مدفوع بر روی پارچه باقی مانده است، آن را با استفاده از چاقو، قاشق یا کارت بانکی با لبه‌ای که خیلی تیز نباشد، بردارید. اگر لکه‌ آن بر روی پارچه باقی مانده است، از یک برس زبر استفاده کنید.

نکته: حذف برخی از لکه‌ های مدفوع پرندگان کار دشواری است. ممکن است امکان تراشیدن و برداشتن آن وجود نداشته باشد. حدود یک ساعت مخلوطی از مواد شوینده و کمی آب را بر روی آن قرار دهید. بعد از گذشت یک ساعت آن را شستشو دهید.

یک بطری اسپری پر کنید:

چند قطره مایع لباسشویی را در یک بطری اسپری خالی پر کنید. سپس، به آن آب ولرم اضافه کنید. اگر مجبور هستید یک ناحیه وسیع را شستشو دهید، به جای بطری اسپری از یک سطل استفاده کنید.

به آرامی لکه را با برس پاک کنید:

بر روی لکه باقیمانده از مدفوه پرنده محلول تهیه شده در مرحله پیش را اسپری کنید. از یک برس نرم برای پاک کردن لکه با محلول اسپری شده استفاده کنید. اگر لکه همچنان باقی ماند می‌ توانید از یک سفیدکننده بر پایه اکسیژن کمک بگیرید.

شستشو دهید و اجازه دهید در جریان هوا خشک شود:

اگر لکه روی پارچه از بین رفت، آن را به خوبی با آب معمولی شستشو دهید. سپس، اجازه دهید در جریان هوا به طور کامل خشک شود.

پاک کردن لکه‌ های باقیمانده:

در صورتی که همچنان لکه‌ هایی از باقیمانده مدفوع بر روی پارچه مبلمان یا هر چیز دیگری در فضای بیرونی خانه قابل مشاهده است، باید از سفیدکننده‌های بر پایه اکسیژن یا به احتمال زیاد هیدروژن پراکسید کمک بگیرید.