پارچه مموری چیست؟

پارچه مموری یک پارچه پلی استر است که پس از تا شدن یا له شدن شکل خود را حفظ می کند و می توان آن را دوباره با دست صاف کرد. در حالت کلی یعنی چروک نمی شود. ساختار هوشمندانه این پارچه کاملاً برگشت پذیر، درخشندگی ظریفی شبیه تافته می دهد. مناسب برای ژاکت ها، لباس های ساختار یافته و تاپ های مجسمه ای می باشد. برای آشنایی بیشتر با پارچه مموری تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پارچه مموری چجوریه

پارچه مموری نوعی پارچه است که می تواند شکل پارچه را به حفظ کند . این نوع پارچه می تواند تحت تأثیر عوامل خارجی (کشش و ...) شکل پارچه را بازیابی کند. ماده اولیه تولید پارچه مموری، پلیمر است.

مواد پلیمری مانند اتیلن پس از فرآوری خاص عملکرد حافظه دارند، زیرا اکثر این پارچه ها به خارج از کشور وارد می شود و پس از تعرفه و هزینه حمل و نقل قیمت آن به شدت افزایش می یابد. قیمت یک متر پارچه مموری در اصل بیش از 50 یوان است، اگرچه گفته می شود تقاضا برای این پارچه زیاد نیست، اما باید برخی از مزایای پارچه های مموری را درک کرد.


ویژگی های پارچه مموری چیه

عملکرد پارچه مموری، ویژگی اصلی آن است. این پارچه را می توان پس از تغییر شکل بدون ایجاد چین و چروک به شکل اولیه خود بازگرداند. از نظر بافت سبک است و براحتی می توان انرا قیچی کرد. علاوه بر این، پارچه های مموری از نظر مقاومت در برابر استاتیک، ضد تشعشع و برجسته هستند.

این ویژگی پارچه مموری باعث می شود که در برخی مواقع خاص مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر زمینه پوشاک و منسوجات، پارچه های مموری در زمینه های پزشکی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نوعی پارچه مموری مانند در چین وجود دارد که بیشتر آنها از الیاف پلی استر هستند و این مواد پلیمری مقاومت سایشی خوبی دارند، بنابراین عمر مفید بیشتری نیز خواهند داشت.