10 اشتباهی که باید هنگام شستن شلوار جین از آن اجتناب کنید

شستشو لباس یک امر طبیعی و غیر قابل اجتناب است و شلوار جین نیز از این قاعده خارج نیست. شلوار جین نیز مانند سایر لباس ها نیاز به شستشو و تمیز کردن دوره ای دارد. گرچه شلوار جین نسبت به سایر پارچه ها دیرتر کثیف می شود ولی باز هم این اتفاق رخ می دهد و نیاز به شستن پیدا می کند. یکی از بهترین راهکارها، شستشو شلوار جین در لباس شویی است. با این وجود نکاتی وجود دارد که در هنگام شستن شلوار جین باید از آنها دوری کنید. در ادامه راجع به این موارد صحبت می کنیم.

  1. استفاده از مایع سفید کننده

هرگز و به طور جدی از ریختن مایع سفید کننده در لباسشویی در هنگام شستن شلوار جین اجتناب کنید. سفید کننده برای البسه کاملا سفید مناسب است ولی برای شلوارهای جین رنگی اینگونه نیست. استفاده از مایع سفید کننده برای لباس های غیر سفید رنگ باعث تغییر رنگ دائمی لباس ها می شود. پس به عنوان اولین نکته در هنگام شستن شلوار جین به هیچ عنوان از مایع سفید کننده استفاده نکنید.

  1. زیپ شلوار را ببندید

یکی از کلیدی ترین نکات در هنگام شستن شلوار جین توجه به بسته بودن زیپ شلوار است. شاید این موضوع از دید شما کمی عجیب به نظر برسد ولی باز بودن زیپ باعث کشش بیشتر کمر شلوار می شود. در نتیجه اگر شلوار را با زیپ باز به درون ماشین لباس شویی بیاندازید، ممکن است پس از شستشو کمر شلوار برای شما گشاد شود. در نتیجه توجه کنید که همیشه با زیپ بسته اقدام به شستن شلوار جین کنید.

  1. تماس مستقیم مواد شوینده با شلوار

ماشین لباسشویی های جدید دارای محفظه جدا برای ریختن مواد شوینده هستند. اگر ماشین لباس شویی شما اینگونه است که به سراغ مورد بعدی بروید در غیر اینصورت ادامه مطلب را مطالعه فرمایید. ریختن مواد شوینده به طور مستقیم بر روی شلوار جین باعث لکه دار شدن شلوار می شود. پس در نتیجه اگر دوست دارید که شلوار جین تان لکه دار نشود از ریختن مستقیم مایع لباسشویی بر روی شلوار جین خودداری کنید. از طرفی لزومی ندارد تا محفظه مخصوص برای ریختن پودر ماشین لباس شویی را کاملا پر کنید. زیرا در صورتی که بیش از حد از پودر لباس شویی استفاده کنید، شلوار جین شما در دریایی از کف غرق می شود و ممکن است دچار کاهش رنگ شود.
برای شناخت کامل انواع شلوار جین و دریافت پاسخ سوالات خود مقاله راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه را حتما مطالعه کنید.

  1. شستشو بیش از اندازه

توجه داشته باشید که شلوار جین خود را تنها زمانی بشورید که واقعا کثیف شده باشد. لزومی ندارد که هر هفته یا طی یک سیکل شستشو به شستن شلوار جین ادامه دهید. هر زمانی که احساس کردید شلوار جین شما کاملا کثیف شده است آنرا شستشو دهید. شستشو بیش از حد شلوار جین به بافت پارچه صدمه وارد می کند و از طری ممکن است رنگ شلوار را نیز کاهش دهد.

  1. شلوار جین را تنها بشویید

عادت کنید که لباس های هم رنگ را با هم بشورید. لباس های سفید با لباس های سفید، لباس های تیره با لباس های تیره و به همین ترتیب. شستن شلوارهای جین با رنگ های دیگر باعث تغییر رنگ شلوار می شود. پس به یاد داشته باشید که همیشه شلوارها را طبق رنگ آنها دسته بندی و شستشو دهید.

  1. شلوار را برعکس کنید

در هنگام شستن شلوار جین حتما آنرا به صورت برعکس در ماشین لباس شویی قرار دهید. در صورتی که اینکار را انجام ندهید ممکن است از کیفیت رنگ شلوار و باقت آن کاسته شود. عده ای اینگونه تصور دارند که اگر شلوار جین را به صورت عادی در ماشین لباس شویی قرار دهند، تمیزتر شسته می شود. باوری که کاملا غلط است و تمیز شدن یک شلوار ربطی به راست یا برعکس بودن آن ندارد. پس به یاد داشته باشید که اگر رنگ شلوار جین خود را دوست دارید، حتما آنرا به صورت برعکس در ماشین لباس شویی قرار دهید.

  1. برداشتن سریع لباس از داخل ماشین لباس شویی

بیشتر ما اینگونه ایم که تایمر ماشین لباس شویی را تنظیم می کنیم و دیگر کاری به اتمام زمان شستشو نداریم. شما باید شلوار جین خود را بلافاصله بعد از اتمام زمان شستشو از داخل ماشین لباسشویی در بیاورید و آنرا در مکانی برای خشک شدن قرار دهید. عدم خروج سریع شلوار جین از داخل ماشین لباسشویی باعث بو گرفتن و از طرفی امکان ایجاد کپک بر روی شلوار می شود. بنابراین اگر دوست ندارید که شلوار شما بوی نامطبوع بگیرد، زمان را از دست ندهید و بلافاصله پس از اتمام زمان شستشو شلوار را از درون ماشین لباسشویی بیرون بکشید.
مطلب پیشنهادی: راهکارهایی برای یافتن سایز مناسب شلوار جین زنانه

  1. چک نکردن جیب ها

همه ما از چک نکردن جیب های شلوار قبل از شستشو صدمه دیده ایم. همیشه قبل از انداختن شلوار جین خود در ماشین لباسشویی جیب های آن را چک کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که در جیب های شما اشیای سخت و تیز وجود داشته باشد. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که باید جیب های شلوار جین را قبل از شستشو خالی کنید.

  1. شستشو در آب داغ

یکی دیگر از اشتباهاتی که اکثر افراد از روی ناآگاهی انجام می دهند، شستن شلوار با آب گرم است. آب گرم دشمن اصلی رنگ شلوار شماست و رنگ شلوار را از بین می برد. ممکن است شما یکبار یا دوبار شلوار جین خود را در آب گرم شستشو دهید و هیچ اتفاقی هم نیافتد. بحث روی دفعات و عادت کردن به این موضوع است. در نتیجه اگر رنگ شلوار جین برای شما اهمیت دارد، به هیچ وجه آنرا با آب داغ شستشو ندهید. بهترین کاری که باید در هنگام شستشو شلوار جین انجام دهید، شستن شلوار جین با آب سرد است.

10 آب کافی استفاده کنید

در هنگام شستن شلوار جین خصاصت به خرج ندهید و از آب به میزان کافی استفاده کنید. استفاده از آب کم می تواند بر تمیزی شلوار جین اثر بگذارد و لکه ها را به خوبی از بین نبرد.

نتیجه گیری

در هنگام شستشو شلوار جین توجه به چند نکته ضروری است. به هیچ عنوان در هنگام شستشو شلوار جین از موارد سفید کننده استفاده نکنید و مواد شوینده را مستقیما بر روی شلوار نریزید. در هنگام شستن شلوار جین زیپ آنرا حتما بسته و درون جیب ها را چک کنید. شلوار را لباس های دیگر نشویید و از زیاد شستن شلوار جین هم خودداری کنید. برای استفاده هر چه بیشتر از شلوار جین آنرا به صورت برعکس در ماشین لباس شویی قرار دهید و از آب گرم برای شستن آن به هیچ عنوان استفاده نکنید. از آب به میزان کافی در هنگام شستشو شلوار جین استفاده کنید و به محض اینکه تایمر ماشین لباس شویی به اتمام رسید، آنها را از درون ماشین لباس شویی بیرون بیاورید. رعایت تمام این موارد به شما کمک خواهد کرد تا از عمر شلوار جین به طور کامل استفاده کنید و شلوار شما زودتر از موعد خراب نشود.