دوام، نگهداری و شستشو شلوار جین

آیا به دنبال راهکاری برای شستشو شلوار جین خود می‌گردید؟ آیا دوست دارید از شلوار جین زنانه خود نهایت استفاده را ببرید؟ آیا می‌خواهید با نحوه اصولی و صحیح شستشو شلوار جین زنانه آشنا شوید؟ اگر این‌گونه است که به صفحه کاملاً درستی هدایت شده‌اید. همه بانوان با این مشکل مواجه شده‌اند که رنگ شلوارشان بعد از مدت کمی از خرید به طور ناگهانی می‌رود و به کهنگی می‌زند. درست است که شلوار جین زنانه یکی از بادوام‌ترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌های شلوار در جهان است؛ ولی مهم است که از آن به‌درستی مراقبت کنید تا ماندگاری هر چه بهتری داشته باشد و عالی‌تر به نظر برسد. دانستن نحوه شستن شلوار جین زنانه و مراقبت از پارچه جین بهترین راه برای کمک به دوام طولانی‌مدت آن است. در این مقاله از آی بولک قرار است شما را با نحوه شستشو شلوار جین زنانه و نحوه نگهداری و دوام طولانی این شلوار آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شستشو شلوار جین

شلوار جین زنانه را به دو صورت می‌توان شستشو داد. دو روش مدنظر ما روش شستشو دستی و شستشو با ماشین لباسشویی است. بهتر است شلوار جین خود را تنها زمانی که بسیار کثیف شده است و دیگر راهی به جز شستن آن ندارید، شستشو دهید. برای شستن شلوار جین نیز باید به موارد زیادی نظیر شستشو در آب سرد و بستن تمام زیپ‌ها و محفظه‌های شلوار اشاره کرد.

نحوه شستن شلوار جین با ماشین در سه مرحله اساسی

شلوار جین زنانه امروزه در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. همیشه به اتیکت نحوه شستشو شلوار که در قسمت داخلی کمر شلوار قرار گرفته است دقت کنید. البته قبل از بررسی اتیکت نحوه شستشو شلوار جین زنانه بهتر است این موارد را مدنظر داشته باشید.

  1. از یک‌چرخه ظریف یا ملایم استفاده کنید

شلوار جین به‌هیچ‌عنوان یک شلوار سبک محسوب نمی‌شود. این شلوار سنگین است؛ ولی بدین معنا نیست که آن را با یک‌چرخه شستشو سنگین شستشو دهید. یک‌چرخه سبک یا نسبتاً سنگین را روی ماشین لباسشویی تنظیم کنید و حتماً از آب سرد برای شستشو شلوار جین زنانه استفاده کنید. استفاده از آب سرد باعث می‌شود تا شلوار کمتر چروک شود و احتمال‌رفتن رنگ آن نیز به حداقل برسد. توصیه‌ای که به شما داریم این است که اگر رنگ شلوار جین شما مشکی یا دارای طیف رنگی تیره است حتماً از شوینده‌های مخصوص لباس تیره استفاده کنید. نکته بعدی در هنگام شستشو شلوار جین زنانه این است که از شوینده‌های مناسب و معتبری استفاده کنید تا طراوت و تازگی شلوار حفظ شود.

  1. شلوار خود را برعکس کنید و آن را تنها بشویید

اگر دوست دارید که رنگ شلوار شما از بین نرود حتماً آن را به‌صورت برعکس در ماشین لباسشویی بیندازید. زیرا در این صورت از تماس مستقیم شلوار جین با مواد شوینده جلوگیری می‌شود و همچنین اصطکاک کمتری به شلوار جین وارد می‌شود. در مورد شستشو شلوار به‌صورت تنها باید به اتیکت نحوه شستشو شلوار توجه کنید. هر طور که ندر آن اتیکت نوشته شده است اقدام به شستشو تکی یا دسته‌جمعی شلوار جین زنانه خود کنید. درصورتی‌که خواستید شلوار جین خود را به‌صورت دسته‌جمعی شستشو دهید حتماً از شلوارهایی با رنگ مشابه استفاده کنید. این‌گونه نباشد که مثلاً شلوار جین رنگ روشن را با شلوار جین رنگ تیره شستشو دهید.

  1. شلوار جین خود در هوا آزاد خشک کنید

خشک‌کردن شلوار با اتو یا در خشک‌شویی باحرارت مستقیم باعث می‌شود که شلوار جین زنانه چروک، کم‌رنگ یا زرد شود. حتی ممکن است شلوار جین شما کشش و راحتی خود را از دست دهد. درصورتی‌که نیاز شدید به استفاده از خشک کن دارید، حتماً از درجه حرارت کم استفاده کنید. بهترین راه برای خشک کردن شلوار جین زنانه آویزان کردن آن‌ها در هوای خشک است. برای دوام طولانی‌تر شلوار جین خود می‌توانید زمانی که شلوار در هوا آزاد آویزان است و هنوز رطوبت خود را دارد، شلوار را از قسمت ران‌ها بکشید سپس آویزان کنید تا خشک شوند. پس از اینکه شلوار جین شما خشک شد می‌توانید آنرا تا بزنید و آنرا در کمد لباس‌های خود قرار دهید.
این مطلب را نیز مطالعه کنید راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه

7 مرحله شستن شلوار جین با دست

شستشو شلوار جین با دست بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت از آن است. توصیه می‌کنیم که اگر شرایط شستشو شلوار جین زنانه با دست را دارید حتماً اینکار را انجام دهید و شلوار خود را تا جاییکه می‌توانید در لباسشویی نیاندازید. مراحل شستشو شلوار جین زنانه با دست به قرار زیر است:

  1. شلوار خود را برعکس کنید: برای شستشو شلوار جین زنانه حتماً در ابتدا حتماً آنرا برعکس کنید.
  2. لگن یا تشت را از آب ولرم پر کنید: حتماً از آب ولرم برای شستشو شلوار جین زنانه استفاده کنید.
  3. مقداری کمی سرکه سفید به آب ولرم اضافه کنید: با افزودن سرکه به آب رنگ شلوار ثابت می‌ماند و تغییری نمی‌کند.
  4. شوینده به آب اضافه کنید: در این مرحله از شوینده مناسب استفاده کنید. توصیه می‌کنیم از مایع شوینده برای انجام اینکار استفاده کنید.
  5. شروع به شستن شلوار جین کنید: پس از انجام مراحل بالا وقت آن رسیده است که از دست‌های خود برای شستن شلوار جین استفاده کنید. شلوار جین را به مدت چند دقیقه به آرامی چنگ بزنید. بپس از طی کردن این مراحل بگذارید تا حداقل نیم ساعت خیس بخورد.
  6. آبکشی شلوار جین: قرار است شما اکنون شلوار جین را آبکشی کنید. آب لگن یا تشت را خالی کنید و شلوار خود را ابکشی نمایید.
  7. خشک کردن شلوار جین: مراحل شستشو شلوار جین به پایان رسیده است. شما اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که شلوار را در یک محیط آزاد بگذارید تا خشک شود. توصیه می‌شود برای زودتر خشک شدن شلوار از خشک شویی یا اتو با درجه حرارت بالا استفاده نکنید.

در آخر فراموش نکنید که بهترین روش برای شستن شلوار جین روش دستی است. زیرا احتمال رنگ رفتگی آن کمتر می‌شود و شادابی و طراوت اولیه خود را حفظ می‌کند.

نگهداری شلوار جین زنانه

همیشه نکاتی وجود دارند که از وجود آنها بی خبریم. در خصوص نگهداری شلوار جین زنانه نیز موضوع صحت دارد. ما در این بخش می‌خواهیم شما را با نکاتی در جهت بهبود و افزایش نگهداری شلوار جین زنانه آگاه کنیم. این نکات عبارتند از:

  1. برای یک لکه کل شلوار خود را شستشو ندهید: اگر شلوار جین شما در یک ناحیه کثیف شده است و باقی قسمت‌های آن تمیز است بهتر است تا همان ناحیه کثیف را شستشو دهید. بهترین روش نیز استفاده از یک پارچه آغشته به آب و صابون است.
  2. شلوارهای خود را به صورت متناوب بپوشید: اگر چند مدل شلوار جین دارید سعی کنید از آنها به طور مرتب و روزانه استفاده کنید. با این روش شلوارهای شما کمتر کثیف می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا نمی‌کنند.
  3. از نمک و سرکه غافل نشوید: معجزه استفاده از نمک و سرکه در کنار یکدیگر را دست کم نگیرید. نمک و سرکه باعث می‌شوند تا رنگ شلوار جین ثابت بماند و از رنگ رفتگی زودهنگام آن جلوگیری می‌کند.

نحوه شستن شلوار جین مشکی

شلوار جین مشکی نیاز به مراقبت بیشتری در حین شستشو دارد. اولین و شاید عجیب‌ترین توصیه ما به شما در خصوص شستن شلوار جین مشکی این است که اصلاً آنرا نشویید. بله، درست شنیده اید. شلوار جین مشکی به دلیل رنگی که دارد با هربار شستشو رنگ خود را پس می‌دهد و کم کم از رنگ و لعاب می‌افتد. دومین توصیه این است که حتماً شلوار جین مشکی را با دست شستشو دهید. سومین توصیه نیز این است که همیشه در زمان شستشو شلوار جین مشکی از سرکه در زمان شستن استفاده کنید. مورد بعدی این است که تا حد ممکن برخلاف سایر جین‌ها، جین مشکی را در اب خیس نکنید و به یک شستشو ساده قناعت کنید.

هر چند وقت یکبار باید شلوار جین را بشویید؟

نمی‌توان برای این موضوع یک قانون خاص را مطرح کرد. شستن شلوار جین به تعداد دفعات پوشیدن آن و مقدار کثیفی که روی آن قرار گرفته است دارد. هرچقدر که فضا کاری شما شلوغ‌تر و خاکی‌تر باشد، میزان شستن شلوار جین را باید افزایش پیدا کند.
مطلب پیشنهادی: 10 اشتباهی که باید هنگام شستن شلوار جین از آن اجتناب کنید

شستشو شلوار جین جدید

اگر شلوار جین تازه ای خریداری کرده اید و می‌خواهید آنرا برای اولین بار شستشو دهید این قسمت از مقاله برای شماست. برا شستشو شلوار جین زنانه برای دفعه اول مطابق راهنما زیر پیش بروید:

  1. مقداری آب ولرم را در لگن یا تشت بریزید و سپس مقداری ماده شوینده به آن اضافه کنید.
  2. شلوار جین خود را برعکس کنید و آنرا در داخل لگن یا تشت بیاندازید.
  3. سپس شلوار خود را 30 تا 45 دقیقه خیس دهید و بگذارید در همان حالت بماند. سپس آب آنرا خالی کنید و مجدد در داخل تشت یا لگن آب بریزید. شلوار جین خود را بگذارید تا دوباره در آب به مدت 10 دقیقه خیس بخورد.
  4. اینکار را تا زمانی که رنگ آب شفاف شود تکرار کنید.

احتمالاً شما هم متوجه شده اید که در هنگام شستشو شلوار جین نو برای اولین بار نیازی نیست تا شلوار را چنگ بزنید. تنها کافی است آنرا در آب بگذارید و سپس آنقدر آنرا آبکشی کنید که رنگ اب شفاف شود. هنگامی که رنگ آب شفاف می‌شود یعنی کثیفی از آن گرفته شده است و وقت آویزان کردن آن در فضا باز رسیده است.

چگونه از شلوار جین بدون شستن آنها مراقبت کنیم؟

گاهی اوقات هم می‌توانید بدون اینکه شلوار جین خود را شستشو دهید از آن مراقبت کنید و عمر آن را بالاتر ببرید. ترفندهایی وجود دارد که می‌توانند جایگزین شستشو شلوار جین چه به صورت دستی و چه به صورت ماشینی بشود. این ترفندها عبارتند از:

  1. شلوار جین زنانه خود را از پشت‌ورو کنید و آن را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور خورشید دارای اشعه ماورا بنفش است. اشعه ماورا بنفش به‌خودی‌خود باعث ازبین‌بردن باکتری‌ها و میکروب‌های روی سطح شلوار جین می‌شود.
  2. شلوار جین زنانه خود را بخارپز کنید: با تعجب زیاد باید بگوییم که قدیم‌ترها برای ازبین‌بردن میکروب‌ها و باکتری‌های سطح شلوار جین آنها را در معرض بخار آب داغ حمام قرار می‌دادند. بخار آب به‌مرور میکروب‌ها و باکتری شلوار جین را از بین می‌برد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های برای شستشو و نگهداری شلوار جین زنانه را با شما در میان بگذاریم. روش‌های شستشو شلوار جین زنانه با دست و ماشین، چگونگی شستشو شلوار جین مشکی زنانه، رازهای نگهداری بهتر از شلوار جین و سایر موارد باعث می‌شود تا شما با فهمیدن و رعایت‌کردن آنها مدت‌زمان بیشتری از شلوار جین خود استفاده کنید. سعی کردیم روش‌هایی را خدمت شما بازگو کنیم که در جاهای دیگر کمتر به آنها پرداخته شده بود. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.