ترمیم و رفع پارگی شلوار + 4 روش کاربردی و آسان

پاره شدن شلوار همیشه یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه می‌شوید و باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید آن را ترمیم و یا رفو کنید. با استفاده از ترفندهای آسان و خلاقانه و کاربردی که قرار است در ادامه به شما بگوییم می‌توانید با استفاده از وصله زدن و یا رفو کردن یک شلوار جذاب و شیک داشته باشید پس تا انتها با آی بولک همراه باشید.


چگونه یک شلوار پاره را ترمیم کنیم؟

در زمان پاره شدن شلوار باید به نوع پارگی، مدل پاره شدن، جنس و بافت شلوار توجه داشته‌باشید و متناسب با آن‌ها شلوار را ترمیم کنید. برای ترمیم کردن شلوارهایی پاره می‌توانید از روش‌هایی مختلف و جذابی استفاده کرد که با استفاده از این روش‌ها شلوار را زیباتر و جذاب‌تر کنید. فقط کافیست با اضافه کردن پارچه‌های جذاب و طرح دار، انواع گلدوزی و وصله زدن شلوار را ترمیم و رفو کرد.  ایده‌های خلاقانه برای ترمیم پارگی شلوار جین و لباس‌ها می‌تواند یک راهکار مناسب باشد تا پارگی به چشم نیاید و در عوض یک نمای جذاب و شیک را در شلوار به وجود آورید.

1. ترمیم کردن شلوار به صورت وصله زدن

یکی از روش‌هایی جذاب برای ترمیم کردن شلوار و لباس استفاده از وصله زدن است. در این روش ابتدا باید یک پارچه هم رنگ و متناسب با شلوار انتخاب کنید و آن را متناسب و اندازه پارکی برش بزنید. اگر برش شلوار مانیزان بود می‌توانید با فیجی پارکی را صاف و مرتب کنید. بعد از آن پارچه بریده شده را زیر پارگی قرار می‌دهید و با استفاده از کوک‌های تزیینی آن را به شلوار میدوزید. در این روش اگر پارچه‌های طرحدار و جذابی انتخاب کنید و از نخ‌ های رنگی و متناسب با رنگ شلوار استفاده شود می‌توانید زیبایی شلوار پاره شده را چند برابر کنید. می توانید برای دوخت پارچه به شلوار از چرخه خیاطی هم کمک بگیرید در این صورت اگر رنگ نخ با رنگ شلوار همخوانی داشته باشد به دلیل ریز بودن کوک‌های نمای بهتری به شلوار می‌دهد.

2. ترمیم و رفع پارگی شلوار با استفاده از چسب حرارتی

زمانی که یک شلوار زاپ‌دار خریداری می‌کنید و دوست ندارید به هر دلیلی بدنتان معلوم شود می‌توانید با استفاده از یک پارچه سفید و چسب حرارتی هم زلپ شلوار را نگه‌داری و هم از معلوم شدن بدنتان جلوگیری کنید. برای این روش یک پارچه سفید و یا مشکی کمی بزرگتر از زاپ شلوار برش بزنید و سپس دور تا دور زاپ را از داخل چسب حرارتی زده و پارچه را روی آن بچسبانید با با گذاشتن اتو داغ روی پارچه باعث محکم‌تر شدن آن شوید.

3. ترمیم کردن شلوار با استفاده از دوخت‌های تزیینی

زمانی که در شلوارتان یک سوراخ کوچک ایجاد می‌شود باید ابتدا با نوک قیچی نقطه پارکر را صاف کرده و سپس یک پارچه زیر پارگی قرار دهید و با استفاده از دوخت‌هایی که به شکل تار هستند این پارگی را ترمیم کنید. توجه کنید که دوخت‌ها باید با فاصله نزدیک به هم باشند تا با نمای بهتری دیده شوند. روش دیگر برای شلوارهایی است که پارگی آن‌ها بصورت خط صاف است در این روش دو طرف شلوار را کنار هم قرار داده و با استفاده از سوزن ته گرد آن‌ها را فیکس می‌کنید سپس با استفاده از دوخت‌های دندون موشی و یا زیگزاگ این پارگی را ترمیم کنید.

4. ترمیم شلوار با استفاده از دوخت‌های ریز و نامشخص

زمانی که یک قسمت از شلوار نازک می‌شود برای اینکه پاره نشود باید با استفاده از دوخت‌های ریز و نامشخص آن را محکم‌تر کرد. اینگونه دوخت‌ها باید از قسمت پشت شلوار و در امتداد پود پارچه باشند و بعد از آن باید روی این دوخت‌ها را با استفاده از دوخت دندان موشی برای محکم‌تر شدن کار کرد. اینگونه دوخت‌ها اصلا نمایی ندارد و از روی شلوار چیزی مشخص نمی‌شود.

با ترمیم کردن شلوار با استفاده از این روش‌ها می‌توانید حتی بزرگترین پارگی‌های را هم ترمیم و رفو کرد و جلو زیبایی به شلوار بخشید فقط باید در انتخاب رنگ نخ و پارچه مورد استفاده دقت کنید که با رنگ شلوار هماهنگی داشته باشند.

سخن پایانی

پاره شدن شلوار یکی از اتفاق‌های است که هم برای بچه ها و هم بزرگترها رخ می‌دهد و با استفاده از روش‌هایی ذکر شده می‌توانید شلوارتان را ترمیم و به آن زیبایی ببخشید. فقط باید دقت کرد و متناسب با پارگی روش ترمیم و دوخت مناسب را انتخاب کنید.