شکت چیست؟
Views 6,470 بازدید
Calendar icon 7 ماه پیش

شکت چیست؟

امروزه شکت یکی از لباسهای ترند و محبوب در اکثر کشورها می باشد. از آنجایی که این مدل لباس بسیار نزدیک به نوع پوشش ما ایرانی ها می باشد، در ایران بسیار پرطرفدار شده است. شکت ها بسیار مناسب فصل پاییز هستند و تنوع بسیاری در طرح و رنگ پارچه و مدل دارند. در این مقاله از آی بولک با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که شکت چیست.

شکت چیه

شکت به عبارت ساده، لباسی بین یک پیراهن و یک ژاکت می باشد. بیشتر به عنوان "ژاکت تابستانی" یا "پیراهن بلند" شناخته می شود که به لباس ایده آل، برای خانم های ایرانی تبدیل شده است.
شکت مانند پیراهن دکمه دار، آنقدر سبک است که خیلی زمستانی به نظر نمی رسد، ولی با این وجود، بسیار مناسب فصل پاییز است.

شکت ها معرف پیراهن های بلند با پارچه های ضخیم و مناسب هوای خنک و پاییزی هستند. شکت بسیار شبیه به لباسهای مردانه با پارچه های ضخیم و پشمی که به راحتی شما را گرم می کند. می توان گفت شکت ها تلفیقی از ژاکت (jacket) و پیراهن مردانه (shirt) هستند که انواع گوناگونی دارند و هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده می باشند.

از مدل های رایج شکت می توان به مدل های دوجیب و مدله ایی با دکمه های بزرگ اشاره کرد. جنس آنها ها معمولا از تارتان و توییدد می باشد و گاهی ممکن است از چرم نازک برای آنها استفاده شود. پارچه های چهارخانه در بین افراد زیادی محبوبیت دارد. می توانید شکت ها را با شلوارهای جین در مدل های مختلف ست کنید. شلوار های فاق بلند یکی از استایل های زیبایی خواهد بود که می توانید با شکت خود بپوشید.

تاریخچه شکت

شکت یک لباس بیرونی است که به عنوان نمادی از مد و سلایق فشن جدید شناخته می‌شود. این لباس‌ها تاریخچه‌ای جالب در دنیای پوشاک دارند و در دهه ۱۹۶۰ توسط نخبگان فشن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در آن زمان به آنها "ژاکت‌های بلند" نیز می‌گفتند. اما با گذشت زمان، شکت به عنوان یک قطعه جذاب از لباس برای هر دو جنسیت (مردان و زنان) رواج پیدا کرد.

شکت در طول زمان به عنوان یک عنصر بسیار مهم در دنیای مد و فشن شناخته شده است و در دوران اخیر به اوج محبوبیت خود رسیده است. این پوشاک منحصر به فرد با طراحی‌های متنوع توسط طراحان معتبر فشن در جهان تولید می‌شود و به عنوان یک انتخاب استایلی مدرن و گرمایی برای هر دو جنس شناخته می‌شود.

 

ست کردن شکت

زیر شکت خود یک تیشرت ساده بپوشید و از یک کمربند برای شلوار خود استفاده کنید. همچنین می توانید دکمه های شکت را باز بگذارید.

برای داشتن یک استایل بوهمین می توانید شکت های کوتاه را با دامن و بوت بپوشید. با سردتر شدن هوا می توانید بهمراه شکت، از یک یقه اسکی و یا هودی استفاده کنید. داشتن استایل لایه ای و ظاهر دو یقه به طرز شگفت انگیزی شیک است، هم برای مردان و هم برای زنان عالی است.

برای ظاهر روزمره، سعی کنید یک استایل چشم نواز داشته باشید و با یک کفش هماهنگ، ظاهر خود را تکمیل کنید. شاکت ها می توانند بسیار متنوع باشند به شرطی که شما به جزئیات علاقه مند باشید و به خوبی به آن دسترسی داشته باشید. برای داشتن استایل روزانه می توانید یک کت معمولی انتخاب کنید، روی شلوار جین پاره شده یک نیم بوت یا یک جفت چکمه چرمی بپوشید.